Runoilut: kirjaimista

Moipps! Ihanaa että olet löytänyt tiesi blogiini :3

Tällä viikolla runotekniikka on vähän erikoinen :D Yhdessä runossa saa käyttää vain samalla alkukirjaimella alkavia sanoja! 

Nää kirjaimet joita käytin on valittu aika randomisti ja tämmösiä runoleita niistä tuli! Kertokaa kommenteissa mitä mieltä ootte tämmösestä alkukirjaintyylistä :) 



________________

Suolla silloin


Sanoja sepitin

salaa suolla:


sirkustirehtöörin sabluuna

saukkoperheen sukkapuikot

satukirjan sivu


sinäkö se satuit sylkäisemään

silmääni sen sapelisen sirpin

se sattui


sellaisia sanoja

salaisia sipityksiä

suolla silloin

sepittelin


____________________

Tähdiltä


Tähtitornin takana

tuolla, tunnetko tämän?

tunnetko tuulen tuiskuttavan tukkasi tyveen:


Tule

tule tanssimaan

tanssimaan taukoja

tanssimaan tarinoita

totta taikka tarua

tähdiltä tieto tuskin tarttuu

taikka tippukivien talviturkista


_____________________

Mummolla


Mun mummola maistuu mansikalta

mämmiltä

maanantaisin muroilta


muodottoman mäntypuun muoto

muistuttaa menneestä maineesta

mutta mietitään me muita murheita


maailma muovautuu muovailuvahan mallilla

muistuttaa merien monia mieliä

miekkojen makuisia mutakakkuja


mutta meistä maailma maistuu mukavalta

mummolassa 

maailman mieluisimmassa mökkelissä


____________________

Haaparanta


Haaparannan haapanat

haukkovat happea

henkivät huoletonta hyvyyttä

hakevat hiljaisuudesta huomista


Haaparannan haapanat

huomasivat

hiuksen hienon humoristisen harhakuvan

huomasikohan hänkin?


Haaparannan haapanat

huolissaan huutavat

heiluttelevat hulevedessä häntiänsä

hätääntyneinä hylkäävät hanhien hämäykset

hyvästä huomisesta


harmaata harmaata

hääräävät huoltohenkilökunnan heput

huolettomina hyräilevät

huomaamatta

harmaantuvaa

huomista


________________

Vattua


Villi vattupuska

viekkaasti vakuutti veitikoille

“Vielä yksi vadelma

vie vaarille vaikka viisi

veljen vatut voit varastaa 

vaan vasta vartuttuasi viisaaksi

vieläpä vanhaksi”


veitikat valvoivat 

vartoivat vuoden

vaan vattupuska

varoittelut vältti

viisaudet vesitti

vaikka väitti vaan vuolaasti

voivansa vielä vahvistua


veitikat vielä viimeisillä voimillansa

veden vallatessa Vuosaaren

vuolaasti vaikeroivat

vaan voivatko vastustella?


__________________

Kehnosti


Kerran kuuntelin kehnosti

kehosi kertomia kauhutarinoita

kai kuvittelin

kauneutta kaihtavani

kai kannustin kaikkia

kuvittelemaan keskiviikkona kampeloita

keltaisessa keittiössä

kun kuutamo katoaa kaupungista

kaikkine kysymyksineen

kääriydyn kotonani

kaakeloidulle

kuolinpedilleni


Kommentit

  1. Siis nää kaikki on ihania, ja hauska idea myös! :3
    mun lempparit on mummolla ja kehnosti, mummo-runo oli niin nostalginen ja sellanen lohdullinen, kehnosti-runossa lempisäkeistö on "kun kuutamo katoaa kaupungista
    kaikkine kysymyksineen", ihana säe ja toi alku vois olla jonku kirjan nimi<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Lumi! Toi kuutamojuttu oli munki yks lempikohta :D Ja jeppp, sopis kirjan nimeks se, Kuutamo katoaa kaupungista! Ehkä joku vielä kirjottaa sen nimisen kirjan joskus.. ;) Kirjotin muuten äskön runon jossa puhuttiin kuutamosta vähän, ehkä julkasen sen joku viikko tääl blogissa!

      Poista
  2. NIIN HAUSKOJA :D mummola-runo oli tosiaan lohdullinen, niin ihana <3 sit tähdiltä-runo oli kaunis myös :) ainiin ja "tanssimaan tarinoita" on upea ilmaisu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heiii Usva ja tänk juu kommentista :3 Toi tanssimaan tarinoita oli mun toinen lemppari ton kuujutun lisäks, kiva et se jäi sunkin mieleen! :D Ja hauskaa et mummola-runo on ollu teille molemmille lohdullinen, mie sitä kirjottaessa en aatellu kovin henkilökohtaisesti mitä kirjotin mut ihanaa et teille (ainakin Lumille? :D) se oli nostalginen <3

      Poista

Lähetä kommentti