Runoilut: pullahiiren salaisuuksia

Hei ja tervetuloa Kuuraviljan runoblogin ensimmäiseen postaukseen, jee! :D Tänään luvassa runoja, kuten otsikosta varmasti jo päättelittekin :3

Yks ilta tuli semmonen kunnon runonkirjotusfiilis kun kuuntelin Mitskin My love mine all mine -biisiä (spotifykoodi alla!) ja se sopi jotenki tosi hyvin siihen iltaan ja mun fiilikseen. Sit taion jostaki paperiii ja kynän ja synty parit runoset :3 Tässä ne teille!


Nauttikaa, ja ihanaa päivää <3




Mitski: My Love Mine All Mine


Tuntisitko


Tuntisitko

jos jättäisin kertomatta

sinulle salaisuuden


tuntisitko

jos jättäisin tahallani

vastaamatta viestiisi


tuntisitko

jos joskus sattuisin valehtelemaan

ihan vähän vaan


tuntisitko

tuntisitko sen todella

jos sattuisit rikkomaan sydämeni

ihan vahingossa 

sen jalkais alle tallaamaan


huomaisitko kyyneleeni

suruun kääriytyneen

hämmentyneen räpäleen

joksi olin muuttumassa

huomaisitko?


tuntisitko sääliä

katumusta häpeää syyllisyyttä

vai tapetoisitko tunteesi

sementillä muuraisit

pakoon menisit


no tuskimpa

siinä tapauksessa

en edes tuntisi sinua



______________

Tukahdutetut sanat


Kannettavan CD-soittimen takaa 

löydettiin keskiviikkona iltapäivällä

tuhat tukahdutettua tunnetta

tapetilla verhottuja

huulten taakse kuolleita

sanoja


“rakastan sinua”

“otatko mua kädestä?”

“pidän susta todella

lähdetäänkö maailmaa pakoon

vaikka maauimalaan?”


joku vitun tyhmä kusipää mutteri

oli pilannu tän tyypin itsetunnon

joskus kasiluokan puolvälin tienoilla

niin ei se uskaltanu

suutaan avata 

ettei rukkasia näkis


mutta voi vittu tyhmä kusimutteri

jos se kultapieni olis vaan 

rohjennu

uskaltanna

sanansa kurkusta karasta


nii johan olis hänen elämänsä

kertarysäyksellä uuteen kuntoon muuttunu

keisarille uudet kuteet

ankanpojalle puhtaat sulat

mitä näitä nyt on


rakkaus on liian kaunista

piiloteltavaksi

ole rohkea



_____________________

Lego


Olisimpa lego

kaikki

vaan loksahtais paikalleen

ei tarviis

varasuunnitelmalle varasuunnitelmaa keksiä

olis helppoo

kun vois vaan olla

vaihtaa paikkaa

toisinaan


ja sekin helppoo ois


. . . 


mutta

jos lego oisin

olisinko joutunu

sellaseks ylimääräseks

joita aina jää 

siitä paketista yli


isossa valtavassa laatikossa

pimeässä

ja vähän epähygienisessä

pötköttelisin

ihan irtaimena vaan

ja turhana

se klik puuttuis

toinen puolisko


niin ehkä ihan hyvä

etten legoksi päätyny 

(ja tottapuhuen

oishan se ollu aika epämiellyttävää

jonkun tallomaks joutua)


ja jos oisin lego

en koskaa olis tavannu sua

aika kamalaa



_________________

Hiiret kuutamolla


Pullahiiri sipitti

salaisuuden papatti

ja nisusta palan haukkasi


toinen hymähti

viiksiään sipaisi

hymyili hassusti

ja sanoi: 


“Jos kuu on tehty juustosta

lehmät osaa lentää

ja etanat poudan ennustaa


niin lähtisitkö kanssani

kuuhun keltaiseen

lentävällä lehmällä

tarkistamaan

ovatko sadut 

tosiksi muuttuneet

kuten lapsina toivottiin?”


Toinen hymähti

häntäänsä hipaisi

kikatti kovasti

ja sanoi: 


“Olet minulle niin rakas

ja rakkaus niin iso

että sen ansiosta

kaikki sadut tosiksi tulevat

ja sinun kanssasi

haluan niissä kaikissa asua”


Hiiret hymyilivät

kuutamo niiden taakse

sydämen muotoisen

heijastuksen loi


______________________

P.S. Jos olet ensimmäistä kertaa blogini parissa, kannattaa käydä lukemassa noi sivut joilla kerron lisää tietoa blogista ja itsestäni :D Löydät ne etusivulta blogin nimen alta!


Kommentit

  1. Iiikkssss ihanaa, kuuraviljan runoblogin eka postaus!!! Mun lemppari oli näistä ehkä toi "tukahdutetut tunteet" tai "tuntisitko" :3 Toivottavasti muutkin löytää tänne blogiin pian!! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Lumiii :3 Jep, toivottavasti monet runosielut löytäis tänne ja suosittelis ystävilleen! <3

      Poista
  2. Onnee omasta blogista✨️ En osaa sanoo mistä tykkäsin eniten, ehkä kahdesta ekasta, mut kaikis oli kivoja sanavalintoja:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon 💙 :3 Oon yllättyny et blogin perustaminen ei oikeesti ees ollu lopulta niin vaikeeta ku pelkäsin?? :D Eli tähän mennessä en ainakaan kadu!!! ;)

      Poista
  3. Uu! Kivoja runoja! :D

    VastaaPoista
  4. Tuntisitko, Lego ja Hiiret Kuutamolla oli miun lemppareita ja jos niistä virlä joku nii varmaa Hiiret Kuutamolla :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oiii kiitossss :3 Oliks niis jotkut tietyt säkeet/säkeistöt jotka oli susta erityisen hyviä? <3

      Poista
  5. Oot tosi hyvä kirjottamaan runoja!! :O

    VastaaPoista
  6. YAAAYYY moi löysin tieni tänne!! IHANAA et sul on oma blogi!! I LOVE the ulkoasu se on niin nättiiii Tykkäsin Tuntisitko -runosta eniten, ja sit kans toi Hiiret Kuutamolla oli niin söpö! <33
    mainitsit että sait inspiraation kun kuuntelit mitskiä, ni ootko kuunnellu sen uutta albumia? :) se on mun mielestä tosi hyvä, jotenki comforting

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. OMG USVA!!!!!! KIITOS KOMMENTISTA <3 OON OOTELLUKKI MILLON ILMAANNUT TÄNNE HEHEE :D
      Ihanaa et tykkäät ulkoasusta, mustakin se on ihana!!!!!!! Mun kaveri kysy multa kans yks päivä oonks kuunnellu Mitskin uutta albumii, ja siis alotin sen kuunteluu tänään mut en päässy viel loppuun :'3 Sanosin ekan 6,5 biisin kuunnelleena että ei oo ihan mun tyylistä musaa, on ihan hyvää ja kyl noista muutamat (In a Lake, Dead Women ja Insread of Here) pääty mun soittolistalle, mut ei siis erityisesti napannu. Komppaan tota et se on comforting musaa! : (jamuuten, tän viikon perjantaina saatat kuulla lisää musta ja mun musamausta hihii.... ;) Sitä ootellessa :3)

      Poista
    2. sitä ootellessa :) mun soittolistalle pääty Where's My Phone, Dead Women ja Charon's Obol :D

      Poista
  7. Lego runo oli niin taitavasti ja hienosti sanoitettu, että hyvä ettei leuka lähtenyt pois paikaltaan<3

    VastaaPoista
  8. Omg! Ihan sairaan kauniita ja ihanii runoja!!!!

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suosituimmat tekstit

BONUS-runoilut.ajatuksia.ja.muutasemmosta

Runoilut: anteeksi

OSA 2: maaginen Q&A-postaus