München ja Islanti: reissukuulumisia ja kadonneet asiat

Tervetuloa uuden postauksen pariin! Ja hyvää vappua, jeii! :3 Meikä onkin nyt sit kuustoista vee, hui hui :')

Tällä viikolla kerron teille mun kuulumisia :D Taas... täs blogis on ollu semi paljon kuulumisjuttuja. Mut kukapa ei mun kuulumisista ois kiinnostunu ;)


Kerroin aijemmin blogissa että mulla on tulossa keväällä paljon reissuja, ja totta tosiaan, mä olin toissaviikolla Saksassa Münchenissä ja viime viikon Islannissa Reykjavikissa :D 

Münhenin reissuun päädyin meidän saksanryhmän kautta. Alotin saksan opiskelun kasiluokalla ja me ruettiin jo silloin keräämään rahaa matkaa varten; järjestettiin pääsiäistapahtuma, myytiin mykyrokkaa ja sukkia ja keksejä ja karkkeja (näistä rokka me tehtiin itse :D) ja oltiin erilaisilla markkinoilla pitämässä kioskeja ja myyntipöytiä. Varainhankinta oli musta aivan super mukavaa, siinä oppi paljon ja oli mieluisaa puuhaa kun tapas ihmisiä myyjäisissä. Saatiin kerättyä rahaa yhteensä 15 000 euroo !!! :D 

Mutta sitten itse matkaan; me lähdettiin maanantaina aamuyöllä, mun piti herätä joskus puoli kahdelta (help-nyyh-sos-kääk). Kotiin me palattiin perjantaina yömyöhällä (se oli itse asiassa jo lauantain puolella, mut anyway perjantai oli matkustuspäivä :D) Eli oltiin siellä neljä yötä :) 
Reissussa me mm. käytiin Sea Lifessä, BMW-museossa, Zugspitze-vuoren huipulla (tai no ei ihan huipulla koska se kondolihissi oli rikki ja päästiin junalla vaan semiylös, mut kuitenki korkeelle!) ja käytiin kans Residenz-palatsissa. 

Musta hienointa tol matkalla oli päiväretkien junamatkat Salzburgiin ja Garmish-Partenkircheniin, ikkunasta näky vihreitä peltoja ja kukkivia puita ja vuoroin kaupunkii ja maaseutuu ja hienoja vuoria! Pidin kans Salzburg-päivästä, kun käytiin siellä semmosessa linnassa ja sit luonnontieteellisessä museossa (JONKA MUSEOKAUPPAAN TÖRSÄSIN JOTAKI 20 EUROO HIH NYYH). Pidin kans todella, todella paljon Münchenissä metrolla ajamisesta, siis oisin legit voinu vaan viettää päivän ajellen sil metrolla ympäri ämpäri :D

Münchenissä söin kans jäätelöä, oi mä niin RAKASTAN jäätelöä !!!! Ostin kaks kertaa niiku kaks jätskipalloo, otin molemmilla kerroilla minttusuklaan ja ekana sen kaveriks mangon, tokalla vadelman :3 Ootan ihan kauheesti et Suomenki jätskikioskit aukee !

Münchenin reissu oli kokonaisuutena ihan mukava, oli ihan kiintoisaa nähdä toista maata ja oli jännää päästä puhuu saksaa, mut se kaupunki ei sinänsä ollu kovin erikoinen, semmonen betoniviidakko ja kauheesti ihmisiä vaan. Ja sit kun siellä reissulla ei oikein ollu ketään mun kavereita, vaan koulututtuja joiden joukkoon en oikein koe soluttautuvani niin sekin vaikutti mun reissukokemukseen.
 


Sitten päästäänkin Islantiin! Tää oli mun musiikkiopiston matka, joka kuulu semmoseen hakkeeseen, jonka viimenen etappi tää Reykjavik oli. Meillä on siis yhteistyökoulut Virossa ja Islannissa, vuos sitten niistä kouluista oli oppilaita Suomessa, viime syksynä islantilaisia ja suomalaisia oli Virossa (mm. minä :3) ja nyt sit virolaisia ja suomalaisia pääs Islantiin! 

Reissun pääpointti oli siis soittaa yhdessä ja koko juttu huipentukin päätöskonserttiin sunnuntaina, vikana päivänä ennen kotimatkaa. Tää Islannin matka oli vähän pidempi kuin tuo eka reissu; tiistaista maanantaihin eli kuus yötä. 

Me nukuttiin semmosessa hostellissa josta oli hieman alle 2km kävelymatka musaopistolle
. Se hostelli oli vähän huti: ensinnäkin meidän piti tehdä aamupala itse toisin kuin virolaisten jotka pääs hotelliin (vähän epistä!) ja sit koska hostelli, niin siel oli kans samoissa tiloissa muitakin kuin meidän poppoolaisia (meitä lapsia oli 8 ja aikuisia 5, joista kolme musaopeja ja kaks lasten äitejä) niin siis siellä
hostellissa oli semmonen yhteistilaolohuoneasia, ja siis melkein jokainen yö joku random italialainen mies puhu siellä jossaki videopuhelussa KOKO YÖN eli jostaki yhestätoista neljään, NELJÄÄN. Mä oon NIIIN kiitollinen että otin korvatulpat mukaan, oikeesti luojan kiitos, niin ei mua miehen jäppingit haitannu. 

Meidän hostelliin tuli kans semmonen tanskalaisnuorten porukka jotka oli luokkaretkellä, mut ne oli musta ihan mukavia ja meidän porukasta jotkut ystävystykin heidän kanssa, kävi esim kapungilla kävelemässä. 
Ja siis lopulta musta toi hostelli oli ihan kivakin, aamupalalla oli mukavan tunnelmallista ja ei mua ne yhteisvessatkaan liikaa haitannu. Ainut haitta oli siis lopulta vaan se outo videopuheluäijä, mut siitäki selvittiin :) 

Islannissa mua yllätti se kuinka kosteeta sielä on! Meidän huoneen ikkunoihin oli usein tiivistyny vettä ja kun laitoin pyyhkeen illalla kuivumaan niin se ei ollu seuraavaankaan iltaan mennessä vielä kuiva
!!!! Se oli tosi hämmentävää, vähän epämielyttävää, mut kiintoisaa kans :D

Meidän päivät meni usein silleen että herättiin klo 7-8 välillä, aamupalan jälkeen lähdettiin musaopistolle, harjoteltiin kappaleita aamupäivä - päivä, ja sitten iltapäiväks oli jotakin ohjelmaa/vapaa-aikaa/konserttiharjotuksia yms.

Mä pidin tällä reissulla eniten siitä kun käytiin sunnuntaina semmosella Golden circle -nimisellä kierroksella. Mentiin bussilla, siellä oli tosi mukava istuskella ja katella maisemia ja lukee Kiltin tytön murhaopasta jonka olin ottanu reissukirjaks (sain sen myös luettuu loppuun sit paluulennolla, kerron siit lisää myöhemmin!). Välillä me aina pysähdyttiin johonkin kohteelle. 

Ekana me käytiin jollakin kirkolla (joka oli tosi hieno, siel oli hienot värikkäät lasi-ikkunat, ja mua hymyilyttinauratti kun yks meidän seurueen islantilainen poika alko laulaa sielä jotakin kuorolaulua ja se oli aika yllättävä siltä, ja sit pian se vaihto ja alko laulaa sitä Lucianeito -laulua u know :3 Siel kirkos oli tosi hyvä akustiikka). Kirkon jälkeen katsottiin vesiputousta, se oli tosi siisti! Mut siel tuuli AIVAN HULLUN KOVAA oon harvoin todistanu niin kovaa puhuria! Kolmantena oli kaikkein mielenkiintoisin kohde, eli geysirit ja kuumat lähteet. Se näytti vaan niin hassulta ja kummalta ja ihmeelliseltä et jepp, tossa on tommonen kuoppa jossa on vettä ja se KIEHUU. AIVAN KUPLII POREILEE VAAN KOSKA MIKS EI. Se oli tosi upeeta. Mut se geysir, se oli HÄTKÄHDYTTÄVÄ. Eka piti tietysti oottaa että se purkautuu, ja sit kun se teki niin niin eka siihen veden pintaan vaan tuli semmone jätti KUPLA joka vaan PUHKES ja vauuuu se oli siisti! Tän reissun hienoin juttu :D 
Vikana sitten käytiin kävelee joku pieni lenkki, joku alle kilsa se oli, semmonen mäki vaan ylös ja sieltä oli hienot maisemat. Ja siinä se pikku kierros oli, kesti kuus tuntii mut tuntu kahdelta !
:3

Ajasta puheenollen Golden circlelin ajantajusta hävinneet tunnit oli vissii siirtyny seuraavan päivän lennolle, paluulento nimittäin tuntu LOPUTTOMALTA. Lento Islannista Helsinkiin kestää 3,5 tuntii mut se tuntu joltaki viideltä tunnilta! Se oli vähän ärsyttävää, mut onneks lopulta oltiin Suomen kamaralla ja pääsin kotiin asti maanantaina joskus iltapäivällä.

Kokonaisuutena Islannin reissu oli kiva, olin haaveillu sinne matkustamisesta jo vuoden ja oli oikein ihanaa et se haave toteutu! Olisin ehkä kuitenkin kaivannut enemmän sitä Islannin luonnon näkemistä, Reykjavik kuitenkin oli aika semmonen perus kaupunki vaan. 

Parhain juttu tol reissulla oli geysirin lisäks se kun ostettiin jäätelöbaarista litra pehmistä ja jaettiin se seittemälle ihmiselle, et niiku kaikki vaan syötiin pitkillä lusikoilla sitä jäätelöö jättikulhosta :3 Se oli tosi hauskaa ja mukavaa. Tolla reissulla muutenki tapas tosi mukavia ihmisiä ja oli kivaa kun pääs puhuu englantia ja vaikka musta tuntuu et suurin osa ajasta sössötän kaikki verbin imperfektit ja pluskvamperfektit ihan päin honkia nii kuitenkin keskustelut suju :D Se oli kiva huomata.

Ainiin ja apua, reissun kaikista ikävin juttu oli se että MUN RAKAS SUORISTUSRAUTANI VARASTETTIIN !!!!!!!! :(((( Mä käytin sitä aamuisin ja jätin sen jäähtymään siihen tasolle, ja kun me aamuisin lähdettiin ja palattiin vasta illalla niin enhän mä kerennyt missään välissä viedä sitä meidän huoneeseen. No, sit vikana pävänä laitoin mun hiukset konserttia varten ja sen jälkeen se rauta oli kadonnu! :((( (itken) En sit tiiä oliks joku siivooja luullu et kun se rauta oli ollu siin koko viikon et joku vanha yöpyjä oli vaan unohtanu sen ja sit siivoojat oli vieny sen pois, en tiiä, mut voi hitsitttt :P (Oon siis lähes riippuvainen siitä suoristusraudasta koska mulla on lyhyet-lyhyet hiukset ja ne näyttää tosi tosi laimeilta jos niitä ei oo laitettu mitenkään, ja nyt mulla ei oo sitä suoristusrautaa niin voi eiiiii :// Voihan käpypiimä) 

Mutta se mun reissuista :)) Siirretään katse muihin mielenpäällisiin asioihin sekä tulevaan <3


MÄ OON ALKANU HUKKAAMAAN ASIOITA !!!! Ei hyvä juttu ei... jotenkin oon siis viimevuosina onnistunu vähentämään asioiden hävittämistä ja hyvä niin, mutta nyt... voi ei. Ton suoristusraudan lisäksi oon siis kadottanu viimeviikkojen aikana mun Münchenistä ostamat aurinkolasit, semmosen ihanan puisen sammakkopinssin ja (v o i e i) Antti Aution TIE ON MAALATTU CD:n !!!!!
EIIIIIIIHHHHH !!!!!!
TuT
KUINKA TÄMÄ ON MAHDOLLISTA ?????? Oikeesti aivan kamalaaaaa! Mä siis yks päivä halusin kuunnella sen levyn ja rupesin tutkimaan mun CD-levyjen kankaista säilytyskoteloa, mutta ei, TOMM ei ollu siellä! Tutkin kotoa hyllystä ja vessasta mutta EI, EI OLE LEVYÄ MISSÄÄN !! Se ei edes ole mun toisien CD-soittimien sisälle unohtuneena. Ainut vaihtoehto jonka keksin on se että oon laittanut sen jonkun toisen levyn koteloon ja sitten unohtanut sinne. Mutta tarkistin myös mun kaikki kotelot, joten oon varmaan sitten hukannut sen kotelonkin... äääääh :') Voi TOMM. Kerron sitten teille mikäli hänet löydän !

Muuta kuulumista, odotan aivan kamalasti kesää !! :D Mulla on tosiaan tulossa ne leirit ja mökkeilyt joista puhuin bonuspostauksessa aijemmin, mutta odotan kyl kans kamalasti ihan vaan kesän tunnelmaa: aurinkoa, kukkivia puita, spontaaneja uimishetkiä, yllättäviä retkiä ja yökyliä, pitkään valvomista, jäätelöä ja käveleskelyä, shortseja ja t-paitoja ja K U K K I A ❀ (kukka-ja-jäätelölover number 1, oikeesti kukat ja jäätelö omistaa aina paikan sydämestäni <3)


Tähän väliin pikku kirjanurkkaus: luin Islanninmatkan aikana kaksi kirjaa; Holly Jacksonin Kiltin tytön murhaoppaan ja Aino Leppäsen Luk(i)ossa abina -kirjan. Molemmat oli hyviä mielestäni! Nyt kerron niistä hieman lisää. 

Luk(i)ossa abina kirja on Joosen tarinan neljäs osa. Tää on säeromaani, eli hyvin nopea lukea, ite luin tän ekana päivänä menomatkalla :D Tää kirja keskittyy kertomaan Joosen viimeisestä lukiovuodesta, aiheet pyörivät ruotsiin vaihtoon lähteneen tyttöystävän, pian alkavan armeijan, lähestyvien ylioppilaskokeiden sekä uupuvien tulevaisuudensuunnitelmien ympärillä - samaistuttavaa tekstiä siis! 

Tätä kirjaa lukiessa mun sydän suli Joosen ajatuksille kun hän kaipasi tyttöystäväänsä Lottaa niin niin paljon (kumpa joku kaipais muakin niin!) ja sai mun ajatukset miettimään omaa edessä siintävää lukioelämää ja opiskeluja. Oli myös kiinnostava luke armeijasta, se on niin itseä koskematon aihe mutta siltikin niin kamalan kiinnostava!!! Ootan vanhenemisessa sitä et tutut ja ystävät menee armeijaan ja saan kuulla heiltä millaista sielä oikein on :D

Tässä kirjassa (kuten muissakin osissa) on Joosen säkeiden muotoon kirjoitetun tarinan lisäksi lukuja, joissa kerrotaan hänen ympäillänsä elävien ihmisten ajatuksia ja taustoja. Lukujen nimet ovat muotoa "mitä Joose ei tiedä henkilöstä x" ja näiden henkilöiden tarinat ovat kirjailijan Aino Leppäsen oikeasti kuulemia tarinoita jotka hän on lisännyt kirjaansa haastattelujen pohjalta. Nämä tarinat antavat kirjalle upeaa syvyyttä ja tasoa ja saavat ajatukset aivan eri tavalla liikkeeseen ja pohtimaan toisia ja itseään. Vaikka kertomuksiin ei aina samaistuisi, niistä saa hyvää näkökulmaa toisten ajatuksiin ja kokemuksiin. Aijemmissa kirjoissa nuo samanlaiset tekstit ovat käsitelleet mm. kiusaamiseksi tulemista, seksuaalisuutta sekä aikuistumista. Tässä teoksessa ne keskitty armeijaan, omaan opiskelupolkuun ja tulevaisuuteen. 

Suosittelen tätä kirjasarjaa aivan kaikille, varsinkin tän neljännen osan lukemisen jälkeen mietin vaan et voi, toivon et kaikki lukis nää! 


 Sitten, Kiltin tytön murhaopas, eli kirja(sarja) jota ystäväni oli suositellut minulle ja jonka päädyin ottamaan pokkariversiona matkalle mukaan (kiitti E !) Kirjan on kirjoittanut Holly Jackson.

Ja voin sanoa että itselle parempaa matkakirjaa ei olisi voinut olla!!! Toi kirja nappas nopeasti mukaan ja oli tosi mieluisaa tekemistä pitkillä matkoilla ja tauoilla. ja oli tosi jännä!

Kirjassa Pippa alkaa selvittämään kotikaupungissaan viisi vuotta sitten tapahtunutta murhaa kouluprojektinaan, sillä hän epäilee etteivät asiat ole menneet kuten poliisi niiden päätteli. Jokaisen tiedossa on kaupungissa tapahtunut kamala tapahtuma: Sali tappoi tyttöystävänsä Andien. Mutta Pip alkaa epäilemään koko hommaa, poliisin tutkimus sisältää kummia aukkoja ja koko juttu haiskahtaa. Kirja tempaisee mukaansa ja mysteerin syövereihin. Tää oli mulle ensimmäinen rikoskirja ja pidin kovasti!! Jos te ootte lukenu joitakin rikos/mysteerikirjoja, SUOSITELKAA PLIIS KOMMENTEISSA! :D Koska tää genre vaikuttaa siltä et se vois olla mun juttu (vaikka pidän kans mm. scifistä ja nuortenkirjallisuudesta !!)

Tänään kun palasin kouluun menin heti aamulla kirjastoon ja lainasin tuon trilogian kakkososan, Kiltti tyttö, julma kosto. Saa nähdä onko se yhtä hyvä tai jopa parempi kuin edeltäjänsä :D

✿ 

Viel pari CD-uutista ennen lorun loppua :3 (koska mitä ois Kuuraviljan runoblogi ilman CD-levyjä ???)
Mää olin reissujen välisenä lauantaina käymässä teatterissa isolla kirkolla ja satuin levykauppaan päätymään! :D En eka aatellu ostaa mitään, mutta katoin sen kaupan verkkosivuilta että oisko siellä yks girl in redin CD, JA OLI SIELÄ! Sit aaeteenmetsästys kun ne levyt oli sielä vähän epäloogisesti, mut lopulta löysin sen ettimäni levyn ja ostin :D Kyseessä on siis aijemmin mainutun artistin toinen albumi josta puhuin maaliskuun musapostauksessa: I'M DOING IT AGAIN BABY! 

En oo viel tota CDtä kerenny hullummin kuunnella Islanninreissun takia, oon tietty Spotifystä joitakin biisejä kuullu, mut albumikokonaisuutta en oo :) Ihanaa et sain ton ja nyt omistan kaikki girl in redin albumit CDnä! (jepp niit on kaks mut siltiii! ;D)

Ostin samalla reissulla kirpparilta Zen Cafen 2pack CDn joka makso 0.50euroo. Ja siis täs kävi niin et kun astuin ulos sieltä kirpputorilta niin tajusin et se hitsin A-puolen CD puuttu kokonaan TuT. Voi hitsit. No, nyt pääsen tutustuu sit vaan B-puoleen :') Zen Cafe ei oo mulle kovin tuttu bändi, oon siitä jotain kuullu, mut jos jotaki kiinnostaa joka tietää enemmän niin kyseessä oli ilmeisesti toi Jättiläinen-albumi :) 

Sit viel vikana: tiiäätte varmasti Sur-rurin Hävelin (josta oli blogissa kokonainen oma postaus, voit käydä
lukemassa sen täältä :D) niin toivoin sitä mun kummilta synttärilahjaks ja sain sen jeeee!!!! <3 

Siinäpä oli reissukertomuksia ja CD-juttuja :) Tähän loppuun vielä pari juttua teille lukijoille!

Seuraava sekalaisen viikon postaus tulee olemaan Q&A! Joten toivoisinkin sinulta lukija että kävisit kirjoittamassa tähän pienoiseen Q&A-lootaan edes yhden pikku kysymyksen, miksei kaksikin tai vaikka viisi, mutta edes yhden jotta saataisiin hieno postaus jossa on paljon kysymyksiä :D Tässä, loota alla, käyppä kirjoittamassa <3


Kiitos kiitos, ota tästä kaunis joulukuusi kiitokseksi 🎄

Ja kiitos myös että luit tänne asti! :) Kerrothan kommenteissa jotakin, vaikka sun kuulumisia tai viimeaikaisia mietteitä! <3

Mukavaa viikonloppua, nähään runojen parissa i nästa veckan <3 :))

Kommentit

  1. Siis okei, kello on vartin yli kakstoista ja lui juuri tän sun postauksen, huomenna laitan paremman kommentin mut sitä vaan et oli ihana lukea tätä!! Jotenkin tosi kivasti rytmitetty postaus silleen että oisin jaksanu lukee tätä vaik kolme kertaa pidemmäntä tekstin :D myr nyt hyvää vappuu ja synttärii ja yötä :D <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikäää ihanaa et oot ollu täällä jo keskiyöllä :'3 Ja ihana kuulla et tää oli susta hyvin rytmitetty, mä kirjotin tän postauksen tällä viikolla vähän kiirreessä kun on ollu koko viikko paljon tekemistä ja en sit oikein kummosemmin kerenny oikolukee tätä :'D Niin pelkäsin että sisältö ois puuduttavaa ja kehtais jopa jättää lukeminen puolitiehen. Mutta hyvä kuulla että oli kiinnostavaa luettavaa :3 Eikä kiireen takia tullut huono julkaisu <3 Hyvää vappua sullekin Lumi ! :D

      Poista
  2. Hyvää vappua <33 ja tietty tosihyvää vähän myöhäistä syntympäivää :)
    Sun matkoista kuuleminen oli tosi ihanaa, voi että kun pääsisin itsekin Islantiin joskus! Se on definitely mun tulevaisuuden bucket listillä :D Ja Saksan reissu saksan ryhmän kanssa?! Wauuu! Ei koskaan onnistuis mun koulussa, vaikka oon opiskellu saksaa 4. luokasta! btw onko mykyrokka hernekeitto?
    Toivottavasti sä löydät sen CD:n, mua harmittaa sun puolesta sen kadottaminen! :(
    nii ja noista kirjasuositteluista, vois ton ekan lukee, mua rupes kiinnostamaan ku sanoit et siinä puhutaan intistä, ja ite päätin jo muutama vuos sitte että meen. Ja siis, noi AGGGTM kirjat muuttuu paremmiks ja paremmiks, ja kolmas on paras, mutta varoitan jo nyt; the most heartbreaking ja traumaattinen! mutta erinomaisia kaikki kolme kirjaa kyl :)
    Mutjuu, saatan kommentoida jotain muuta myöhemmi jos mulle tulee mieleen, mut jos ei, näemme ens viikolla ^-^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. näemme ensi viikolla seuraavan postauksen parissa piti sanomani* :D ja traumaattinen siitä vikasta osasta AGGGTM on ehkä jyrkästi sanottu, mutta joka tapauksessa, ne kirjat muuttuu synkemmiks…

      Poista
    2. Hei Usva ja kiitos kommentistasi! <3 Mullakin Islanti oli haaveena, mut vähän harmiksi se ei oikein vastannut mun odotuksia :'3 Ehkä johtui siitä että oltiin paljon siellä Reykjavikissa eikä niin siellä Islannin luonnossa joka mua ois kiinostanut. Ja vuodenaika oli kans kevät eli kaikki lumi oli jo sulanu ja ruoho oli ruskeeta ja kuollutta eikä niissä harvoissa puissa joita sielä oli ollu lehtiäkään. Jos joskus sattuu tilanne että voisin niin lähtisin kyl Islantiin uudestaan, mieluiten kesämmällä :)
      Saksanryhmän reissusta niin me ei koskaan oltais päästy sinne ilman meidän ihanaa opettajaa joka liidas meit ihan sika hyvin varainhankinnassa ja teki työtä suurella sydämellä! Hänelle suuri kiitos :)
      Määki toivon et löydän TOMMin :( Mul on sitä ikävä.
      Ja siis KYL TODELLAKI luet Luk(i)ossa kirjat, ne on kamalan kivaa välilukemista, kevyttä ja nopeeta! Suosittelen !!
      Ja tosi kiinnostavaa et aijot mennä armeijaan :D Jos haluut kertoo siit lisää niin tell me, kiinnostaa!
      Ja ootan kyl innolla sitä et pääsen loppuun tos AGGGTMissa :3 Oon nyt siin kakkososassa ehkä vitosluvussa? Aika alussa kuiteski.
      Ihanaa vappua Usva sulle <3<3<3

      Poista
    3. Ainiin mykyrokka: se siis ei ole hernekeittoa ei! Se on meidän alueen joku perinneruoka tms jossa on niiku semmosia pieniä lättyjä (tehty ilmeisesti jauhosta ja verestä mutta se on nii ällöttävä ajatus ettei sitä kannata aatella ku menee ruokahalu :'''D) Ja siis meillä on sitä kouluruokanakin :'3 Ja se myy ku ilmaset ämpärit eli ihan hullun monet ostaa sitä. Saatiin yhestä myynnistä melkein 2000 euroo! (Yks litra keittoo oli kympin!) Eli ei hernekeitto, ihan oma semmonen lihakeitto (siin on siis niiden lättyjen lisäks perus perunaa ja lihaa ja ilmeisesti maksaa(???) tms :'3) Keitto jakaa mielipiteitä mut varsinkin vanhemmat ihmiset pitää siitä.

      Poista
    4. ookoo, kiinnostavaa :3 hyvä tietää mitä mykyrokka on, enpä ollu aikaisemmin kuullut siitä.(ihmettelen miten, ku mua kiinnostaa kaikenlaiset suomalaiset perinteet, mut ehkä oon keskittyny enemmän karjalaan, kun äiti on sieltä) kuulostaa... erikoiselta... koska ite en kauheesti lihaa syö enää, ja maksalaatikkokin on jo pari vuotta ällöttänyt (söin sitä pienenä liikaa ig) mutjuu siitä intistä, oon ollut kiinnostunut armeijasta, ilmavoimista että merivoimista jo pienestä pitäen, ja päätin sitte tossa muutama vuos sitte ku serkku oli armeijassa että kyllä mäki sinne haluan. en oikeen tiedä mistä mun innostus maanpuolustukseen on tullut, varmaan siitä kun iskä kertoili aika paljon tarinoita intistä ja sitten ollaan käyty muutamassa armeijaan liittyvässä tapahtumassa (entiiä miten selittää nää tapahtumat, jotain kalustoesittelyjutskii ja sit pienenä joku hienohieno esitys jossa oli monista maista tyyppejä) mun toiveena onkin päästä näkemään puolustusvoimain lippujuhlan paraatia livenä (ja ehkä, jollain mielettömällä tuurilla, osallistua siihen, sitte ku joskus oon palveluksessa) jossain kohtaa mun innostus oli sellasella levelillä, että jos oisit näyttäny mulle kuvan jostai panssarivaunusta/muusta kalustosta, olisin varmaan tiennyt aika yksityiskohtaisesti mikä se on :'D nyt oon unohtanu ne jo, mutta kiinnostaa edelleen maanpuolustus paljon!! juup... jonneki mettään oon siis menos sit muutaman vuoden pääst :D mulle vaan sanotaan että miten mä pärjään jossain pidemmäs metsätehtäväjutus ku en tykkää yhtään ötököistä, mutta oon oikeesti opetellu sietää niitä, vaan jos ötökät säikäyttää mut, niin sit ne on hyiiiii..... (heheh en tiiä miks selitin näin paljo mut juu tämmösii ajatuksii mulla, se oma blogi auttais aika paljon :') toivon niin paljon että kesällä ehtisin perustaa sellaisen! jos en ehdi, niin raivaan sille aikaa)

      Poista
    5. Hei Usva! Ihan sika kiinnostava lukee tosta sun kiinnostuksesta armeijaa kohtaan :D Mulla ei itellä oo ollu mitään tommosta, en oo koskaan ees suonu ajatusta maanpuolustukselle pienempänä TuT Mut tosi kiinostavaa et oot ollu siit todella kiinnostunu ja oot yhäkin :3 Ja siis TOIVON NIIN KOVASTI ET TEET OMAN BLOGIN KESÄLLÄ !!! <3<3<3 Sitä odotellessa ;3

      Poista
  3. Hejssann tästä postauksesta on jo aikaa mut luin tän nyt huvikseen uudestaan ja en tiiä, sun selitystä on vaan kiva lukee ja kuunnella:D Islannin kuvat oli hienoi (varsinkin toi puu) ja VIHDOIN LUIT KILTIN TYTÖN MURHAOPPAAN KIITOS❤️ Mitäs sille vikalle osalle kuuluu ja hei tämmösii saa postata useemminkin:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei mysteeri-t :3 Aivan sikaihana kommentti ja teki mut nii iloseks <3 ihana sinä :3 Vika osa Kiltin tytön murhaoppaasta on alkuvaiheissa, oon nyt lukenu 101 sivua (sivuja yhteensä 504 :'D Mut kyl se tuosta pikkuhiljaa taittuu loppuu kohti!) Muuten, kirsikkapuukuvan otin Münchenissä Olympiaparkissa, en Islannissa :3 Siellä ei vielä ollut aivan nuin keväistä, vaikka usein kyl kuitenkin lämpimämpi keli kuin Saksassa :D Ihanaa et tykkäät kuvista <3<3 Ja määpä pistän korvan taakse et jäppingpostauksista pidetään <3 Äskö muuten just julkasin uuden bonuspostauksen josta löytyy kuulumisia ja muuta höpöttelyy :3 Käyppäs lukee jos et oo viel ^3^

      Poista

Lähetä kommentti

Suosituimmat tekstit

BONUS-runoilut.ajatuksia.ja.muutasemmosta

Runoilut: anteeksi

OSA 2: maaginen Q&A-postaus