Runoilut: pikinen sydän
Hellurei, tervetuloa lukemaan Kuuraviljan (eli minun) kirjoittamia runoja :3
Tänä viikkona (jälleen hihhii) aiheena rakkaus, mutta tällä kertaa se, kuinka se tuntuu välillä olevan jossakin piilossa.
Jos joku lausahdus on susta erityisen kiva tai pohdituttava tai hyvin sanottu tai samaistuit tai jotakin muuta, kerro kommenteissa :3 Tai voit kertoa vaikka sun päivästä, ihan mitä mieleen tulee. On aika ihana lukee teijän kommentteja <3
Mutta nyt runoihin! ☆
✿
Piilosilla
voi taivaan tähden näitä määriä
määriä roskaa paskaa lunta ja tuskaa
voi taivaan tähden näitä määriä
rakkautta valoa sanoja oikeita
ja ensisuudelmia
miksei
miksei minulle niistä lahjoitettu
ainuttakaan
onko tämä sitä
nukkuvaa puolikuollutta elämää
ai paskaa?
ei sitä
mutta ei mitään haltijattaren toivomuskaivoakaan
ole vuosiin täällä näkynyt
(kerran luulin sen nähneeni
mutta se taisi olla
vain harhakuva)
~ ~ ~
tunnetko tämän ilmavirran
se kertoo sinulle
että olen koittanut etsiä sinua monista paikoista
alamäen puolivälin tienoilta
puumajoista
riippumatoista
jonkun toisen kasvoista
ja perunamaalta
ja en ole löytänyt
hiuskarvaakaan
…tietääkseni
voi missä luuraat
ei enää jaksa tätä leikkiä
kohta on ruoka-aika
et voi silloin jäädä piiloon
joudun sinua silloin
etsimään koko illan
ja lopulta me kumpikin
kuolemme nälkään
mutta
silti kuitenkaan
en halua tietää totuutta
jos olisit
sittenkin
ollut sen suuren siirtolohkareen takana
sen yhden sammaleisen
jota en tarkistanut
se oli niin iso
ja minä niin pieni
ja ajattelin että et sinä sinne mene
mutta entä jos menitkin
en minä tiedä
älkää minulta kysykö
etsin vain
ja lopulta
en saa kuitenkaan muuta
kuin keskinkertaista
nuokkuvaa tylsistyneen keskinkertaista
elämää
✿
sign aali t
Joku puuttuu
elkee sekottako
mun
päätä
enempää
ku ette oo mulle oikeita
vain mun
haaveissa
täällä talossa saavat asua vain kauniit ihmiset
oletko siellä?
nää tuolit on yllättävän epämukavat
tutka ja
mikroaalto
takapihan alamäen päällä asuit joskus
enää en ole siitä niin varma
koska olen kuullut huhuja
sinusta
ja jostakin toisesta puolestasi
jonka olet ennen kätkenyt silmiltäni
arkinen todellisuus on huomata
ettei hana
sittenkään
tullut korjaamalla ehjäksi
päätän mennä
nukkumaan
sitten
kun joskus ehkä viimeinkin
mua nukuttaa
jatkan etsintää
joskus vielä löydän
jotakin arvoistani
avain onneen
✿
Miltä tuntuu
Miltä tuntuu huulet vasten huulia
sielut auki avoinna
poski vasten toista
miltä tuntuu toiselle sydän avata
näyttää pienet luukut
joita ei tiennyt siellä olevan
miltä tuntuu kädestä tarrata
hyvästiksi halata
ja sitten vähän itkeä
ajankululle haistattaa paskat pitkät
miltä tuntuu tuijotella
pohjattomiin silmiin
die schönsten Augen, die ich je gesehen habe
voisin tuijotella niitä
tuntikausia
monia ikuisuuksia
mutta sen te jo tiesittekin
miltä tuntuu
viesti saada
sydämiä pisteiden tilalla
söpö emoji
ja ääniviestikin
miltä tuntuu muistaa olevansa
merkityksen omaava
syyllinen elää
syytön toisin ajatella
miltä tuntuisi olla rakastettu
miltä se tuntuisi
…
en minä tiedä
älkää minulta kysykö
✿
i create it all in my mind
so
it’s not true
he’s not even atracctive
i just
want to feel love
i want to be loved
even if the love
is not ture
✿
Ontto
Ansaitset parempaa kuin minun onton sydämeni
en edes tiedä
voiko sillä enää ketään rakastaa
ainakin joskus mietin
käytinkö jo mun free trial kokeilun tai jotakin
rahat ei riitä
kuukausitilaukseen
en edes muista
milloin joku olis saanu mun sydämen pamppaamaan
huutamaan onnesta tuskasta kaikesta
mikä sen ympärillä pauhuaa
mihin sen pumppaama veri kulkeekaan
silloin tuntuu
kuin sen veren mukana kulkisi sähikäisiä
tai niitä vaaleanpunaisia muroja
tai jotakin myrkkyä?
rakkautta?
minun veressäni
kulkee vain solujen ja paskan lisäksi
jotakin pikeä tai jotakin
ei siihen rakkaus tartu
ei murot tai sähikäiset tai mitä ovatkaan ne jutut siinä
eivät ne siihen jää
jos niitä edes on
oikeasti olemassa
älä siis luule saavasi
minua onnelliseksi
älä luule
että sinut nähdessäsi
sydämeni pakahtuisi ja sulaisi
vaikka se olisi
samaan aikaan
enemmän elossa
kuin koskaan
älä luule niin
tulet saamaan
minulta vain
pienen oudon
vähän pikisen
onton sydämeni
Pakko kyl sanoo että aivan uskomattoman tajunnanräjäyttävän upeaa tekstiä. Varsinki noi Piilosilla ja Miltä tuntuu jotenki hittas, ja se nukkuva puolikuollut elämä ;D oot aivan upeeee <3 sulla on aivan todella hieno näkökulma näihin asioihin ja tavallaan pystyn samaistuun just näihin tjnteisiin, vaikka toisaalta ne on aika kaukaisia ja vähän kans hepreaa. Mut niiiii oikeesti oot ihqu ja tää oli aivan paras mahollinen alotus päivälle!!!!
VastaaPoistaOMG SAIMA KIITOS IHANA <3<3<3 !!!!
Poistaupeaaaaaa <33 tää viiimeinen Ontto-runo oli kirjoitettu todella hienosti! "käytinkö mun free trial kokeilun tai jotakin" tosi mielikuvituksellisesti ilmaistu, mutta siit heti tajuaa mitä tarkoitetaan! "vaaleanpunaisia muroja" on kans tosi kiva ilmaisu :) miten keksitkin tälläisiä upeita kuvailutapoja! ja oli nää kyllä ihan samaistuttaviakin <3
VastaaPoistaKiitos Usva :3 MiteTohon sun pohdintaan että miten keksin nää kuvailutavat, niin hmm en osaa ihan sanoo, ehkä jotenki mietin sitä tunnetta ja sit miltä se tuntuu ja miltä asialta se tuntuu? Aika usein keksin mun tunteille ja fiiliksille muutenkin vertauskuvia, esim nyt kun mulla on vähän kurkku kipee niin mietin et se tuntuu vähän siltä kuin ois semmosia pieniä käpyjä kurkussa :'D
PoistaMahtavan upeita runoja! Kaikki oli tosi ihania, mut kuitenki erilaisempia mitä ite oon ennen lukenu. Ite tykkäsin kyllä eniten tosta "signaaleja" hommelista, se oli jotenki kiva, en osaa selittääääää. Toi on just mahtavaa ku käytät tommosta arkisempaa kieltä välissä että just puhut jostain perunamaista ja kuukausitilauksista yms., siitä just näkee että kaikilla on omanlainen tyyli kirjottaa♡
VastaaPoistaNii ja siitä tota linkinvaihtohommelista nii mää laitoin sen sinne mut unohin päivittää sen sillee että se näkyis niille jotka käy kattoo mun blogia (miksen vaa sano et seuraajat mutt ku se kuulostaa väärältä) niin mutta nyt sen pitäs olla sielä jos osasin laittaa sen(joo ku en vieläkään osaa käyttää webnodee kunnolla)
Heiii ja kiitos Mörmy kommentista :3 (onks ok et käytän susta tommosta lempinimeee hih :D) Olipa ihana kuulla sun näkemystä mun kirjotustyylistä <3 Ja hei joo huomasin just et olit käyny lisäämässä mut sun linkinvaihtajiin, jeii :D
PoistaUpeita runoja, sulla on taito kuvata asioita tosi luovasti ja aidontuntuisesti :3 en osaa sanoo näistä runoista mun lempparia, mutta lempi säe oli ton signaali runon
VastaaPoista"täällä talossa saavat asua vain kauniit ihmiset
oletko siellä?"
oli jotenkin kiinnostava ja sellanen :)
Hyvää vappua!! <3🐞
Oiiii mäkin tykkäsin tosta lainauksesta!! :D Kiitos Lumi! <3 Hyvää vappua sulle myös :3
PoistaOon kyllä huomannut että joskus vain katsoo ympäriinsä ja näkee sen rakkauden josta muut saa nauttia. Tuntuu siltä kuin ei löydy itseltä ketään joka rakastaisi samalla tavalla. Mutta ikinä ei kannata unohtaa että se rakkaus ilmestyy eri tavoilla ihmisiltä ihmisille.
VastaaPoistaVoi Auriel, samaistun tuohon :'( Mutta kuten sanoit, rakkaus kyllä löytää meidän luokse vielä. Mä oon siitä ihan varma.
Poista