Runoilut: pikinen sydän

Hellurei, tervetuloa lukemaan Kuuraviljan (eli minun) kirjoittamia runoja :3

Tänä viikkona (jälleen hihhii) aiheena rakkaus, mutta tällä kertaa se, kuinka se tuntuu välillä olevan jossakin piilossa.


Jos joku lausahdus on susta erityisen kiva tai pohdituttava tai hyvin sanottu tai samaistuit tai jotakin muuta, kerro kommenteissa :3 Tai voit kertoa vaikka sun päivästä, ihan mitä mieleen tulee. On aika ihana lukee teijän kommentteja <3

Mutta nyt runoihin! ☆


tämän kuvan otin Norjassa kesällä kakskyt neljä




Piilosilla


voi taivaan tähden näitä määriä

määriä roskaa paskaa lunta ja tuskaa


voi taivaan tähden näitä määriä

rakkautta valoa sanoja oikeita

ja ensisuudelmia


miksei

miksei minulle niistä lahjoitettu 

ainuttakaan


onko tämä sitä

nukkuvaa puolikuollutta elämää

ai paskaa?

ei sitä

mutta ei mitään haltijattaren toivomuskaivoakaan

ole vuosiin täällä näkynyt 


(kerran luulin sen nähneeni

mutta se taisi olla

vain harhakuva)


~ ~ ~


tunnetko tämän ilmavirran

se kertoo sinulle

että olen koittanut etsiä sinua monista paikoista

alamäen puolivälin tienoilta

puumajoista

riippumatoista

jonkun toisen kasvoista

ja perunamaalta


ja en ole löytänyt

hiuskarvaakaan

…tietääkseni


voi missä luuraat

ei enää jaksa tätä leikkiä

kohta on ruoka-aika

et voi silloin jäädä piiloon

joudun sinua silloin

etsimään koko illan

ja lopulta me kumpikin

kuolemme nälkään


mutta

silti kuitenkaan

en halua tietää totuutta


jos olisit

sittenkin

ollut sen suuren siirtolohkareen takana

sen yhden sammaleisen

jota en tarkistanut


se oli niin iso

ja minä niin pieni

ja ajattelin että et sinä sinne mene

mutta entä jos menitkin


en minä tiedä

älkää minulta kysykö


etsin vain

ja lopulta

en saa kuitenkaan muuta

kuin keskinkertaista

nuokkuvaa tylsistyneen keskinkertaista

elämää 





sign aali t


Joku puuttuu


                                elkee sekottako

            mun 

päätä

                                                                    enempää

ku ette oo mulle oikeita

                                            vain mun

                                                                                                         

     haaveissa


täällä talossa saavat asua vain kauniit ihmiset

oletko siellä?


nää tuolit on yllättävän                         epämukavat


tutka ja

             mikroaalto


takapihan alamäen päällä asuit             joskus

enää en ole siitä niin                             varma

koska olen kuullut                                 huhuja

                                                             sinusta

ja jostakin toisesta                             puolestasi

jonka olet ennen kätkenyt                    silmiltäni


arkinen todellisuus on huomata

ettei hana                  

               sittenkään 

tullut korjaamalla ehjäksi


päätän mennä

nukkumaan

                                               sitten

kun joskus ehkä viimeinkin

mua nukuttaa


jatkan etsintää

                            joskus vielä löydän

jotakin arvoistani

                            avain onneen





Miltä tuntuu


Miltä tuntuu huulet vasten huulia

sielut auki avoinna

poski vasten toista


miltä tuntuu toiselle sydän avata

näyttää pienet luukut

joita ei tiennyt siellä olevan


miltä tuntuu kädestä tarrata

hyvästiksi halata

ja sitten vähän itkeä

ajankululle haistattaa paskat pitkät


miltä tuntuu tuijotella

pohjattomiin silmiin

die schönsten Augen, die ich je gesehen habe

voisin tuijotella niitä

tuntikausia

monia ikuisuuksia


mutta sen te jo tiesittekin


miltä tuntuu

viesti saada

sydämiä pisteiden tilalla

söpö emoji

ja ääniviestikin


miltä tuntuu muistaa olevansa

merkityksen omaava

syyllinen elää

syytön toisin ajatella


miltä tuntuisi olla rakastettu

miltä se tuntuisi



en minä tiedä


älkää minulta kysykö





i create it all in my mind

so

it’s not true


he’s not even atracctive

i just

want to feel love

i want to be loved


even if the love 

is not ture





Ontto


Ansaitset parempaa kuin minun onton sydämeni

en edes tiedä

voiko sillä enää ketään rakastaa

ainakin joskus mietin

käytinkö jo mun free trial kokeilun tai jotakin

rahat ei riitä

kuukausitilaukseen


en edes muista

milloin joku olis saanu mun sydämen pamppaamaan

huutamaan onnesta tuskasta kaikesta

mikä sen ympärillä pauhuaa

mihin sen pumppaama veri kulkeekaan


silloin tuntuu

kuin sen veren mukana kulkisi sähikäisiä

tai niitä vaaleanpunaisia muroja

tai jotakin myrkkyä?

rakkautta?


minun veressäni

kulkee vain solujen ja paskan lisäksi

jotakin pikeä tai jotakin

ei siihen rakkaus tartu

ei murot tai sähikäiset tai mitä ovatkaan ne jutut siinä

eivät ne siihen jää

jos niitä edes on

oikeasti olemassa


älä siis luule saavasi

minua onnelliseksi

älä luule 

että sinut nähdessäsi

sydämeni pakahtuisi ja sulaisi 

vaikka se olisi

samaan aikaan

enemmän elossa 

kuin koskaan


älä luule niin


tulet saamaan

minulta vain 

pienen oudon 

vähän pikisen

onton sydämeni





Kommentit

  1. Pakko kyl sanoo että aivan uskomattoman tajunnanräjäyttävän upeaa tekstiä. Varsinki noi Piilosilla ja Miltä tuntuu jotenki hittas, ja se nukkuva puolikuollut elämä ;D oot aivan upeeee <3 sulla on aivan todella hieno näkökulma näihin asioihin ja tavallaan pystyn samaistuun just näihin tjnteisiin, vaikka toisaalta ne on aika kaukaisia ja vähän kans hepreaa. Mut niiiii oikeesti oot ihqu ja tää oli aivan paras mahollinen alotus päivälle!!!!

    VastaaPoista
  2. upeaaaaaa <33 tää viiimeinen Ontto-runo oli kirjoitettu todella hienosti! "käytinkö mun free trial kokeilun tai jotakin" tosi mielikuvituksellisesti ilmaistu, mutta siit heti tajuaa mitä tarkoitetaan! "vaaleanpunaisia muroja" on kans tosi kiva ilmaisu :) miten keksitkin tälläisiä upeita kuvailutapoja! ja oli nää kyllä ihan samaistuttaviakin <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Usva :3 MiteTohon sun pohdintaan että miten keksin nää kuvailutavat, niin hmm en osaa ihan sanoo, ehkä jotenki mietin sitä tunnetta ja sit miltä se tuntuu ja miltä asialta se tuntuu? Aika usein keksin mun tunteille ja fiiliksille muutenkin vertauskuvia, esim nyt kun mulla on vähän kurkku kipee niin mietin et se tuntuu vähän siltä kuin ois semmosia pieniä käpyjä kurkussa :'D

      Poista
  3. Mahtavan upeita runoja! Kaikki oli tosi ihania, mut kuitenki erilaisempia mitä ite oon ennen lukenu. Ite tykkäsin kyllä eniten tosta "signaaleja" hommelista, se oli jotenki kiva, en osaa selittääääää. Toi on just mahtavaa ku käytät tommosta arkisempaa kieltä välissä että just puhut jostain perunamaista ja kuukausitilauksista yms., siitä just näkee että kaikilla on omanlainen tyyli kirjottaa♡
    Nii ja siitä tota linkinvaihtohommelista nii mää laitoin sen sinne mut unohin päivittää sen sillee että se näkyis niille jotka käy kattoo mun blogia (miksen vaa sano et seuraajat mutt ku se kuulostaa väärältä) niin mutta nyt sen pitäs olla sielä jos osasin laittaa sen(joo ku en vieläkään osaa käyttää webnodee kunnolla)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heiii ja kiitos Mörmy kommentista :3 (onks ok et käytän susta tommosta lempinimeee hih :D) Olipa ihana kuulla sun näkemystä mun kirjotustyylistä <3 Ja hei joo huomasin just et olit käyny lisäämässä mut sun linkinvaihtajiin, jeii :D

      Poista
  4. Upeita runoja, sulla on taito kuvata asioita tosi luovasti ja aidontuntuisesti :3 en osaa sanoo näistä runoista mun lempparia, mutta lempi säe oli ton signaali runon

    "täällä talossa saavat asua vain kauniit ihmiset

    oletko siellä?"

    oli jotenkin kiinnostava ja sellanen :)

    Hyvää vappua!! <3🐞

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oiiii mäkin tykkäsin tosta lainauksesta!! :D Kiitos Lumi! <3 Hyvää vappua sulle myös :3

      Poista
  5. Oon kyllä huomannut että joskus vain katsoo ympäriinsä ja näkee sen rakkauden josta muut saa nauttia. Tuntuu siltä kuin ei löydy itseltä ketään joka rakastaisi samalla tavalla. Mutta ikinä ei kannata unohtaa että se rakkaus ilmestyy eri tavoilla ihmisiltä ihmisille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Auriel, samaistun tuohon :'( Mutta kuten sanoit, rakkaus kyllä löytää meidän luokse vielä. Mä oon siitä ihan varma.

      Poista

Lähetä kommentti

Suosituimmat tekstit

BONUS-runoilut.ajatuksia.ja.muutasemmosta

Runoilut: anteeksi

OSA 2: maaginen Q&A-postaus