BONUS-runoilut: olenko rikki
Postaus on omistettu keskiyön jutteluseuralle, punatukkaiselle kulkijalle. Kiitos. ♥
♥oleko mä jotenkin rikki
multa puuttuu sellaisia tunteita
jotka muille on vaan itsestäänselviä
joista ne aina jauhaa
käytävällä korvaan kuiskuttaa
kuin multa puuttuisi joku pieni osa
joku kemikaali tai jokin
vai enkö mä vaan osaa?
olenko mä jotenkin viallinen
kun en löydä tätä tunnetta mun sisältä
oon jo tutkinu ja käännelly ja yrittäny
yrittäny niin kovasti
joskus ehkä luullut sen kokeneeni
vaan se kyllä taisi olla vain
sellainen typerä harhakuva
illuusio
ehkä
ehkä mä vaan olen jotenkin kesken
nuori vielä
tekemässä loppuelämän johtopäätökset
liian pikaisesti
vaikka vielä
en ole edes ammatissa
saatika aikuistumassa
kolmenkin vuoden aikana
elämäni on muuttunut niin paljon
etten edes muista
kuka pari vuotta sitten olin
hyvä että olen nyt minä
ehkä se tunne joka multa nyt puuttuu
se jota en löydä omasta kehosta
tunne omilla kasvoilla
se tunne jonka ohjekirja on jossakin ihan kamalan kaukana
ehkä se tunne löytää joku päivä
mun luokseni
tarttuu silmiini sormiini sydämeeni
tekee mut hulluksi, hulluksi!
vähän silleen pelottaa
onkohan se edes niin ihanaa?
ehkä sitten mietin
että turhia sitä nuorena murehti
silloin olin vielä
niin pieni ja kesken ja vähän pöhkö
onneksi nyt on paremmin
♥
Kaikki rakkaus tuntuu vain jotenkin
väärältä
kuin mulla ei olisi sellaista vesiputkea
jossa se rakkaus kulkisi solkenaan
siellä mun putkessa on jotakin likaa tai multaa tai jotakin
ei pääse kulkemaan kunnolla
tai tasaisesti
kaikki rakkaus tuntuu vain jotenkin katoavan musta
ystäviä rakastan
on kiva halata
joskus annoin pusunkin
olikohan se ok
en uskalla kysyä
mutta se muu
läheisyys silmät hymyt huulet
kädet jalat naurut ja salaisuudet
kaikki se tuntuu kultareunaiselta haavekuvalta
käytännössä ajateltuna
maailman parhaalta asialta
olla rakastunut
rakastettu
oi ihana rakkaus
mutta kun hymyt saan
katseen silmään
tarrauksen käteeni
olenkin hyvin hämilläni
onhan siinä ihan kiva olla
mutta en minä halua seurustella
en minä halua olla valittusi
sydämesi varastaja
(tuhoon tuomittu)
rakkauden kiemurat eivät ole löytäneet luokseni
missä vika mitä teen väärin
auttakaa
tämän lisäksi kaikki se muu
suudelma himo kaula ja aamut
pojat (?)
tytöt (???)
en minä tiedä kenestä minä tässä maailmassa pidän
kenen käden omakseni otan
sydämen kähvellän
rakkauden ansaan lankean
pääsärky tulee tästä
lopulta varmaan
sitten kuitenkin
mietin että voi pieni viistoistavuotias
hyvä että kasvoit isoksi
asiat selkeni
kaikki hyvin
♥
Haittaako?
mun silmiä kirvelee
kaivan sisältäni tunnetta jota en omista
kuvittelen kaiken
esitän että se olen minä
iloinen onnekas minä
rakkautta sain
sitä anna mä en
esitän vaan että niin se toimii
vaikka tunteita sisälläni ei
aijjai
silmät kirvelee
ei itkemisestä sitä teen enää vain harvoin
se johtuu puhdistusaineesta
puhdistin meikin pois
haittaako?
pelkään etten nauti tarpeeksi elämästä
jotakin pienistä asioista
vaikka siitä kun tuuli heiluttaa sulaneen lumen kaljuiksi jättämiä talventörröttäjiä
tai sitä kun se humisee ja humisee istuessani autossa
tai sitä kun se tarttuu tukkaani ja tekee silmillä näkemisen vaikeaksi
nautinko siitä tarpeeksi
jos sitten myöhemmin vain harmittaa ja
kadun kadun kadun
että katsoin vain luuriin tai katuun
enkä nähnyt taivasta
silloin kun sieltä vielä paistoi aurinko
nykyään näen vanhoja ystäviä vanhoissa paikoissa
ne varmaan muistaa mut
esittävät vain ettei tunnettais
haittaako?
ja tiedän kyllä sen että mun tulevan lukion pihassa on vanhan kirjaston rakennus
sen ikkuna takapihalla on rikottu
lasinsiruja kaikkialla
haittaako?
siellä on sellainen sisäpiha salainen
siellä on puu
villi nurmikko
ja mätiä omenoita
tai jotakin niitä pieniä omenanäköisiä
tiedät kyllä
sinne voisin mennä istumaan
sitten kun lukio alkaa
vaikka se pelottaakin
siis lukio
silmien kirvely helpottanee
autosta kuuluu tuulen ääni
mun sisällä on vain valkoista vettä
ja aallokko
liplatus
odotus
haittaako?
ne sanovat että eläminen on harvinaista
monet ihmiset vain olevat
haittaako ?
mun kynnet on pureskellut ja jaloissa karvoja
hampaanvälissä joku roska ja kulmissa tuuheutta
leveä naama
omasta mielestä
ja väsyneet silmät
omasta mielestä
huomaisko joku poistaa ne
tai ehkä vaan olla välittämättä niistä
toisin kuin minä aina teen
mun kädessä on kolo
kuin reikä
näen läpi
joku muurahainen puri siihen aukon ja käveli sisään
en tiedä minne se pääsi ehkä Lappeenrantaan tai tavaaseen
toivottavasti sillä on hyvä olo
haluan löytää sellaisen jolle voin antaa korun
korun ranteesta
tai soljen hiuksista
tai hymyn kasvoilta
se olisi muisto jonka voisi pistää lipaston lokeroon
hattuhyllyn taakse
tai povitaskuun hukata
siellä se pysyisi muistona
aurinkoisista päivistä
minusta
olenko muistettava
kamalasti ajatusta
nauha naru köysi riipus
ne sotkuksi tekeytyy
voi juusto onko täällä liimaakin
odotan kesää
k e s ä t u u l t a
se huuhtoo mun ajatukset sileiksi
soljuvaksi hattaraksi
voin pulahtaa järveen
antaa viileän veden kannatella mun painoa
vaikka monta tuntia
(todellisuudessa korkeintaan kakskyt minsaa)
kesätuuli saa ottaa mut omakseen
kun kukaan muu
ei sitä ole tullut tekemään
kuka on käteni kantaja
sydämeni varastaja
tuhoon tuomittu
kuka se on
eijei tuo haittaako - runo oli niin heartbreaking ja tunsin kaiken oikeesti! ihana mahtava kuuravilja vauuuu <333
VastaaPoista"joku muurahainen puri siihen aukon ja käveli sisään
en tiedä minne se pääsi, ehkä lappeenrantaan tai taivaaseen" ÄÄKS niin hauskasti sanottu!
olet muistettava <3
Oi Usva kiitos x''3 </3
PoistaVau, siis vauvauvau nää oli kaikki niin koskettavia ja upeita ja ääks!?!!
VastaaPoistaLempi säkeet oli:
'mutta se muu
läheisyys silmät hymyt huulet
kädet jalat naurut ja salaisuudet"
ja
"ja tiedän kyllä sen että mun tulevan lukion pihassa on vanhan kirjaston rakennus
sen ikkuna takapihalla on rikottu
lasinsiruja kaikkialla
haittaako?"
ja
"kesätuuli saa ottaa mut omakseen
kun kukaan muu
ei sitä ole tullut tekemään
kuka on käteni kantaja
sydämeni varastaja
tuhoon tuomittu
kuka se on"
n <3
Voi ihana kuulla sun lemppari säkeet :D Mäkin tykkäsin ton vikan runon lopusta tosi paljon. Ihana kans kuulla et herätti tunteita. </3
Poista