Runoilut: avain mato nalle

Moiks pöiks :j

Tän viikon runot synty hetkellä ku oli outoo epämäärästä runofiilistä hehkuvaa inspiraatiousvamöykkyä mun sisällä ja sit se tuli ulos ja no... tämmösiä logiikkaa omaamattomia runoja synty. Joten tässäpä ne nyt teille! Tää on sillee jollaki tavalla aika semmosta klassikkoista Kuuraviljaa, sanoisin :j




💭

Pum pum

joo mä yritän heittää

sun sydämen vittu roskiin

mut se on tarttunu mun käteen

ku joku hemmetin takiainen tai liimanen kasa räkää

se ei tipu vaik yritän mun markat loppuu viimeks tiistaina

ja mun kellopelin muotoinen sieluni sanoo “hip hei se on pian lauantai” 

mitä väliä sillä on

ei silloin kuitenkaan tapahdu mitään

ei silloin edes posti kulje


sun haarukassa on värejä

simiin pistäviä kirkkauksia

heijastumia vai maalauksia

ja kalan muotoinen kahva


ja mä haaveilen näkinkengistä

ja korkokengistä

sandaaleista mun jalassa

hiekka niiden alla


anna mulle vittu aikaa


mun takapihalla on seittemän terrieriä

ne juoksee rantaveteen

ja melkein katkeaa

onneks kerkesin väliin ja estää

kukaan ei kerenny tajuamaan

että olin niin lähellä onnistua


perkele unohin tehä kotsanläksyn

mun korvista kuuluu humputus

pum pum

kuin pieni kirva olis mun päässä

soittais epätasasesti bassojytämusaa

pum pum


ja keltaisia karkkeja 

saa syödä vaan torstaina

ai et ole silloin kotona no ei se mitään

anna ne kultakalalle

joululahjana


aikaisena sellaisena


mun sisällä on osia

niiden takana on palapeli

ja palat on jossakin vitun kaukana jonkun toisen naamassa ja käden selkämyksessä

ne on jossaki meren takana pienellä saarella jota en edes näe

ja loput hukkaan meni

turha etsiä ne on melkei sama asia kuin lopettanet olemassaolon

hukassa olevat asiat ei ole periaatteessa enää olemassa

koska niitä ei voi nähdä


mä kadehdin niitä joilla on puhelinvastaaja

mun ainut vastaus kyl olis kuitenkin vaan pelkkä

pum pum

ja sit ehkä hei terve haluatko varastaa mun sydämen vai esitätkö vaan

mä etsin paremman kolon

johon piilottaa

tän vanhan



💭


neljästoista päivä

kanelipullassa oli rusina

mä säikähdin ja heitin sen seinään

jouduin itkemään itseni uneen seuraavana yönä


mun keltaisissa helmoissa on jonkun toisen ripsikarva

puhalsin sen taivaalle ja toivoin hänelle jotakin hyvää

onnea ja rakkautta ja sen sellaista

ensisuudelmia ja muuta


mut mun kaverit kertoivat että olen alakuloisella tavalla häpeällinen 

koko yhteisölle

ne hääti mut yksikseni lukemaan kirjoja ja kuuntelemaan levyjä

mutta se on vaan hyvä juttu en mä siihen kuole

kyllä tästä vielä

selv


mutta neljästoista päivä olis ollu meidän vuosipäivä

vittu mene roskiin ja tule takaisin

jos osaat sitäkään


kannattaakohan sun nyt harkita lähtemistä

jos ei niin no voi vittu kai mun on pakko tehdä sekin

hei hei

tavataan ens kuussa


sit kun oon taas okei

jos oon sitä

enää ikinä



💭


Kalanmakuset

miksi valot sammutettiin

alkaako täällä elokuva vai maailmanloppu


mun villatakki kutiaa

ripi rapi ja kampaamoaikakin täytyis varata

en uskalla


avaimen voi piilottaa mato nalle

tai oven yläpuolelle


. . .


oletko sä mun päässä kun juhlat päättyy

mä en voi uskoa että sä voisit hohtaa pimeässäkin

ilman minua


mä en jaksa olla enää uskottava teini

alan ryhtymään villiksi ja rämäpäiseksi

en välitä säänniöstä ja kulutan muiden hermot 

olen viila ja saha

silakka ja sinappi

sirkkelihitsauskone

rälläkkä ja pölyhuiska


kalanmakuiset sipsit jäi ulos sateeseen

mä katson niitä ja suren 

en sipsejä ne oli muutenkin ihan perseestä

mä suren mun elämää


sitä ettet ole täällä


tai no

en tiiä

olitko sä edes

koskaan siellä


mun sydämessä



💭



Oota tai no en mä tiiä mene vaan piikkipuska


laitan sun valheet naulakkoon seinälle

nyt pikku paussi

istu alas ota pulla

ja alota

ihan alusta


mun aivot käy läpi seknaariot 

joita ei koskaan edes tapahtunut

mutta en mä voi tietää siitäkään yhtään mitään

en usko sun sanojas

enää tietenkään


karviasipuskassakin on piikkejä

herkkumarjojen joukossa

pitää olla varovainen jos haluaa

sen marjan


mutta onko se lopulta

kannattavaa

onko järkevää olla niin varovainen pikkusen marjan takia

jos kuitenkin voi saada piikistä selkään ja kuolla


ota kädestä kiinni

en uskalla katsoa sua silmiin

itkettää muuten


nähdään myöhemmin

moikka


💭


Murtuvaa sydäntä en halua tarjota mutta pelkään että tässä ravintolassa ei muuta olekaan

haittaako se että vein sun sydämen

haittaako se että sä et vieny mun


. . .


voi voitko yritää vielä

ehkä onnistut ja sen saat takavarikoitua

se olis musta

kamalan mukavaa


voi voitko vielä koittaa


. . . 


en tiiä

ei se ehkä toimi niin

en saa sua pyytämällä muuttumaan

sydäntäni varastamaan


pitää vaan todeta

ettei meistä ole

rakkaustarinaksi

vain epäonnelliseksi sellaiseksi


hyvästi ikuisesti

niin sanoisin mieluiten

vaikka se tekisikin kipeää

sydäntäni riipivää

tuskaa

heittää mun katkonaiset lupaukset

seinään


katujyrän alle

valheiden sekaan

tippuu ja vierii

myös sinun pieni viaton sydämesi



Kommentit

  1. SIIS NIIN UPEITA MITÄ??!! Sanoisin et tää oli ehkä mun yks lemppari sun runopostauksista ikinä :D koska en tiiä, kaikissa näissä oli joku sama tunnelma mut silti jokainen oli silleen erilainen ja uniikki! Ja sit mulle näiden tunnelma on tollanen vähän hämmentävä ja siks tosi kiehtova tai sellanen :) ja samaistuon kans joihinki kohtiin

    Tässä lempisäkeitä:

    "mä kadehdin niitä joilla on puhelinvastaaja
    mun ainut vastaus kyl olis kuitenkin vaan pelkkä
    pum pum
    ja sit ehkä hei terve haluatko varastaa mun sydämen vai esitätkö vaan"

    "oletko sä mun päässä kun juhlat päättyy
    mä en voi uskoa että sä voisit hohtaa pimeässäkin
    ilman minua"

    "miksi valot sammutettiin
    alkaako täällä elokuva vai maailmanloppu"

    "katujyrän alle
    valheiden sekaan
    tippuu ja vierii
    myös sinun pieni viaton sydämesi"

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. EIKÄÄÄ IHANA KUULLA LUMI :3 <3<3<3 Mustakin näistä tuli sillee randomist hyvii, jotenki naurattaa et mää vaan sanoja kirjotin päästäni ku vyöry niitä vaa ja sitte tuli tämmössii runojj :j Noi sun lempisäkeet, ihanaa et sillee keräät niitä ja se jotenki on kiva lukea vähä niiku "parhaat palat" :D Mäkin pidin erityisesti tosta "alkaako täällä elokuva vai maailmanloppu" -kohasta koska keksin sen kemiantunnilla koulus ja kirjotin ylös ja sit yhdistin sen runoseen :DD Hihiii ihana kommentti <3

      Poista
  2. HOLY EMMÄTIIÄMIKÄ MUT MITÄ IHMETTÄ MUN TAJUNTA EI YMMÄRRÄ MITEN KIRJOITAT NÄIN UPEASTI!!!
    tuo ensimmäinen, siitä pidin eniten ja tykkäsin kuvailusta siinä! "kellopelin muotoinen sielu" onks tää reference kellopelisydämeen? :0 :D ja joo lempikohtia ehkä se jossa kerrottiin keltaisista karkeista, se puhelinvastaajajuttu. toisista runoista katujyrän alle joutunut sydän ja karviaispuskaan vertaaminen jäi mieleen <33

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ÄÄH USVA !!! <3<3<3
      Niin ihana kuulla et pidit näistä runoista, hihi! :D Kellopelin mutoinen sielu ei ollut suora viittaus kirjaan, mut sanoisin et pieni inspiraation kipinä siitä on kyllä lähtenyt :3 Ihana kuulla sun mieleen jääneitä kohtia :3

      Poista

Lähetä kommentti

Suosituimmat tekstit

BONUS-runoilut.ajatuksia.ja.muutasemmosta

Runoilut: anteeksi

OSA 2: maaginen Q&A-postaus