Runoilut: etsi tähti

Moips! 

Tän viikon runot rakkaudesta kertovat, tästä voit niitä lukaista ♡


Alex G, Emily Yacina; Treehouse


etsi elämääsi tähti älä tyydy kimaltaviin tiukuihin tai lusikoihin tai timantteihin

ne heijastavat valoa

taittavat kauniisti

luovat kuvioita seinällesi naamallesi vartalollesi

kimaltelevaa valoa

älä siihen lankea


etsi tähti

etsi aurinko

etsi lamppu

ehkä tulen liekki


etsi se

joka luo valoa

luo sitä vartalollesi kasvoillesi seinillesi

luo sinuun


älä etsi peilin palasia

kimaltavia kiviä

kuuta tai muuta


ne vain heijastavat valoa

ehkä omaasi

saavat kaiken hetkeksi valoisaksi

mutta muuten

pimeää


älä lankea kimaltavaan peilikristallin leikkiin keittiön kaapeilla

älä valahda polvillesi kuutamon edessä

älä kanna sylissäsi timantteja


ne vain heijastavat valoa


etsi tähti





Olen taas täällä

ruokahalu tiessään

ajatukset harhailee

saankohan untakaan

enää milloinkaan


kun mielessäni pyörit

illat ja aamut

musiikkia kuunnellessani

joka laulusta

löydän sinut


ajatukseni täyttävät haavekuvat

niiden reunat ovat vielä hämmentyneet

kun vastahan me tutustuttiin

ja ekan kerran halattiin


ajatukseni täyttää kätesi kädessäni

en ole siitä vielä tarrannut

mutta mietin,

että joskus voisin kokeilla


mutta sitten päästään siihen vaikeaan

kun en tiedä

mitä ajatuksia sulta liikenee 

tähän asiaan

minuun


haluaisitko säkin

kädestä kiinni pitää

kadota silmiini

olisinko mielestäsi kaunis

kaikkine vikoineni

joita keksin

ja jotka aivan perättöminä huhuina

muuttavat mieleeni


olen vähän sekaisin

vähän kummeksunut

jatkan asiaa toisessa runossa

voit lukea

sen huomenna





Ja mä vaan haaveilen ja haaveilen 

rakkaudesta

iänikuisen kutkuttavasta

ensisuudelmasta


ja mä vaan toivon ja toivon ja toivon

toivomustähdeltä keijulta puuromantelilta

että saisin rakastua

kädestä kiinni pitää

lentosuukon hyvästiksi heittää

tai ehkä 

sen ihan oikean


ja siltikin

mä vaan tiedän ja tiedän ja tiedän

että kohtaloa ei ole

että toivomukset mun pään sisälle jää

sinne pesimään

tekemään turhia haaveita

lohduttamaan mua

kun muita ei ole saatavilla


mutta

siltikin

kyl mä uskon ja uskon ja uskon

ainakin haluaisin 

että joku tuolla odottaa

mun elämääni astua 

lopulta haluaa


että näille mun kaikille runoilleni

joita yksikseni kirjoitan

viikosta toiseen

elämääni kulutan


että niille kaikille runoille

löytyvät lopulta

ihka oikeat

kaikista kauneimmat

kasvot



tarraa kädestä

heitä hymysi minulle

tarpeeksi kovaa jotta se tarttuu

se onkin aika helppoa


katso silmiini

katson takaisin

tuntuu kuin voisin tanssia

ja hyppiä nurmella

ikuinen kesä


hipaise hiuksiani

tai pujota sormesi niiden lomaan

molemmat käyvät

ennen biisin loppua





tuskin kukaan tuntee näin

rakkautta vai ei

se on ihanaa

ikuinen alkukesä


tuskin kukaan nauraisi kanssani kuten sinä

eivät ne muut ole samankaltaisia

eivät ne ole sinä


tuskin kukaan on saanut minut tuntemaan näin

olet käteni kantaja

sydämeni varastaja

rakkaudelle antautunut

tuhoon tuomittu



Kommentit

  1. olipa söpöi <3 ite en pystyny näihin samaistumaan tms, mutta oli tosi kauniisti kirjotettuja! :) vertauskuvat tossa ekassa olivat upeita 🫶🏻

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niijasiis anteeks miten sulla on jokaisessa postauksessa niin kauniita kuvia? how do you take this many aesthetic photos? how? miten?! <33

      Poista
    2. Heips Usva :3 Jepp, rakkaus on semmosta et siihen joko samaistuu isosti tai sit ei juuri lainkaan. Ja joku päivä nää runot voikin olla sulle samaistuttavempia ja tulkitset niitä eri lailla? Ehkäpä :) Ja näistä kuvista, niin mää oon ottanu mun puhelimella noin viissataa luontokuvaa ja niistä murto-osa on upeus upeita, niin oon vasta käyttäny niit parhaimpii niistä sadoista tääl blogissa :'D En oo pienellä blogitaipaleella kerenny viel käyttää niitä kaikkii kuvii loppuun xD Pitääpä ottaa sata kuvaa lisää niin saa viis superhyvää ;3 Tai jotaki heh :)

      Poista
    3. Mut ihana kuulla et susta nää kuvat on aesthetic oikeesti aws <3<3 Ton kuvan otin joskus ehkä viis vuotta sitten meidän pihalla? :D Muistaakseni... se on ainaki kauan ollu yks mun lempikuvista ja halusin säästää sen tähän postaukseen :3

      Poista
  2. Ihania runoja! <3 sanoisin että näistä mun lemppari oli tuo eka, etsi tähti, siinä oli upeaa kuvailua ja en tiiä, jokainen säe oli tosi kaunis :) ehkä osassa on just se mistä usvakin sanoi, että jos ei pysty samaistumaan yhtään niin sen takia ei myöskään kosketa (samalla tavalla kuin toi eka) :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hauskaa et susta ja Usvasta kans on toi eka runo ollu lemppari :D Mut se on munkin mielestä hyvä, pidän tosi paljon sen ideasta :3 Tänkjuu kommentista Lumi ^3^

      Poista
  3. Rakkaus on hankala ja monimutkainen asia jota on hankala kuvailla, mutta onnistuit kuitenkin. Ihania runoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos paljon Auriel. Ihana että kommentoit. <3

      Poista

Lähetä kommentti

Suosituimmat tekstit

BONUS-runoilut.ajatuksia.ja.muutasemmosta

Runoilut: anteeksi

OSA 2: maaginen Q&A-postaus