OSA 2: maaginen Q&A-postaus
Moiiiiii! Nyt luvassa q&a:n jatko-osa, tervetuloa :D Eipä tässä sen kummempia alkuhorinoita, mennään kysymysten ja vastausten pariin :3
Jatkamme Usvan kysymillä kysymyksillä tähän alkuun <3
Jos pukeutuisit kahteen väriin, mitkä ne värit olisivat?
Apua vaan kaks!!! Sää teet tän hankalaks :DD Mun isoin ongelma tulee siitä et kun käytän aina mustia legginsejä nii ei voi sanoo vaikka vihree ja ruskee, jotka tuli mulle eka mieleen, koska sit en vois pitää niit mun housuja! Joten sanon ehkä musta ja vihree, mul on semmonen vihreä mekko jossa on mustia pilkkuja niin se sit kävis niiden legginsien kanssa :3 (mul on itseasiassa se mekko päällä tälläkin hetkellä hih!)
Toinen värikombo vois olla musta ja ruskee, laittaisin legginsit ja sit ruskean hameen ja ihanan Ernie-hupparin josta voitte nähä kuvan mun vaatekaapin esittely -julkaisussa :3
MUTTA, jos mustaa ei lasketa väriksi niin pukeudun ruskeaan ja vihreeseen! Laittasin jonkun mun ruskeista hameista ja sit semmosen vihreän vetoketjuhupparin jossa on sammakko pieni sammakko ylhäällä :D Tai sit laittaisin sen mun Marimekon pitkähihasen.
Olipa mukava kysymys, asujutut on aina kivoja miettii <3
Minkälainen olisi sun unelmajuhlamekko/puku?
Toinen värikombo vois olla musta ja ruskee, laittaisin legginsit ja sit ruskean hameen ja ihanan Ernie-hupparin josta voitte nähä kuvan mun vaatekaapin esittely -julkaisussa :3
MUTTA, jos mustaa ei lasketa väriksi niin pukeudun ruskeaan ja vihreeseen! Laittasin jonkun mun ruskeista hameista ja sit semmosen vihreän vetoketjuhupparin jossa on sammakko pieni sammakko ylhäällä :D Tai sit laittaisin sen mun Marimekon pitkähihasen.
Olipa mukava kysymys, asujutut on aina kivoja miettii <3
Minkälainen olisi sun unelmajuhlamekko/puku?
IHANA KYSYMYS! Legit siis pidän joitaki juhlamekkoja arkenakin ja sit kans mun synttäreinä pidin sellaista sinistä mekkoo jota mun äiti on varmaan pitäny sen kaverien häissä ':DD #life_is_a_party
Mut mun unelmien juhla-asu olis sellanen joka yhdistelee niiku feminiinisyyttä ja maskuliinisuutta. En osaa
sanoo millanen se olis, ehkä mekko jossa olis kauluspaita alla ja kravaatti tms? :'3 Haluaisin kyl et siinä olis hame tai joku helma. Ehkä. :)
En oo viel koskaan kokeillu pukua. Olis kiva testata! En vaan oikein tiiä missä :'3
(Lisäystä jälkeempäin: Tässä oikealla mun ysigaala-asu! :3 Ja siis toi on oikeestaan tosi semmonen jota just tos ylhäällä kuvailin, tommone mekko ja sit mun äidin ompelema tommone takkiasia :DD Ja siis tää on tosi kiva asu :3 Ei ehkä semmonen ykköslemppari mut hmm kouluarvosana 9- ! <3)
Jos voisit lopettaa minkä tahansa maailman ongelman (esim. sodat tai köyhyys) minkä lopettaisit?
VAU
UPEE KYSYMYS
Mut mun unelmien juhla-asu olis sellanen joka yhdistelee niiku feminiinisyyttä ja maskuliinisuutta. En osaa
sanoo millanen se olis, ehkä mekko jossa olis kauluspaita alla ja kravaatti tms? :'3 Haluaisin kyl et siinä olis hame tai joku helma. Ehkä. :)
En oo viel koskaan kokeillu pukua. Olis kiva testata! En vaan oikein tiiä missä :'3
(Lisäystä jälkeempäin: Tässä oikealla mun ysigaala-asu! :3 Ja siis toi on oikeestaan tosi semmonen jota just tos ylhäällä kuvailin, tommone mekko ja sit mun äidin ompelema tommone takkiasia :DD Ja siis tää on tosi kiva asu :3 Ei ehkä semmonen ykköslemppari mut hmm kouluarvosana 9- ! <3)
Jos voisit lopettaa minkä tahansa maailman ongelman (esim. sodat tai köyhyys) minkä lopettaisit?
VAU
UPEE KYSYMYS
ARVOSTAN
Mulla tulee ekana mieleen niiku joku semmonen empatian puute? Tai semmonen et ei osata myötäelää? Tai ajatellaan tosi itsekkäästi?
Ehkä kääntäisin tän kysymyksen sillee et mitä haluaisin lisätä ihmisille. Haluaisin lisätä kykyä asettua toisen asemaan. Haluaisin lisätä epäitsekkyyttä. Haluaisin lisätä halua auttaa toisia. Haluaisin lisätä avarakatsseisuutta. Haluaisin lisätä t u n n e t a i t o j a .
Koska sodathan alkaa aina siitä että joku haluaa enemmän ja olla parempi ja suurempi ja mahtavampi. Ja hänen arvojensa mukaan tämä tavoite saavutetaan nujertamalla muita.
Sodan aloittaa joku joka ei ymmärrä mitä seurauksia siitä seuraa. Kuinka moniin ihmisiin se vaikuttaa. Mitä he joutuvat kokemaan.
Hän joka aloittaa sodan ei näe muita. Hän näkee itsensä. Hänelle muut ovat pelinappuloita, pelkkiä hahmoja pelissä joilla voi sotia tai joita täytyy tuhota.
. . .
Tämän takia haluaisin lisätä ihmiselle noita eri kykyjä. Varsinkin päättäjille.
Lisäks tunnetaidot on asia joka tuntuu puuttuvan monelta.
Kun tunteita ei osaa käsitellä niin ne patoaa sisälleen eikä niitä vältämättä edes tutki. Tai ei mieti mistä ne johtuu, mitä ne yrittää sanoa ja mitä täytyy tehdä.
Tuli uusi juttu mieleen: Haluan lisätä ihmisille lisää kykyä itsereflektoida. Että miettii onko oma käytös ok ja osaa kehittää itseään. Kun jotkut vaan ajattelee että en minä tee mitään väärää tai huonoa mutta todellisuus on jotakin aivan muuta.... Joskus jopa hävettää näiden ihmisten puolesta.
☆
Tähän väliin random välihuomio, istun atm todella todella epäergonomisessa asennossa mun sängyllä, sisko testaa uutta saippuakuplakonetta jonka hän osti meidän pikkuisimmalle siskolle viisvuotissynttärilahjaksi ja MÄ MEINAAN ITKEÄ KOSKA kuuntelen satunnaistoistolla Antti Autiota ja tääl alko soimaan LINNUT JOTKA LÖYTÄVÄT AINA KOTIINSA ja siis tää on mun yks aivan lempi Antin biiseistä. Ja varsinkin toi alku on niin kaunis. En pysty. Niin ihana laulu. <3
Mulla tulee ekana mieleen niiku joku semmonen empatian puute? Tai semmonen et ei osata myötäelää? Tai ajatellaan tosi itsekkäästi?
Ehkä kääntäisin tän kysymyksen sillee et mitä haluaisin lisätä ihmisille. Haluaisin lisätä kykyä asettua toisen asemaan. Haluaisin lisätä epäitsekkyyttä. Haluaisin lisätä halua auttaa toisia. Haluaisin lisätä avarakatsseisuutta. Haluaisin lisätä t u n n e t a i t o j a .
Koska sodathan alkaa aina siitä että joku haluaa enemmän ja olla parempi ja suurempi ja mahtavampi. Ja hänen arvojensa mukaan tämä tavoite saavutetaan nujertamalla muita.
Sodan aloittaa joku joka ei ymmärrä mitä seurauksia siitä seuraa. Kuinka moniin ihmisiin se vaikuttaa. Mitä he joutuvat kokemaan.
Hän joka aloittaa sodan ei näe muita. Hän näkee itsensä. Hänelle muut ovat pelinappuloita, pelkkiä hahmoja pelissä joilla voi sotia tai joita täytyy tuhota.
. . .
Tämän takia haluaisin lisätä ihmiselle noita eri kykyjä. Varsinkin päättäjille.
Lisäks tunnetaidot on asia joka tuntuu puuttuvan monelta.
Kun tunteita ei osaa käsitellä niin ne patoaa sisälleen eikä niitä vältämättä edes tutki. Tai ei mieti mistä ne johtuu, mitä ne yrittää sanoa ja mitä täytyy tehdä.
Tuli uusi juttu mieleen: Haluan lisätä ihmisille lisää kykyä itsereflektoida. Että miettii onko oma käytös ok ja osaa kehittää itseään. Kun jotkut vaan ajattelee että en minä tee mitään väärää tai huonoa mutta todellisuus on jotakin aivan muuta.... Joskus jopa hävettää näiden ihmisten puolesta.
☆
Tähän väliin random välihuomio, istun atm todella todella epäergonomisessa asennossa mun sängyllä, sisko testaa uutta saippuakuplakonetta jonka hän osti meidän pikkuisimmalle siskolle viisvuotissynttärilahjaksi ja MÄ MEINAAN ITKEÄ KOSKA kuuntelen satunnaistoistolla Antti Autiota ja tääl alko soimaan LINNUT JOTKA LÖYTÄVÄT AINA KOTIINSA ja siis tää on mun yks aivan lempi Antin biiseistä. Ja varsinkin toi alku on niin kaunis. En pysty. Niin ihana laulu. <3
Jatketaampas kysymysten parissa :D
☆
Tän kysymyksen kysyi Auriel:
Tän kysymyksen kysyi Auriel:
Ajattelitko ikinä tehä kokoelmaa parhaista runoista?
Oletan että tarkoitat semmosta painettua kirjaa? :D Vastaus on että mulla on kyl käyny se mielessä et ois tosi siistiä tehä oma runokirja!!! Se ois aivan super mahtavaa, oisin niin ylpee itestäni.
Hei joo, nyt mä päätin. Joku kaunis päivä mä teen runokirjan. Ihan oikean kirjan. Koska kyllä joku kustantamo tykästyy mun runoihin ja haluaa julkaista niitä maailmalle kirjan muodossa :3
Mä tein ystävänpäivänä lahjaksi mun kolmelle ystävälle semmoiset pienet kirjaset joissa oli mun runoja. Tän kokoelman nimi oli Naura maailma pois - Kuuraviljan runotrilogia (koska niit kirjoja oli kolme :3) ja ne sisälti kaikki runot jotka kirjoitin vuonna 2025.
Idea tähän synty siitä et halusin tulostaa kaikki ne runot jotka kirjoitin viimevuonna et muistan millon ne on kirjotettu. Nyt ne kirjaset on mun ystävillä maailmalla, hihi :3
Kuvaile itseäsi kolmella sanalla!
Voi ihana tehtävä :3 Tässä sanaset:
1. västäräkki
2. taideteos
3. kevätnurmikko
Mistä saavutuksestasi olet eniten ylpeä?
Hmmm nyt pitää miettiä...
Hmmm nyt pitää miettiä...
Eka tulee mieleen että mä oon tosi ylpee tästä blogista! Et oon saanu pidettyä julkaisutahdin tasaisena ja oon niiiiiiiiin onnellinen tästä, musta on aivan ihana julkasta mun runosia täällä ja lukea kommentteja ja sitä kuinka monet on samaistunu tai saanu ajatuksia tai pitäny niistä :)
Oon kans aika ylpee mun tyylistä! Kaikesta mitä siihen kuuluu: mun asut tietty ja korut mut sit kans hiustyylistä oon ylpee! Siitä et uskalsin leikata lyhyeks viime syksynä, koska siis tää hiustyyli on vaan niiiin mua :)
Oon kans tosi ylpee itestäni. Siit et oon mää. Mä oon musta ainakin aika kiva tyyppi ja oon erityisen ylpee siitä että oon jotenki onnistunu elämään tosi itsevarmana ja tosi minänä, et oon jotenki oppinu aikasessa vaiheessa sen että mä oon mä ja jos se on jollekin ongelma niin meidän ei tarvii sit olla kavereita.
Oon kans aika ylpee mun tyylistä! Kaikesta mitä siihen kuuluu: mun asut tietty ja korut mut sit kans hiustyylistä oon ylpee! Siitä et uskalsin leikata lyhyeks viime syksynä, koska siis tää hiustyyli on vaan niiiin mua :)
Oon kans tosi ylpee itestäni. Siit et oon mää. Mä oon musta ainakin aika kiva tyyppi ja oon erityisen ylpee siitä että oon jotenki onnistunu elämään tosi itsevarmana ja tosi minänä, et oon jotenki oppinu aikasessa vaiheessa sen että mä oon mä ja jos se on jollekin ongelma niin meidän ei tarvii sit olla kavereita.
(Voi apua nyt kuulostan kauheen itsekkäältä/itsekeskeiseltä/MIKÄ SE SANA ON NIIKU ITSERAKKAALTA tai jotain et "minä oon täydellinen ja jos joku sanoo et en niin menkööt roskiin" ei en tarkota sitä. Tarkotan sitä et jos joku vaikka sanoo jotakin että "en pitänyt siitä kun teit noin.." ja jos se juttu on vaikka että sanoin vahingossa ilkeesti tai jotakin vastaavaa niin kuuntelen sen toisen ja mietin et mitä siinä kävi ja miten voisin toimia paremmin. MUTTA jos joku on vaikka silleen että "olet liian iloinen" tai "olet liian tunteellinen" tai "käytät outoja vaatteita" tsi "miks ihmeessä kuuntelet CD-levyjä outoo" niin sit mietin et okei, onko ongelma minussa vai tuossa toisessa? Todennäkösesti tämmösessä tilanteessa sillä toisella on joku muu juttu taustalla et se sitä purkaa muhun, vaikka itellä hankala näyttää tunteita niin sit hän käskee mua olee vähemmän.
Eli tiivistetysti: kritiikkiä saadessani mietin tilannetta ja voinko muuttua paremmaksi, vai onko niin että ongelma on siinä toisessa. Joskus voi olla että molemmat vois oppia ja toimia paremmin ens kerralla :))
(Toivottavasti tästä sepityksestä sai jotakin irti eikä ollu ihan höpöhöpöö en ymmärrä ;'3)
Mistä asiasta et pidä ihmisissä?
Mä vihaan valehtelua. Sitä ettei pidetä lupauksia. Tai no siis vihaaminen on aika vahva sana mut siis en pidä. Esim jos kysyn et onks jokin asia hyvä (oli se sit kampaus tai piirros tai runo) niin sanotaan et "joo on hyvä!" vaikka oon tarkottanu sen kysymyksen niin että onks se oikeesti hyvä! (Sit on tietty erikseen epävarmuustuska-"onks tää hyvä" -kysymykset et kun on epävarma jostakin vaikka asusta niin sillon kaipaa semmosta tsemppausta et sano et tää on hyvä ja olen kaunis! :))
En pidä myöskään siitä jos sovitaan jotakin niin sit sitä lupausta ei pidetä. Haluu mieluummin et mulle tulee vähän paha mieli ja et joku sanoo mulle "anteeksi, en kerkeä!" kuin että lupaa kerkeävänsä ja sit kymmenen minuuttia ennen kertookin ettei onnistu. :(( Ei mua haittaa jos kerran tai kaks näin käy mut jos siitä tulee toistuvaa niin sit mua harmittaa ja se jollakin tavalla niiku rikkoo sitä luottamusta :p
Eli tiivistetysti: kritiikkiä saadessani mietin tilannetta ja voinko muuttua paremmaksi, vai onko niin että ongelma on siinä toisessa. Joskus voi olla että molemmat vois oppia ja toimia paremmin ens kerralla :))
(Toivottavasti tästä sepityksestä sai jotakin irti eikä ollu ihan höpöhöpöö en ymmärrä ;'3)
Mistä asiasta et pidä ihmisissä?
Mä vihaan valehtelua. Sitä ettei pidetä lupauksia. Tai no siis vihaaminen on aika vahva sana mut siis en pidä. Esim jos kysyn et onks jokin asia hyvä (oli se sit kampaus tai piirros tai runo) niin sanotaan et "joo on hyvä!" vaikka oon tarkottanu sen kysymyksen niin että onks se oikeesti hyvä! (Sit on tietty erikseen epävarmuustuska-"onks tää hyvä" -kysymykset et kun on epävarma jostakin vaikka asusta niin sillon kaipaa semmosta tsemppausta et sano et tää on hyvä ja olen kaunis! :))
En pidä myöskään siitä jos sovitaan jotakin niin sit sitä lupausta ei pidetä. Haluu mieluummin et mulle tulee vähän paha mieli ja et joku sanoo mulle "anteeksi, en kerkeä!" kuin että lupaa kerkeävänsä ja sit kymmenen minuuttia ennen kertookin ettei onnistu. :(( Ei mua haittaa jos kerran tai kaks näin käy mut jos siitä tulee toistuvaa niin sit mua harmittaa ja se jollakin tavalla niiku rikkoo sitä luottamusta :p
Varmaan siinä on vastapuolella pelko että tuottaa pahan mielen toiselle kun sanoo ei, mut mä tulen mielummin vähän pahalle mielelle siitä ettei joku kerkeä kuin että sit luvataan ja sit peruuki.
Muita juttuja niin en pidä siis siitä jos käyttää liikaa hajuvettä!!! :// (mun viereiselle sohvalle tuli atm joku jolla on liikaa hajuvettä, nyyh)
Ja APUA tää tuli mulle mieleen kun pesin hampaita eilen illalla, yks ISOIN red flag ja asia josta en pidä ihmisessä on NEGATIIVISUUS. SE ON AIVAN KAUHEETA. Mä oon niiin semmonen joka on ilonen niin pienistä asioista esim siitä et soi hyvä biisi ja kaks joutsenta ui tossa järvessä tai et oi ihanaa saan syödä välipalapatukan, mut sit kun joku on negatiivinen vaikka että vihaa koulua tai vihaa kevättä tai vaan jotenki vihaa jotaki täysin turhaa asiaa niin se pilaa sen mun fiiliksen ja pahimmassa tapauksessa se jopa tarttuu! :(( Oikeesti negatiivisuus roskiin!!!
Jos saisit tilaisuuden kokeilla kenen tahansa elämää yhden päivän ajan, kenen henkilön valitsisit?(huom: ajatuksesi olisivat edelleen sinun, mutta eläisit toisen henkilön kehossa ja elämäntilanteessa :D)
Upee kysymys. Mul on heti ajatus: haluaisin olla poika. Haluaisin yhden päivän ajan olla poika. Koska se olis tosi kiinnostavaa. En osaa sanoo kuka poika ja tää kysymys on siitä vähän vaikee koska musta on ihan mukavaa olla mä, niin jonkun toisen elämässä vois olla vähän kummallista :D (and as I told you mä rakastan rutiineja niin oisin ihan paniikissa kun olisinki joku muu enkä sais nukkua mun omassa sängyssä ja käyttää omaa hammasharjaa KAUHEETA !!! Mut toisaalta fyysisesti tai spyykkisesti tai muillakaan tavoilla tämän asian tapahtuminen oikeasti olisi aika mahdotonta joten ehkä tätä kysymystä ei tarvitse ajatella niin vakavasti :DD)
Hei nyt tiiän mää olisin Putin tai Trump ja sanoisin et "moro mää tajusin et toi sota on aika tyhmää niin se on nyt ohi" ja sit lähtisin jonnekki kauas kauas kauas ja eläisin kissan ja suklaamurojen kanssa koko loppuelämäni piilossa mökissä vuorenrinteellä aamen. :DD
Oletko koskaan ollut kunnolla ihastunut tai jopa rakastunut? Kuinka monesti? Ja miltä se tuntui?
OKEI.
I - HA - NA KYSYMYS.
OIKEESTI HYMY KIIPEÄÄ POSKILLENI JA ODOTAN JO ETTÄ PÄÄSEN KIRJOTTAA VASTAUKSEN.
(Pliis ilmianna itsesi kuka tämän kysyikään, laita mulle viestiiiiiii, haluun tietää kuka kysy tänn!!! :DD)
Vastaus on että kyllä, olen ollut ihastunut. Oon ollu sillee pikkusen ihastunu ihmisiin monia kertoja, ehkä viis, mutta yhden kerran olin todella, todella. Se oli viime syksynä.
Ihastuminen.
Se tuntui ihanalta. Se oli aivan kamalaa. Se teki mut hulluksi, hulluksi. Se teki kaiken selväksi.
Ihastuminen oli todella kokonaisvaltaista. Aalto jossa tulee mukana tuntikausien haaveilua, epävarmuutta, kohinaa ja perhosia. Spekulaatioita ja nauruja. Pelkoa ja onnea. Uskoa ja epätoivoa.
Mun kokemuksessa ihastumisessa nyt jälkikäteen ajateltuna kauheinta oli se että mä hukkasin itseni. Mä aloin maalaamaan mun elämää sen toisen väreillä. Mun soittolista oli sen värinen. Mun pukeutuminen oli sen värinen. Mun lempijutut oli sen värisiä. Se oli kaikkialla.
Sit kun musta ei pidettykään takaisin niin olin tosi hukassa. En voinu kuunnella musiikkia kun ne kaikki biisit oli sen toisen värisiä. En voinu lukea mun runoja kun ne kerto siitä. En pitää joitakin tiettyjä koruja koska sillä oli samanlaisia. Olin et kuka on Vilja, mistä jutuista mä pidän? Mitä mä teen?
Mutta voi, jos sinä lukija olet samanlaisessa tilanteessa nyt tai koskaan niin mä lupaan sulle että sieltä on mahdollista päästä ehjin nahoin kuivalle maalle. Mä oon nyt ihan itseni taas, sen toisen värit haalistui ja kuihtu pois hänen mukanaan kun hän ei enää ollut mun elämässä. Kiitos.
I - HA - NA KYSYMYS.
OIKEESTI HYMY KIIPEÄÄ POSKILLENI JA ODOTAN JO ETTÄ PÄÄSEN KIRJOTTAA VASTAUKSEN.
(Pliis ilmianna itsesi kuka tämän kysyikään, laita mulle viestiiiiiii, haluun tietää kuka kysy tänn!!! :DD)
Vastaus on että kyllä, olen ollut ihastunut. Oon ollu sillee pikkusen ihastunu ihmisiin monia kertoja, ehkä viis, mutta yhden kerran olin todella, todella. Se oli viime syksynä.
Ihastuminen.
Se tuntui ihanalta. Se oli aivan kamalaa. Se teki mut hulluksi, hulluksi. Se teki kaiken selväksi.
Ihastuminen oli todella kokonaisvaltaista. Aalto jossa tulee mukana tuntikausien haaveilua, epävarmuutta, kohinaa ja perhosia. Spekulaatioita ja nauruja. Pelkoa ja onnea. Uskoa ja epätoivoa.
Mun kokemuksessa ihastumisessa nyt jälkikäteen ajateltuna kauheinta oli se että mä hukkasin itseni. Mä aloin maalaamaan mun elämää sen toisen väreillä. Mun soittolista oli sen värinen. Mun pukeutuminen oli sen värinen. Mun lempijutut oli sen värisiä. Se oli kaikkialla.
Sit kun musta ei pidettykään takaisin niin olin tosi hukassa. En voinu kuunnella musiikkia kun ne kaikki biisit oli sen toisen värisiä. En voinu lukea mun runoja kun ne kerto siitä. En pitää joitakin tiettyjä koruja koska sillä oli samanlaisia. Olin et kuka on Vilja, mistä jutuista mä pidän? Mitä mä teen?
Mutta voi, jos sinä lukija olet samanlaisessa tilanteessa nyt tai koskaan niin mä lupaan sulle että sieltä on mahdollista päästä ehjin nahoin kuivalle maalle. Mä oon nyt ihan itseni taas, sen toisen värit haalistui ja kuihtu pois hänen mukanaan kun hän ei enää ollut mun elämässä. Kiitos.
En siis koskaan ole vielä ollut rakastunut. Mutta haaveilen siitä. Haaveilen rakkaudesta niin paljon.
Vielä joku päivä se löytää luokseni.
Vielä joku päivä se löytää luokseni.
Oon kans muutenki viimeaikoina mietiskelly rakkautta ja rakastumista ja ihastumista paljon (as you can see mun runoista hih) ja se on mutkikasta. Mutta ketomukset siitä jäävätköön blogin ulkopuoliseen maailmaan.
Jos saisit valita minkä tahansa nimen paitsi ei nykyistä, minkä niminen olisit?
Vauu ihana kysymys! :3
Jos vaihtasin oisin ehdottomasti Vilma. Tai Meri. Tai ehkä joku sukupuolineuraali nimi, Paju tai Nur :D Pidän kans Tove nimestä, niiku Tove Jansson :3 Hän on upee henkilö, lovetan. Mut mun nimestäni niin mä kyl pidän siitä, se näyttää multa :3 Eli jotenki klikkaa identiteetin kaa? Tai jotain vastaavaa :D
Jos saisit valita minkä tahansa nimen paitsi ei nykyistä, minkä niminen olisit?
Vauu ihana kysymys! :3
Jos vaihtasin oisin ehdottomasti Vilma. Tai Meri. Tai ehkä joku sukupuolineuraali nimi, Paju tai Nur :D Pidän kans Tove nimestä, niiku Tove Jansson :3 Hän on upee henkilö, lovetan. Mut mun nimestäni niin mä kyl pidän siitä, se näyttää multa :3 Eli jotenki klikkaa identiteetin kaa? Tai jotain vastaavaa :D
Oletko rohkea? Uskallatko tehdä asioita? Onko jotain mitä et uskalla tehdä vaikka haluaisit?
Upee kysymys jälleen.
Mä sanoisin että olen kyllä rohkea. Esim sosiaalisesti, mulle ei esim oo ongelma jutella asiakaspalvelijoille tai pyytää apua tai katsoa silmiin tai lohduttaa. Uskallan kans pukeutuu omalla tyylillä ja näyttää mun persoonaa isosti.
Mut sehän ei oo rohkeutta et tekee asioita jotka ei pelota. Rohkeus on sitä että tekee jonkin asian vaikka pelottaa.
Eli olenko rohkea? Hmm. Tää on vaikea kysymys. Rupesin miettimään että milloin olen viimeksi tehnyt jotakin mikä mua pelottaa? Mitä mä edes pelkään?
No, palaan siihen ehkä kohta. Mutta tuohon jälkimmäiseen kohtaan, että mitä en uskalla tehdä vaikka haluaisin niin on yks juttu. Mä en uskalla sanoa ihmisille että en halua olla niiden kaveri. Kun tiiättekö, joskus on vaan joku kaveri joka ei anna sulle mitään etkä sä sille ja oot vaan jääny roikkuu siihen kun ei oo oikein ketään muutakaan kenen kaa olla? Ja ette ees juttele yleensä mitään, tai jos jotakin niin tyyliin "mikä tunti sulla on seuraavana?" tai "miten meni eilien koe" tai jotakin. Se ystävyys ei niiku anna mitään. Niin mä en uskalla sanoa että "hei, mä en saa tästä ystävyyssuhteesta mitään ja ansaitset paremman ystävän kuin minä, joten kaikkea hyvää ja heippa hei" vaan päädyn jotenki paskasti feidaa sen toisen ????? :((( Sillee et välttelen seuraa tai muuta. Ja mä tiiän et toi on ihan kauheeta ja toi on asia josta syytän itteeni kauheesti ja häpeän varmaan ikuisesti. Mut mulle vaan on jotenkin tosi vaikee nostaa kissa pöydälle ja puhuu asiat läpi. Se on toinen asia jota pelkään, ottaa asiat puheeksi. Niiku vaikka jos toinen on ollu itselle ikävä tai jos jokin ystävyyssuhteessa on vialla. Toivoisin vaan et se toinen tulis ja kysyis et mitä ihmettä tai et hei nyt meijän pitää jutella. Varmaan tällekin jutulle on joku psykologinen selitys, mut en oo selvittäny sitä vielä. Haluun kyl tosi kovasti kehittyä tässä asiassa.
Mistä unelmoit?
Lovetan tätä kysymystä niin isosti.
Unelmoin siitä että on kesä. Siitä että saan ajokortin ja pääsen seikkailemaan Suomessa. Sitä että asun omassa kodissa ja syön aamupuuroa parvekkeella. Unelmoin siitä että saan olla rakastunut ja rakastettu. Unelmoin ensisuudelmasta. Unelmoin siitä että pääsisin Antti Aution keikalle. Unelmoin siitä että mulla on akvaariokaloja. Unelmoin siitä että osaan soittaa huuliharppua. Unelmoin siitä että pääsen uimaan järveen. Unelmoin siitä että näen meren ja menen sinne kahlaamaan. Unelmoin siitä että saan ajaa päältäajettavalla ruohonleikkurilla. Ja unelmoin kans siitä että opin soittamaan kitarasoolon.
Upee kysymys jälleen.
Mä sanoisin että olen kyllä rohkea. Esim sosiaalisesti, mulle ei esim oo ongelma jutella asiakaspalvelijoille tai pyytää apua tai katsoa silmiin tai lohduttaa. Uskallan kans pukeutuu omalla tyylillä ja näyttää mun persoonaa isosti.
Mut sehän ei oo rohkeutta et tekee asioita jotka ei pelota. Rohkeus on sitä että tekee jonkin asian vaikka pelottaa.
Eli olenko rohkea? Hmm. Tää on vaikea kysymys. Rupesin miettimään että milloin olen viimeksi tehnyt jotakin mikä mua pelottaa? Mitä mä edes pelkään?
No, palaan siihen ehkä kohta. Mutta tuohon jälkimmäiseen kohtaan, että mitä en uskalla tehdä vaikka haluaisin niin on yks juttu. Mä en uskalla sanoa ihmisille että en halua olla niiden kaveri. Kun tiiättekö, joskus on vaan joku kaveri joka ei anna sulle mitään etkä sä sille ja oot vaan jääny roikkuu siihen kun ei oo oikein ketään muutakaan kenen kaa olla? Ja ette ees juttele yleensä mitään, tai jos jotakin niin tyyliin "mikä tunti sulla on seuraavana?" tai "miten meni eilien koe" tai jotakin. Se ystävyys ei niiku anna mitään. Niin mä en uskalla sanoa että "hei, mä en saa tästä ystävyyssuhteesta mitään ja ansaitset paremman ystävän kuin minä, joten kaikkea hyvää ja heippa hei" vaan päädyn jotenki paskasti feidaa sen toisen ????? :((( Sillee et välttelen seuraa tai muuta. Ja mä tiiän et toi on ihan kauheeta ja toi on asia josta syytän itteeni kauheesti ja häpeän varmaan ikuisesti. Mut mulle vaan on jotenkin tosi vaikee nostaa kissa pöydälle ja puhuu asiat läpi. Se on toinen asia jota pelkään, ottaa asiat puheeksi. Niiku vaikka jos toinen on ollu itselle ikävä tai jos jokin ystävyyssuhteessa on vialla. Toivoisin vaan et se toinen tulis ja kysyis et mitä ihmettä tai et hei nyt meijän pitää jutella. Varmaan tällekin jutulle on joku psykologinen selitys, mut en oo selvittäny sitä vielä. Haluun kyl tosi kovasti kehittyä tässä asiassa.
Mistä unelmoit?
Lovetan tätä kysymystä niin isosti.
Unelmoin siitä että on kesä. Siitä että saan ajokortin ja pääsen seikkailemaan Suomessa. Sitä että asun omassa kodissa ja syön aamupuuroa parvekkeella. Unelmoin siitä että saan olla rakastunut ja rakastettu. Unelmoin ensisuudelmasta. Unelmoin siitä että pääsisin Antti Aution keikalle. Unelmoin siitä että mulla on akvaariokaloja. Unelmoin siitä että osaan soittaa huuliharppua. Unelmoin siitä että pääsen uimaan järveen. Unelmoin siitä että näen meren ja menen sinne kahlaamaan. Unelmoin siitä että saan ajaa päältäajettavalla ruohonleikkurilla. Ja unelmoin kans siitä että opin soittamaan kitarasoolon.
Tiedätkö ella ja aleksi-ohjelman ja jos joo niin mp laulut? mikä on sun lemppari
TARKOTAT EHKÄ SITÄ ELOKUVAA??? MEIL OLI SEMMONEN ELLA JA ALEKSI DVD SEMMONE JOKU SYNTTÄRIJUTTU ??? OLIS KYL NII NOSTALGISTA KATTOO SE KIITOS KUN MUISTUTIT!!
Mun lemppari laulu oli ehottomasti Ripu Rapu. Absolutely. Ja pidin kans tietty Yöjuna Rovaniemelle, ihana kipale :D Ja ainiin SE MYYRÄ JUTTU, SE OLI KANS HYVÄ !!!!!
Lapsuus oli ihanaa.
TARKOTAT EHKÄ SITÄ ELOKUVAA??? MEIL OLI SEMMONEN ELLA JA ALEKSI DVD SEMMONE JOKU SYNTTÄRIJUTTU ??? OLIS KYL NII NOSTALGISTA KATTOO SE KIITOS KUN MUISTUTIT!!
Mun lemppari laulu oli ehottomasti Ripu Rapu. Absolutely. Ja pidin kans tietty Yöjuna Rovaniemelle, ihana kipale :D Ja ainiin SE MYYRÄ JUTTU, SE OLI KANS HYVÄ !!!!!
Lapsuus oli ihanaa.
Seuraavat kolme kysymystä kysyi ystäväni Sanni:
Eka: Jos voisit tehdä mitä vain tässä maailmassa niin mitä tekisit?
Jos mä voisin tehdä tässä maailmassa mitä vaan niin mä varmaankin eläisin mun normaalia pikku elämää ja tekisin kaikkea kivaa. Esimerkiksi ostaisin jäätelön kaupasta ja menisin syömään sitä rannalle. Tai lähtisin roadtripille Suomeen :D Ja jos voisin tehä mitä vaan niin hankkisin jonku menopelikortin ja sit reissaisin ympäri ämpäri kesällä :3
Ja jos voisin tehdä mitä vaan niin kans lähtisin matkaamaan junalla Suomessa/ympäri Eurooppaa, niiku intterrail :D Muistaakseni VR:llä on kans semmosia kesälippuja että voi matkustaa rajattomasti Suomessa yhdellä lipulla, nii semmonen "Suomi-intterrail" olis aika hauska :D Ottaisin hyvän porukan mukaan ja lähtisin tutkii Suomee :3
Olis myös mukava käydä ystävien kanssa vaelluksella tms :3 Mul on pieni haave et jotaki vaelluksen taopasta ois kiva lähtee toteuttaa syyslomalla.
Eli siis jos voisi tehdä mitä vaan niin reissaisin Suomessa ja viettäisin aikaa ystävien kanssa :3
Ja herran jestas menisin Antti Aution keikalle!!!!! Todellakin!
Jos mä voisin tehdä tässä maailmassa mitä vaan niin mä varmaankin eläisin mun normaalia pikku elämää ja tekisin kaikkea kivaa. Esimerkiksi ostaisin jäätelön kaupasta ja menisin syömään sitä rannalle. Tai lähtisin roadtripille Suomeen :D Ja jos voisin tehä mitä vaan niin hankkisin jonku menopelikortin ja sit reissaisin ympäri ämpäri kesällä :3
Ja jos voisin tehdä mitä vaan niin kans lähtisin matkaamaan junalla Suomessa/ympäri Eurooppaa, niiku intterrail :D Muistaakseni VR:llä on kans semmosia kesälippuja että voi matkustaa rajattomasti Suomessa yhdellä lipulla, nii semmonen "Suomi-intterrail" olis aika hauska :D Ottaisin hyvän porukan mukaan ja lähtisin tutkii Suomee :3
Olis myös mukava käydä ystävien kanssa vaelluksella tms :3 Mul on pieni haave et jotaki vaelluksen taopasta ois kiva lähtee toteuttaa syyslomalla.
Eli siis jos voisi tehdä mitä vaan niin reissaisin Suomessa ja viettäisin aikaa ystävien kanssa :3
Ja herran jestas menisin Antti Aution keikalle!!!!! Todellakin!
Missä muissa maissa olet käynyt kuin Islannissa ja Saksassa?
Mun viimeisin kerta lentokoneessa ennen näitä huhtikuun reissuja oli 7-vuotiaana kun käytiin perheen kanssa Kroatiassa. Se reissu oli mukava, muistan et meidän talon pihalla oli uima-allas :D Ja tehtiin mun pikkuserkun kanssa tanssi siihen Call me maybe -biisiin. Siellä oli mukavaa.
Sit oon käyny joissakin lähellä olevissa maissa esim Norjassa käytiin seiska-kasiluokan välisenä kesänä perheen kanssa semmosella Senjan saarella. Se oli ihan hieno reissu :)
Viime syksynä kävin Virossa Võrussa, se oli mun musiikkiopiston matka kans :D Ja oon kans käyny pikkusena Tallinnassa.
Ruotsissa on tullu kans käytyy, ehk 8-vuotiaana käytiin Tukholmassa ja siellä ainaki Junibackenissa käytiin? :)
Ja missäs muualla hmmmm... joskus tosi pikkusena pikkusena oon ollu ilmeisesti Latviassa ja Espanjassa ehkä? Ja Lofooteilla. Meil on sellanen video jossa syön hiekkaa Lofooteilla joskus 1-vuotiaana :DD Voi mua.
Mun viimeisin kerta lentokoneessa ennen näitä huhtikuun reissuja oli 7-vuotiaana kun käytiin perheen kanssa Kroatiassa. Se reissu oli mukava, muistan et meidän talon pihalla oli uima-allas :D Ja tehtiin mun pikkuserkun kanssa tanssi siihen Call me maybe -biisiin. Siellä oli mukavaa.
Sit oon käyny joissakin lähellä olevissa maissa esim Norjassa käytiin seiska-kasiluokan välisenä kesänä perheen kanssa semmosella Senjan saarella. Se oli ihan hieno reissu :)
Viime syksynä kävin Virossa Võrussa, se oli mun musiikkiopiston matka kans :D Ja oon kans käyny pikkusena Tallinnassa.
Ruotsissa on tullu kans käytyy, ehk 8-vuotiaana käytiin Tukholmassa ja siellä ainaki Junibackenissa käytiin? :)
Ja missäs muualla hmmmm... joskus tosi pikkusena pikkusena oon ollu ilmeisesti Latviassa ja Espanjassa ehkä? Ja Lofooteilla. Meil on sellanen video jossa syön hiekkaa Lofooteilla joskus 1-vuotiaana :DD Voi mua.
Vielä viimenen kysymys Sannilta: Paras hetki/muisto saaresta
Ja mitä saarta Sanni tarkoittaa, se on Aholansaari :3 Kävin siellä mun riparin viime kesänä, kuten Sannikin, ja me ollaan tutustuttu isoskoulutuksessa <3
Aholansaari on ihana paikka. Ja noi isoskoulutukset myös, niitä on järjestetty ympäri Suomee eli ei Saaressa mut nissäkin on ollu niin ihanaa. Kuin toinen koti ja perhe. <3
Ja mitä saarta Sanni tarkoittaa, se on Aholansaari :3 Kävin siellä mun riparin viime kesänä, kuten Sannikin, ja me ollaan tutustuttu isoskoulutuksessa <3
Aholansaari on ihana paikka. Ja noi isoskoulutukset myös, niitä on järjestetty ympäri Suomee eli ei Saaressa mut nissäkin on ollu niin ihanaa. Kuin toinen koti ja perhe. <3
Saaressa on ollut paljon, paljon hyviä hetkiä. Mun mieleen on jääny esim yks iltaohjelma riparilla joka pidettiin ulkona. Makoilin viltillä ja katselin pilviä jotka ilta-aurinko värjäs kauniisti ja mun ympärillä muut laulo Sitkeää sydäntä. Ihana.
Kans mun mieleen on jääny veisuut pirtissä ja koppipallon pelaaminen hiekkakentällä ja Aholansaaren kaunis kesäinen luonto ja uiminen ja saunominen. Saari on kaunis paikka.
Nyt kun tuli Aholansaari puheeksi niin KAIKKI 2012 SYNTYNEET TAI SITÄ NUOREMMAT, SUOSITTELEN AHOLANSAARTA NIIN ISOSTI RIPPIKOULUPAIKAKSI !!!!! Siellä on niin ihana tunnelma ja mahtava leiri kun melkein kukaan ei tunne ketään entuudestan. Isoset on myös aivan super, super, super ihania, ja kun menee sinne niin tuntee itsensä niin tervetulleeksi ja lämpimäks. Lisäks tuolla ollaan tosi liberaaleja ja esim sateenkaarinuorille tosi hyväksyvä ja turvallinen ympäristö <3
Kans mun mieleen on jääny veisuut pirtissä ja koppipallon pelaaminen hiekkakentällä ja Aholansaaren kaunis kesäinen luonto ja uiminen ja saunominen. Saari on kaunis paikka.
Nyt kun tuli Aholansaari puheeksi niin KAIKKI 2012 SYNTYNEET TAI SITÄ NUOREMMAT, SUOSITTELEN AHOLANSAARTA NIIN ISOSTI RIPPIKOULUPAIKAKSI !!!!! Siellä on niin ihana tunnelma ja mahtava leiri kun melkein kukaan ei tunne ketään entuudestan. Isoset on myös aivan super, super, super ihania, ja kun menee sinne niin tuntee itsensä niin tervetulleeksi ja lämpimäks. Lisäks tuolla ollaan tosi liberaaleja ja esim sateenkaarinuorille tosi hyväksyvä ja turvallinen ympäristö <3
Just nyt kerkee viel ilmottautumaan riparille jos oot syntyny 2012, ilmottautuminen on viel auki !! :D Mä oikeesti käsi sydämellä suosittelen Aholansaarta, mä en tiedä missä oisin nyt jos en olis menny sinne. Oon saanu riparilta ja varsinkin isoskoulutuksesa ihan sikana ystäviä ja yhteisöllisyyden tunnetta ja onnellisuutta ja syyn elää, asioita joista oon niin kiitollinen. Saariyhteisö on kultaa. <3<3<3
Onko sulla sisaruksia? Minkälainen suhde sulla on heihin?
Mulla on kolme pikkusiskoa, ei isosisrauksia :3 Mun siskot on syntyny vuosina 2012, 2015 ja 2021 eli nuorin heistä on just täyttäny 5 vuotta :D
Onko sulla sisaruksia? Minkälainen suhde sulla on heihin?
Mulla on kolme pikkusiskoa, ei isosisrauksia :3 Mun siskot on syntyny vuosina 2012, 2015 ja 2021 eli nuorin heistä on just täyttäny 5 vuotta :D
Millainen suhde mulla on heihin niin sanoisin että hyvä. Ollaan lintusiskon kanssa samassa yläkoulussa ja jaetaan meidän huone. Se on mukavaa, meillä on tosi harvoin riitoja ja toi yhteinen huone on lähentäny meitä kivasti :) Siskot on kyl mukavia kun niiden kanssa voi höpsötellä ja joskus vähän vittuilla jos joku ärsyttää, kun tietää silti et ne niiku ei lähe pois :̈́'3
Voisitko kuvitella joskus olevasi vegetaristi tai vegaani? Tai oletko jo? Mitä mietteitä sulla on tästä?
Voisitko kuvitella joskus olevasi vegetaristi tai vegaani? Tai oletko jo? Mitä mietteitä sulla on tästä?
Kun mä alotin seiskaluokan niin aloitin silloin kasvissyönnin (söin kalaa, maitotuotteita ja kananmunaa mutta en lihaa). Sitä kesti muistaakseni puoli vuotta eli seiskan syksy. Lopetin sen koska jotenkin se alko kääntyy huonoks kun kontrolloin mun syöntiä sillä tavalla ja pelkäsin et se pahentuis, joten lopetin.
Oon kuitenkin jo pitkään syöny koulussa pelkkää kasvisruokaa. Ja oon ilonen siitä mahdollisuudesta, et vaikka en tällähetkellä ole täysin kasvissyöjä niin oon kuitenkin vähentänyt lihansyöntiä :D Kotona syön lihaa, oon kyl yrittäny saada äitii kiinnittää huomiota kasvisvaihtoehtoihin ja kyl meillä niitä välillä onkin, esim nyhtökauraa :) Pyrin kans ravintoloissa tilaamaan kasvis/vegaanisen annoksen.
Voisinko kuvitella olevani vegetaristi niin hmmm joo! Tekisin sen varmaankin sitten kun asun omillani ja ostan itse mun ruoat. En myöskään haluaisi tehdä siitä niin absolutista, että "en syö koskaan lihaa piste!" vaan et söisin kasvisruokaa kotona ja aina kun mahdollista, mutta jos on vaan tilanne ettei oo kasvisversiota niin se ei haittaa. Se ei olis niin kahlitsevaa :)
Oon kuitenkin jo pitkään syöny koulussa pelkkää kasvisruokaa. Ja oon ilonen siitä mahdollisuudesta, et vaikka en tällähetkellä ole täysin kasvissyöjä niin oon kuitenkin vähentänyt lihansyöntiä :D Kotona syön lihaa, oon kyl yrittäny saada äitii kiinnittää huomiota kasvisvaihtoehtoihin ja kyl meillä niitä välillä onkin, esim nyhtökauraa :) Pyrin kans ravintoloissa tilaamaan kasvis/vegaanisen annoksen.
Voisinko kuvitella olevani vegetaristi niin hmmm joo! Tekisin sen varmaankin sitten kun asun omillani ja ostan itse mun ruoat. En myöskään haluaisi tehdä siitä niin absolutista, että "en syö koskaan lihaa piste!" vaan et söisin kasvisruokaa kotona ja aina kun mahdollista, mutta jos on vaan tilanne ettei oo kasvisversiota niin se ei haittaa. Se ei olis niin kahlitsevaa :)
Mietteitä kasvissyönnistä niin olen sitä mieltä et se on tosi hyvä juttu ja arvostan jos joku on vegaani! Mua harmittaa kun monilla, varsinkin vanhemmilla, on käsitys yhäkin että kasvissyöjät ei saa proteiinia mistään eikä ne pärjää :P Pyh.
Miltä tuntuu aloittaa syksyllä lukio?
ÄÄÄÄÄÄH !!!! Mua jännittää ihan sikana!!! Aloitan lukion siis naapuripaikkakunnan esittävän taiteen linjalla ja tunnen sieltä paikkakunnalta joitakin henkilöitä mut en niin sanotusti "oo piireissä" :') Se sinänsä on kivaa kun voi alottaa puhtaalta pöydältä, koska no mun nykyisessä koulussa mul ei oo kavereita lainkaan ja varsinkin viimeaikoina oon tuntenu oloni jotenkin todella kuulumattomaksi joukkoon ( ?:(( ). Mutta odotan lukioo kuitenkin kans innolla, koska ei voi tietää jos saankin vaikka uusia kivoja ystäviä :3 Se selviää syksyllä sitten!
Miltä tuntuu aloittaa syksyllä lukio?
ÄÄÄÄÄÄH !!!! Mua jännittää ihan sikana!!! Aloitan lukion siis naapuripaikkakunnan esittävän taiteen linjalla ja tunnen sieltä paikkakunnalta joitakin henkilöitä mut en niin sanotusti "oo piireissä" :') Se sinänsä on kivaa kun voi alottaa puhtaalta pöydältä, koska no mun nykyisessä koulussa mul ei oo kavereita lainkaan ja varsinkin viimeaikoina oon tuntenu oloni jotenkin todella kuulumattomaksi joukkoon ( ?:(( ). Mutta odotan lukioo kuitenkin kans innolla, koska ei voi tietää jos saankin vaikka uusia kivoja ystäviä :3 Se selviää syksyllä sitten!
Ja jos sitten käy niin ettei sieltäkään koulusta löydy mulle ystävää niin ei se mitään, jatkan vaan samalla linjalla kuin tähänkin asti että lueskelen kirjoja tauoilla ja kuuntelen CD-levyjä :D
Ootan lukiosta kans paljon vanhojentansseja !!! Koska pidän tanssimisesta, vaikken teekkään sitä kovin usein :D Yritän löytää itelleni semmosen hyvän parin jolla on ASENNETTA (!!!) ja joka on niistä tansseista yhtä fiiliksissä kuin mä :D Toivotavasti löydän semmoisen tyypin! <3
☆
Tähän päättyy tämä q&a-postaus :3 Kiitos kiitos joka ikiselle kysyjälle, oli tosi hyviä kyspiä ja niihin oli ihana vastata! <3 Kiitos, kumarrus ja halaus!
Jos et ole syystä tai toisesta vielä lukenut q&a:n ykkösosaa pääset tekemään sen tästä! :D
Aika hullua että huomenna on todistusten jako ja koulu loppuu. Katse on ollu kesää kohti jo kauan niin en oo kovin paljoo ees kerenny sisäistää että totta, tässä on taitekohta, yhden aikakauden loppu ja uuden alku. Se on jännää, en oikein viel tiedä miten siihen kuuluis suhtautua mut oon aika semmonen hetkessä eläjä että eiköhän se tunnu joltakin sitten kun se tulee. :3
Nyt ihanaa viikonloppua ja kesäloman alun aikaa. Tavataan ensi viikolla taas runojen parissa. Moido <3
Nyt ihanaa viikonloppua ja kesäloman alun aikaa. Tavataan ensi viikolla taas runojen parissa. Moido <3
IIKKSS IHANAA!! tää osa oli ehkä jopa parempi kuin eka<3
VastaaPoistaSun vastaus tohon et minkä asian ongelman poistaisit maailmasta oli siis todella hyvä ja fiksu, koska empatian puutehan on syy todella moneen ongelmaan??! Jos kaikilla olis perus empatiaa niin moni asia olis niin paljon paremmin. Empatiaa tää maailma ehdottomasti tarvitsee, sika hyvä vastaus!!
Sit ku julkaset runokirjan niin pidä pls sellanen julkkaritilaisuus jonne kutsut kaikki sun blogin lukijat ja sit saan allekirjotetun version! :)
Rohkeus-kysymykseen sun vastaus oli kans tosi hyvä, varmaan monilla on sama et ei uskalla ottaa asioita puheeksi, sanoisin että se on super ymmärrettävää mutta sitä voi myös harjoitella, itellä samanlaisia kokemuksia<3
Ella&Aleksista oli mun mielestä myös sellanen sarja/ohjelma mikä tuli pikku kakkosessa, voi olla et se oli se elokuva mut vaan pilkottuna osiin :) oma lemppari oli mc koppakuoriainen:D
Tätä postausta oli ihana lukee! <3
Hei Lumi! :3 Kiva kuulla et pidit tästä postauksesta, mustakin tähän oli jääny sillee jollaki taval kivempii kysymyksii ku ekaan vaikka sekin oli kyl hyvä :D
PoistaEmpatian puute on ehdottomasti ongelma. Kun mä niiku pohdin tota asiaa et minkä asian lopettaisin maailmassa ja sit ku tyypit usein sanoo että he lopettaisivat sodat, nii mä ite mietin että miksi sodat edes alkaa? Mikä on se syy? Empatian puutteeseen päädyin. Ja muutenkin, se auttaa oikeestaan vaikka mihin maailman ongelmiin, niin pieniin kuin suuriin !!! Miettikää vaikka, esim ilmastonmuutos. Jos ihmiset tajuais tekojen seuraukset eläimille, toisillensa ja kans tulevaisuuden sukupolville niin varmasti yhdessä saatais tätä muutosta hillittyä. Sit esim ylikulutus ja epäeettinen ostelu, jos ihmiset ymmärtäis kuinka huonoissa oloissa työntekijät on siellä niin johan loppuis ostelu. Ja mitäs muita ongelmii, kansanmurhat, vainot, naisviha... Voi hitsit, tässä rittää pohdittavaa :'3
Ihan sika nero ajatus pitää kirjanjulkkarit ja kutsua blogin lukijat !!! :D Olet nero Lumi !!! Ja aijoin ehottomasti signeerata sun painoksen :3 Hihiiii
Hmmm en oo koskaan kuullu tost Ella&Aleksi -sarjasta! Voi tosiaan olla et se leffa oli vaan pilkottu pienempiin osiin :D Mc Koppakuoriainen oli kyl kova.
Kiitos kommentistas jälleen :3 Ihana olet <3 Hyvää kesäloman alkuu !!
AIVAN IHANA <3 kiva kuulla että mun kysymykset oli hyviä :D
VastaaPoistatuo empatian puute - juttu oli kyllä mahtava! sillä selviäisi paljon asioita, jos porukalla ympäri maailmaa olisi parempi empatiakyky! rakastin tuota vastausta, en itse ollut ajatellut asiaa tuosta kulmasta!
ja mua jännittää kans ku ite alotan lukion, superjännää mut jännitetään yhdessä! toivon että löytäisit lukiosta uusii kavereita, mun oli tosi harmi kuulla et tunnet olosi kuulumattomaksi joukkoon, koska mulla oli seiskalla ja kasilla 90% ajasta semmone olo, niin tiedän täysin tunteen ja mua harmittaa sun fiilis niin paljon! :( koska ite tutustuin vasta ysin aikana muutamiin tosi ihaniin rinnakkaisluokkalaisiin, ja ysillä meiän ryhmähenki meiän luokas oli parhaimmillaan, niin tuntuu tosi pahalta sun puolesta että sulle oli käyny toistepäin...
ja voivoivoi kun minäkin vihaan negatiivisuutta vaikka ite oon negatiivinen ihminen (yritän niin paljon olla positiivisempi, se on hankalaa)
ja siis joo, en mä sisäistäny ku vasta ysigaalassa/tansseissa (joka oli meillä perjantaina, ihan superihana tapahtuma) että mä oon oikeesti lähössä mun koulusta. että tää oli tässä nyt. ja voi eiii kuinka rupesin ITKEMÄÄN kun meiän luokanvalvoja ja opettajien in a way kuoro nous päättäreissä lavalle laulamaan pehmoainon maasta taivaaseen - biisin! mun ope oli siinä solistina ja se laulo NIIN KAUNIISTI! oikeesti salainen talent sillä :D
HYVÄÄ KESÄLOMAA NAUTI TÄYSILLÄ <3
niinmuuten, toi pehmoainon maasta taivaaseen, suosittelen kuuntelemaan <3 mä toivon sulle kaikkea mitä siinä sanotaan!
PoistaMoi Usvaaa! <3 Sun kysymykset oli ihaniaaaa, kiitos viel niistä kaikista! :3 Jee ihanaa et sait uutta näkökulmaa maailman ongelmiin ja tuohon empatian puutteeseen, se on oikeesti ongelma. Ja oikeesti, mää pidän sua kädestä ekana lukiopäivänä etänä koska IIPS JÄNNITTÄÄ ja ihanasti sanottu toi että jännitetään yhdessä, ääks! :3 Upeeta et ysillä sait ihania ystäviä ympärillesi, toivottavasti tajuut olla siitä kiitollinen <3 Tosta koulun lopun sisäistämisestä niin aluks ekoina päivinä oli itellä semmonen vähän tyhjä olo, et kun se osa elämästä niiku lähti pois, mut nyt sit ku on jo viikko menny nii AI ETTÄ KU MIETIN ESIM että HITTO VIE ne kaikki asiat mitä ei tarvii enää ikinä! Kuunnella ärsyttävien negatiivisuutta, tehdä ryhmätöitä semmosten kaa jotka pyörittelee mulle vaa silmiä, sietää liikkatunteja kun osa pelaa ihan keskenään eikä ota muita peliin tai kun bussissa tulee huono olo... voi hitsit :D Toi sun päättärilaulujuttu oikeesti opejen kuoro; UPEA IDEA :D Oispa meilläki ollu! Meijän puukässäopella on samanlainen hidden talent et hän on aivan super hyvä laulaa, se veti esilaulajana jossaki joulukirkossa virsiä nii olin vaa et eikä!! :D Ja Usva, SULLEKIN IHANAA KESÄÄ JA NAUTI TÄYSILLÄ !!!!! <3<3<3
PoistaOi ihana tuo Pehmoainon biisi :3 Ihana olet <3 Toivon sulle kaikkea samaa <3<3<3
Poista