Runoilut: kirjaimista
Moipps! Ihanaa että olet löytänyt tiesi blogiini :3
Tällä viikolla runotekniikka on vähän erikoinen :D Yhdessä runossa saa käyttää vain samalla alkukirjaimella alkavia sanoja!
Nää kirjaimet joita käytin on valittu aika randomisti ja tämmösiä runoleita niistä tuli! Kertokaa kommenteissa mitä mieltä ootte tämmösestä alkukirjaintyylistä :)
________________
Suolla silloin
Sanoja sepitin
salaa suolla:
sirkustirehtöörin sabluuna
saukkoperheen sukkapuikot
satukirjan sivu
sinäkö se satuit sylkäisemään
silmääni sen sapelisen sirpin
se sattui
sellaisia sanoja
salaisia sipityksiä
suolla silloin
sepittelin
____________________
Tähdiltä
Tähtitornin takana
tuolla, tunnetko tämän?
tunnetko tuulen tuiskuttavan tukkasi tyveen:
Tule
tule tanssimaan
tanssimaan taukoja
tanssimaan tarinoita
totta taikka tarua
tähdiltä tieto tuskin tarttuu
taikka tippukivien talviturkista
_____________________
Mummolla
Mun mummola maistuu mansikalta
mämmiltä
maanantaisin muroilta
muodottoman mäntypuun muoto
muistuttaa menneestä maineesta
mutta mietitään me muita murheita
maailma muovautuu muovailuvahan mallilla
muistuttaa merien monia mieliä
miekkojen makuisia mutakakkuja
mutta meistä maailma maistuu mukavalta
mummolassa
maailman mieluisimmassa mökkelissä
____________________
Haaparanta
Haaparannan haapanat
haukkovat happea
henkivät huoletonta hyvyyttä
hakevat hiljaisuudesta huomista
Haaparannan haapanat
huomasivat
hiuksen hienon humoristisen harhakuvan
huomasikohan hänkin?
Haaparannan haapanat
huolissaan huutavat
heiluttelevat hulevedessä häntiänsä
hätääntyneinä hylkäävät hanhien hämäykset
hyvästä huomisesta
harmaata harmaata
hääräävät huoltohenkilökunnan heput
huolettomina hyräilevät
huomaamatta
harmaantuvaa
huomista
________________
Vattua
Villi vattupuska
viekkaasti vakuutti veitikoille
“Vielä yksi vadelma
vie vaarille vaikka viisi
veljen vatut voit varastaa
vaan vasta vartuttuasi viisaaksi
vieläpä vanhaksi”
veitikat valvoivat
vartoivat vuoden
vaan vattupuska
varoittelut vältti
viisaudet vesitti
vaikka väitti vaan vuolaasti
voivansa vielä vahvistua
veitikat vielä viimeisillä voimillansa
veden vallatessa Vuosaaren
vuolaasti vaikeroivat
vaan voivatko vastustella?
__________________
Kehnosti
Kerran kuuntelin kehnosti
kehosi kertomia kauhutarinoita
kai kuvittelin
kauneutta kaihtavani
kai kannustin kaikkia
kuvittelemaan keskiviikkona kampeloita
keltaisessa keittiössä
kun kuutamo katoaa kaupungista
kaikkine kysymyksineen
kääriydyn kotonani
kaakeloidulle
kuolinpedilleni
Siis nää kaikki on ihania, ja hauska idea myös! :3
VastaaPoistamun lempparit on mummolla ja kehnosti, mummo-runo oli niin nostalginen ja sellanen lohdullinen, kehnosti-runossa lempisäkeistö on "kun kuutamo katoaa kaupungista
kaikkine kysymyksineen", ihana säe ja toi alku vois olla jonku kirjan nimi<3
Kiitos Lumi! Toi kuutamojuttu oli munki yks lempikohta :D Ja jeppp, sopis kirjan nimeks se, Kuutamo katoaa kaupungista! Ehkä joku vielä kirjottaa sen nimisen kirjan joskus.. ;) Kirjotin muuten äskön runon jossa puhuttiin kuutamosta vähän, ehkä julkasen sen joku viikko tääl blogissa!
PoistaNIIN HAUSKOJA :D mummola-runo oli tosiaan lohdullinen, niin ihana <3 sit tähdiltä-runo oli kaunis myös :) ainiin ja "tanssimaan tarinoita" on upea ilmaisu!
VastaaPoistaHeiii Usva ja tänk juu kommentista :3 Toi tanssimaan tarinoita oli mun toinen lemppari ton kuujutun lisäks, kiva et se jäi sunkin mieleen! :D Ja hauskaa et mummola-runo on ollu teille molemmille lohdullinen, mie sitä kirjottaessa en aatellu kovin henkilökohtaisesti mitä kirjotin mut ihanaa et teille (ainakin Lumille? :D) se oli nostalginen <3
PoistaVau
VastaaPoistaHih kiitos :3
Poista