Runoilut: pullahiiren salaisuuksia
Hei ja tervetuloa Kuuraviljan runoblogin ensimmäiseen postaukseen, jee! :D Tänään luvassa runoja, kuten otsikosta varmasti jo päättelittekin :3
Yks ilta tuli semmonen kunnon runonkirjotusfiilis kun kuuntelin Mitskin My love mine all mine -biisiä (spotifykoodi alla!) ja se sopi jotenki tosi hyvin siihen iltaan ja mun fiilikseen. Sit taion jostaki paperiii ja kynän ja synty parit runoset :3 Tässä ne teille!
Nauttikaa, ja ihanaa päivää <3
| Mitski: My Love Mine All Mine |
Tuntisitko
Tuntisitko
jos jättäisin kertomatta
sinulle salaisuuden
tuntisitko
jos jättäisin tahallani
vastaamatta viestiisi
tuntisitko
jos joskus sattuisin valehtelemaan
ihan vähän vaan
tuntisitko
tuntisitko sen todella
jos sattuisit rikkomaan sydämeni
ihan vahingossa
sen jalkais alle tallaamaan
huomaisitko kyyneleeni
suruun kääriytyneen
hämmentyneen räpäleen
joksi olin muuttumassa
huomaisitko?
tuntisitko sääliä
katumusta häpeää syyllisyyttä
vai tapetoisitko tunteesi
sementillä muuraisit
pakoon menisit
no tuskimpa
siinä tapauksessa
en edes tuntisi sinua
______________
Tukahdutetut sanat
Kannettavan CD-soittimen takaa
löydettiin keskiviikkona iltapäivällä
tuhat tukahdutettua tunnetta
tapetilla verhottuja
huulten taakse kuolleita
sanoja
“rakastan sinua”
“otatko mua kädestä?”
“pidän susta todella
lähdetäänkö maailmaa pakoon
vaikka maauimalaan?”
joku vitun tyhmä kusipää mutteri
oli pilannu tän tyypin itsetunnon
joskus kasiluokan puolvälin tienoilla
niin ei se uskaltanu
suutaan avata
ettei rukkasia näkis
mutta voi vittu tyhmä kusimutteri
jos se kultapieni olis vaan
rohjennu
uskaltanna
sanansa kurkusta karasta
nii johan olis hänen elämänsä
kertarysäyksellä uuteen kuntoon muuttunu
keisarille uudet kuteet
ankanpojalle puhtaat sulat
mitä näitä nyt on
rakkaus on liian kaunista
piiloteltavaksi
ole rohkea
_____________________
Lego
Olisimpa lego
kaikki
vaan loksahtais paikalleen
ei tarviis
varasuunnitelmalle varasuunnitelmaa keksiä
olis helppoo
kun vois vaan olla
vaihtaa paikkaa
toisinaan
ja sekin helppoo ois
. . .
mutta
jos lego oisin
olisinko joutunu
sellaseks ylimääräseks
joita aina jää
siitä paketista yli
isossa valtavassa laatikossa
pimeässä
ja vähän epähygienisessä
pötköttelisin
ihan irtaimena vaan
ja turhana
se klik puuttuis
toinen puolisko
niin ehkä ihan hyvä
etten legoksi päätyny
(ja tottapuhuen
oishan se ollu aika epämiellyttävää
jonkun tallomaks joutua)
ja jos oisin lego
en koskaa olis tavannu sua
aika kamalaa
_________________
Hiiret kuutamolla
Pullahiiri sipitti
salaisuuden papatti
ja nisusta palan haukkasi
toinen hymähti
viiksiään sipaisi
hymyili hassusti
ja sanoi:
“Jos kuu on tehty juustosta
lehmät osaa lentää
ja etanat poudan ennustaa
niin lähtisitkö kanssani
kuuhun keltaiseen
lentävällä lehmällä
tarkistamaan
ovatko sadut
tosiksi muuttuneet
kuten lapsina toivottiin?”
Toinen hymähti
häntäänsä hipaisi
kikatti kovasti
ja sanoi:
“Olet minulle niin rakas
ja rakkaus niin iso
että sen ansiosta
kaikki sadut tosiksi tulevat
ja sinun kanssasi
haluan niissä kaikissa asua”
Hiiret hymyilivät
kuutamo niiden taakse
sydämen muotoisen
heijastuksen loi
______________________
Iiikkssss ihanaa, kuuraviljan runoblogin eka postaus!!! Mun lemppari oli näistä ehkä toi "tukahdutetut tunteet" tai "tuntisitko" :3 Toivottavasti muutkin löytää tänne blogiin pian!! <3
VastaaPoistaKiitos Lumiii :3 Jep, toivottavasti monet runosielut löytäis tänne ja suosittelis ystävilleen! <3
PoistaOnnee omasta blogista✨️ En osaa sanoo mistä tykkäsin eniten, ehkä kahdesta ekasta, mut kaikis oli kivoja sanavalintoja:)
VastaaPoistaKiitos paljon 💙 :3 Oon yllättyny et blogin perustaminen ei oikeesti ees ollu lopulta niin vaikeeta ku pelkäsin?? :D Eli tähän mennessä en ainakaan kadu!!! ;)
PoistaUu! Kivoja runoja! :D
VastaaPoistaKiitos Lenni :3
PoistaIiik
VastaaPoistaIiiips!! <3
PoistaTuntisitko, Lego ja Hiiret Kuutamolla oli miun lemppareita ja jos niistä virlä joku nii varmaa Hiiret Kuutamolla :D
VastaaPoistaOiii kiitossss :3 Oliks niis jotkut tietyt säkeet/säkeistöt jotka oli susta erityisen hyviä? <3
PoistaOot tosi hyvä kirjottamaan runoja!! :O
VastaaPoistaKiiiitoooosss ihana <3<3<3
PoistaYAAAYYY moi löysin tieni tänne!! IHANAA et sul on oma blogi!! I LOVE the ulkoasu se on niin nättiiii Tykkäsin Tuntisitko -runosta eniten, ja sit kans toi Hiiret Kuutamolla oli niin söpö! <33
VastaaPoistamainitsit että sait inspiraation kun kuuntelit mitskiä, ni ootko kuunnellu sen uutta albumia? :) se on mun mielestä tosi hyvä, jotenki comforting
OMG USVA!!!!!! KIITOS KOMMENTISTA <3 OON OOTELLUKKI MILLON ILMAANNUT TÄNNE HEHEE :D
PoistaIhanaa et tykkäät ulkoasusta, mustakin se on ihana!!!!!!! Mun kaveri kysy multa kans yks päivä oonks kuunnellu Mitskin uutta albumii, ja siis alotin sen kuunteluu tänään mut en päässy viel loppuun :'3 Sanosin ekan 6,5 biisin kuunnelleena että ei oo ihan mun tyylistä musaa, on ihan hyvää ja kyl noista muutamat (In a Lake, Dead Women ja Insread of Here) pääty mun soittolistalle, mut ei siis erityisesti napannu. Komppaan tota et se on comforting musaa! : (jamuuten, tän viikon perjantaina saatat kuulla lisää musta ja mun musamausta hihii.... ;) Sitä ootellessa :3)
sitä ootellessa :) mun soittolistalle pääty Where's My Phone, Dead Women ja Charon's Obol :D
PoistaOiii kivaaa :3
PoistaLego runo oli niin taitavasti ja hienosti sanoitettu, että hyvä ettei leuka lähtenyt pois paikaltaan<3
VastaaPoistaEikääääää <3 Kiitooooos :3
PoistaOmg! Ihan sairaan kauniita ja ihanii runoja!!!!
VastaaPoistaAwwwss kiitos Hiutale :) <3
Poista