Runoilut: avain mato nalle
Moiks pöiks :j
Tän viikon runot synty hetkellä ku oli outoo epämäärästä runofiilistä hehkuvaa inspiraatiousvamöykkyä mun sisällä ja sit se tuli ulos ja no... tämmösiä logiikkaa omaamattomia runoja synty. Joten tässäpä ne nyt teille! Tää on sillee jollaki tavalla aika semmosta klassikkoista Kuuraviljaa, sanoisin :j
💭
Pum pum
joo mä yritän heittää
sun sydämen vittu roskiin
mut se on tarttunu mun käteen
ku joku hemmetin takiainen tai liimanen kasa räkää
se ei tipu vaik yritän mun markat loppuu viimeks tiistaina
ja mun kellopelin muotoinen sieluni sanoo “hip hei se on pian lauantai”
mitä väliä sillä on
ei silloin kuitenkaan tapahdu mitään
ei silloin edes posti kulje
sun haarukassa on värejä
simiin pistäviä kirkkauksia
heijastumia vai maalauksia
ja kalan muotoinen kahva
ja mä haaveilen näkinkengistä
ja korkokengistä
sandaaleista mun jalassa
hiekka niiden alla
anna mulle vittu aikaa
mun takapihalla on seittemän terrieriä
ne juoksee rantaveteen
ja melkein katkeaa
onneks kerkesin väliin ja estää
kukaan ei kerenny tajuamaan
että olin niin lähellä onnistua
perkele unohin tehä kotsanläksyn
mun korvista kuuluu humputus
pum pum
kuin pieni kirva olis mun päässä
soittais epätasasesti bassojytämusaa
pum pum
ja keltaisia karkkeja
saa syödä vaan torstaina
ai et ole silloin kotona no ei se mitään
anna ne kultakalalle
joululahjana
aikaisena sellaisena
mun sisällä on osia
niiden takana on palapeli
ja palat on jossakin vitun kaukana jonkun toisen naamassa ja käden selkämyksessä
ne on jossaki meren takana pienellä saarella jota en edes näe
ja loput hukkaan meni
turha etsiä ne on melkei sama asia kuin lopettanet olemassaolon
hukassa olevat asiat ei ole periaatteessa enää olemassa
koska niitä ei voi nähdä
mä kadehdin niitä joilla on puhelinvastaaja
mun ainut vastaus kyl olis kuitenkin vaan pelkkä
pum pum
ja sit ehkä hei terve haluatko varastaa mun sydämen vai esitätkö vaan
mä etsin paremman kolon
johon piilottaa
tän vanhan
kanelipullassa oli rusina
mä säikähdin ja heitin sen seinään
jouduin itkemään itseni uneen seuraavana yönä
mun keltaisissa helmoissa on jonkun toisen ripsikarva
puhalsin sen taivaalle ja toivoin hänelle jotakin hyvää
onnea ja rakkautta ja sen sellaista
ensisuudelmia ja muuta
mut mun kaverit kertoivat että olen alakuloisella tavalla häpeällinen
koko yhteisölle
ne hääti mut yksikseni lukemaan kirjoja ja kuuntelemaan levyjä
mutta se on vaan hyvä juttu en mä siihen kuole
kyllä tästä vielä
selv
mutta neljästoista päivä olis ollu meidän vuosipäivä
vittu mene roskiin ja tule takaisin
jos osaat sitäkään
kannattaakohan sun nyt harkita lähtemistä
jos ei niin no voi vittu kai mun on pakko tehdä sekin
hei hei
tavataan ens kuussa
sit kun oon taas okei
jos oon sitä
enää ikinä
miksi valot sammutettiin
alkaako täällä elokuva vai maailmanloppu
mun villatakki kutiaa
ripi rapi ja kampaamoaikakin täytyis varata
en uskalla
avaimen voi piilottaa mato nalle
tai oven yläpuolelle
. . .
oletko sä mun päässä kun juhlat päättyy
mä en voi uskoa että sä voisit hohtaa pimeässäkin
ilman minua
mä en jaksa olla enää uskottava teini
alan ryhtymään villiksi ja rämäpäiseksi
en välitä säänniöstä ja kulutan muiden hermot
olen viila ja saha
silakka ja sinappi
sirkkelihitsauskone
rälläkkä ja pölyhuiska
kalanmakuiset sipsit jäi ulos sateeseen
mä katson niitä ja suren
en sipsejä ne oli muutenkin ihan perseestä
mä suren mun elämää
sitä ettet ole täällä
tai no
en tiiä
olitko sä edes
koskaan siellä
mun sydämessä
💭
Oota tai no en mä tiiä mene vaan piikkipuska
laitan sun valheet naulakkoon seinälle
nyt pikku paussi
istu alas ota pulla
ja alota
ihan alusta
mun aivot käy läpi seknaariot
joita ei koskaan edes tapahtunut
mutta en mä voi tietää siitäkään yhtään mitään
en usko sun sanojas
enää tietenkään
karviasipuskassakin on piikkejä
herkkumarjojen joukossa
pitää olla varovainen jos haluaa
sen marjan
mutta onko se lopulta
kannattavaa
onko järkevää olla niin varovainen pikkusen marjan takia
jos kuitenkin voi saada piikistä selkään ja kuolla
ota kädestä kiinni
en uskalla katsoa sua silmiin
itkettää muuten
nähdään myöhemmin
moikka
haittaako se että vein sun sydämen
haittaako se että sä et vieny mun
. . .
voi voitko yritää vielä
ehkä onnistut ja sen saat takavarikoitua
se olis musta
kamalan mukavaa
voi voitko vielä koittaa
. . .
en tiiä
ei se ehkä toimi niin
en saa sua pyytämällä muuttumaan
sydäntäni varastamaan
pitää vaan todeta
ettei meistä ole
rakkaustarinaksi
vain epäonnelliseksi sellaiseksi
hyvästi ikuisesti
niin sanoisin mieluiten
vaikka se tekisikin kipeää
sydäntäni riipivää
tuskaa
heittää mun katkonaiset lupaukset
seinään
katujyrän alle
valheiden sekaan
tippuu ja vierii
myös sinun pieni viaton sydämesi
SIIS NIIN UPEITA MITÄ??!! Sanoisin et tää oli ehkä mun yks lemppari sun runopostauksista ikinä :D koska en tiiä, kaikissa näissä oli joku sama tunnelma mut silti jokainen oli silleen erilainen ja uniikki! Ja sit mulle näiden tunnelma on tollanen vähän hämmentävä ja siks tosi kiehtova tai sellanen :) ja samaistuon kans joihinki kohtiin
VastaaPoistaTässä lempisäkeitä:
"mä kadehdin niitä joilla on puhelinvastaaja
mun ainut vastaus kyl olis kuitenkin vaan pelkkä
pum pum
ja sit ehkä hei terve haluatko varastaa mun sydämen vai esitätkö vaan"
"oletko sä mun päässä kun juhlat päättyy
mä en voi uskoa että sä voisit hohtaa pimeässäkin
ilman minua"
"miksi valot sammutettiin
alkaako täällä elokuva vai maailmanloppu"
"katujyrän alle
valheiden sekaan
tippuu ja vierii
myös sinun pieni viaton sydämesi"
EIKÄÄÄ IHANA KUULLA LUMI :3 <3<3<3 Mustakin näistä tuli sillee randomist hyvii, jotenki naurattaa et mää vaan sanoja kirjotin päästäni ku vyöry niitä vaa ja sitte tuli tämmössii runojj :j Noi sun lempisäkeet, ihanaa et sillee keräät niitä ja se jotenki on kiva lukea vähä niiku "parhaat palat" :D Mäkin pidin erityisesti tosta "alkaako täällä elokuva vai maailmanloppu" -kohasta koska keksin sen kemiantunnilla koulus ja kirjotin ylös ja sit yhdistin sen runoseen :DD Hihiii ihana kommentti <3
PoistaHOLY EMMÄTIIÄMIKÄ MUT MITÄ IHMETTÄ MUN TAJUNTA EI YMMÄRRÄ MITEN KIRJOITAT NÄIN UPEASTI!!!
VastaaPoistatuo ensimmäinen, siitä pidin eniten ja tykkäsin kuvailusta siinä! "kellopelin muotoinen sielu" onks tää reference kellopelisydämeen? :0 :D ja joo lempikohtia ehkä se jossa kerrottiin keltaisista karkeista, se puhelinvastaajajuttu. toisista runoista katujyrän alle joutunut sydän ja karviaispuskaan vertaaminen jäi mieleen <33
ÄÄH USVA !!! <3<3<3
PoistaNiin ihana kuulla et pidit näistä runoista, hihi! :D Kellopelin mutoinen sielu ei ollut suora viittaus kirjaan, mut sanoisin et pieni inspiraation kipinä siitä on kyllä lähtenyt :3 Ihana kuulla sun mieleen jääneitä kohtia :3