maaginen Q&A-postaus
Hei ja ihanaa että olet löytänyt tiesi Q&A-postauksen pariin! :D
Tässä postauksessa vastaan teidän lähettämiin kysymyksiin! Jeii! :3
Ennen kuin mennään vastauksiin niin haluan sanoa että KIITOS IHANAT, näitä kysymyksii tuli paljon ja niihin oli I HA NA vastata! Olette rakkaita, kiitos kysymyksistä! <3<3<3
Kysymyksii tuli kuitenkin niin paljon et Q&A:sta tulee kakkososa :D Se tulee ensi kerran sekalaisen viikon postauksena, hihii! Syy miks jaoin nää vastailut kahteen eri postaukseen on se että ajattelin et teidän on mukavampi lukee kaks vähän lyhempää postausta kuin yks tositosi pitkä :'3 Ja mul on kans pikku jännitys pelko et miten käy kesälomalla mun blogini kanssa että kerkeänkö tehdä postauksia... niin nyt voin säästää joitakin vielä käyttämättömiä ideoita kesämmälle :D
Jos haluaisit vielä lähettää mulle jonkin kysymyksen, kerkeät vielä! Linkkaan tän postauksen loppuun maagisen Q&A-lootan niin pääset sen tekemään :3 Vastailen niihin kysymyksiin sit seuraavassa osassa <3
Mutts tässä q&a osa yksi, eiköhän aloiteta!
Juotko mieluummin kahvia vai teetä?
Aluks ajattelin sanoo et tee, mut itse asiassa joisin kyl mieluummin kahvia? (Ainakin täl hetkel ku kirjotan tätä :3) Siltikin, juon useemmin teetä kuin kahvia.
Kahvia juon toisinaan esim jos oon kaupungilla ja käydään kahvilassa. Silloin tilaan yleensä caramel laten tai jonkun muun laten :) Haluaisin maistaa jäämachalattea mut en oo sitä vielä päässyt tekemään.
Teetä juon siis useemmin, vaikka silti aika harvoin ':D Tuntuu et teen juonti menee semmosissa kausissa et joskus juon sitä kaks viikkoo putkeen joka päivä aamulla ja illalla, ja sit joskus ei tuu kuukausiin ainuttakaan teepussia auki repästyy. Eli vaihtelee :)
Voi niitä on niin monta! Tässä muutama jotka kannattaa laittaa lukulistalle:
Suzanne Collins: Nälkäpeli
Kuule todellakin!
Kysyjä: Kalalammikkooooooooo!
Mikä mut sai innostumaan runoista oli oikeestaan mun elämä :') Ja tarkemmin niin mun tunteet. Mul oli niin paljon tunnetta sisällä et se piti jotenkin saada ulos ja sit keksin et hei runot! Ja siitä se oikeestaan lähti. Sit kun mun suuret tunteet alko sillee jo rauhottuu niin runojen kirjotus ei onneksi loppunut, kiitos Lumikuu-blogin johon julkaisin mun runoja vielä siihen aikaan! Ja nykyään kirjotan runoja just omen ajatusten järjestelyä ja ilmaisua varten :) Oon tosi ilonen et oon löytäny niiku tämmösen tavan ilmasta itteeni ja tunteita <3
Mistä sä ostat sun korut? Ne on kaikki niin kauniita:D
Kysyjä: Evelyn:)
Awws kiitos! :3 Mun korut on monesta paikasta peräisin, aika useat on äidin vanhoja ja kirppisostoksia. Mut oon kans ostanu/saanu lahjaksi semmosten suomalaisten pienyrittäjien korviksia :3 Esim Crazy Grannyn, Saima visualsin ja Mia Minervan. Heidän tekemät korut on niin kauniita, ihailen erityisesti Mia Minervan taidetyyliä! Mulla on hänen tuotteistaan mm. semmoset sammakko-, ankka- ja kukkakorvakorut joista pidän kauheesti, varsinkin noista sammakoista! :D (Kukkakorviksia en enää löytänyt verkkokaupasta, voi olla että niitä ei enää myydä :( )
Crazy Grannyltäkin mulla on joitakin korviksii, eniten käytän semmosia sammakko- ja mansikkanappikorviksii ja sillee eriparina et toisessa korvassa on sammakko ja toisessa mansikka :3 Love it! Mul on kans Crazy Grannyltä semmoset IHANAT pride-pilvikorvikset mut suruksi niin toisen niistä siit sateenkaaresta on lähteny osa irti, niiku se maali/väri siitä :( Mut käytän niit silti joskus <3 (Just niitä mun ostamia pilvikorviksia ei enää myydä kuin tommosena turkoosina versiona jonka voit löytää ton linkin takaa, mul oli semmoset jossa toi turkoosi osa oli niiku peili :3)
Saima Visualsilta mul on semmoset kukkakorvikset, se on ehkä puna-apila? :D (Noi korvikset on ilmeisesti nyt kun tätä kirjotan niin alessa hihii! :D) Näitäkin käytän tosi usein!
Oon kans tehny korvakoruja itse, mun lempparit mun ite tekemistä on semmoset pridesydänkorvikset jotka tein Fimomassasta :3 Ne on ihanat!
Tällähetkellä kun tätä kirjoitan niin on alkamassa juuri SATSUMOIDEN SESONKIKAUSI !!!! <3<3<3 Rakastan satsumoita aivan hulluna !!! On ihanaa et kesällä satsumat on sesongissa ja appelsiinit talvella, rakastan appelsiinejakin aivan sikana :D Mutta huom VAIN SATOKAUTENA !! Muulloin nää hedelmät ei oo erityisen hyvii, voi jopa tulla vaan paha mieli jos niitä syö väärään aikaan :((
Vielä sitrushedelmistä se että on kumma et RA - KAS - TAN appelsiineja ja satsumoita mut EN VOI SIETÄÄ mandariineja !!! Niiku NA'AA. Mandariinit vaan haisee niin epämielyttävälle, ei onnaa! En ymmärrä mistä tää mandariinien heittaaminen johtuu ku kuitenki sit satsumat on bestbestbest, joku juttu siin on :'D
Mistä muista välipaloista tykkään niin no harvemmin tulee näitä syötyä mut marjat ja herneet kesällä, ai että <3 Joskus pienenä mun isoäiti osti mulle ja siskoille aina paketin herneitä mökille kun oltiin sielä ja niitä oli kyllä mukava syödä :)
Sit joku snack, hmm... Pidän hapankorpusta, ainakin joskus :) Välillä laitan siihen vaan juustoa ja välillä sit sen lisäks avokaadoa ja balsamicoa ja pippuria ja tonnikalaa ja raejuustoa (kyllä, luit oikein, raejuustoa. Saatte tuomita mut se on oikeesti hyvää) Ylipäätään tää juuri lueteltu näkkäritäytelista tulee usein käytettyä myös esim ruisleivän kaa, et hapankorppu onki eri leipä :D On hyväää rakastan! <3
Mikä on paras perunan muoto (esim. keitetyt perunat, ranskalaiset ym.)?
Oi lovetan tätä kysymystä :3 Peruna on naminamiiii, ja hauskaa kans et sillon kun olin vielä äidin vatsassa niin mua kutsuttiin potuksi :D Hihi.
Parhaita perunan muotoja on monia, ekana tulee mieleen perunakroketit joita söin yks kesä naapurikunnan torin kesäravintolassa, ne oli todella herkkua! Mut sit pidän kans yhistä "epäonnistuneista" perunoista joita äiti teki, ne siis piti kattilassa heiluttaa jotenki rikki ja laittaa sit ne uuniin, mut ne meni vähän liikaa rikki ja tuli semmosta silppua vähä niiku? Mut se oli AIVAN LAITTOMAN HYVÄÄ ja mua harmittaa ettei se ollu mikää oikee ohje vaan vahingos tuli mestariteos nii äiti ei osaa tehä sit uuestaan varmaan :'D Mut se oli ihan hullun herkkuu.
Pidän kans lohkoperunoista :) Aivan sikahyviiii.
Mun inhokki perunan muoto on ehkä muusi, en osaa sanoo miks mut se vaan jotenki ei natsaa :)
Mikä on sun unelma-ammatti?
Tämä on hieman vaikee kysymys koska mulla ei oo kauheen selkeet tulevaisuudensuunnitelmat :') Tiedän mihin lukioon meen mut täts ool. Et en oo viel päättäny et mikä musta tulee isona. Sen tiedän että haluan työn jossa pääsee työskentelemään ihmisten parissa, eli joku humanistinen- ja kasvatusala olis kivoj? :) Ehkä.
Sit kans pikkusena mun haaveammatti oli pitkään luokanopettaja. Mut nykyään oon sitä mieltä et ei musta luokanopettajaa tuu, ehkä voin joskus tehdä sijaisuuksia tms mut en kokoaikaisesti tekis sitä.
Mun tän hetken kaks suurta "ehkä tämä olisi minun tulevaisuuden ammattini" -ideaa on varhaiskasvatuksen opettaja ja kotitalouden opettaja :DD Ekana mainitun keksin vuos sitten kun olin tetissä päiväkodissa ja sielä oli mukavaa, oli ihana työskennellä lasten kanssa. Sit ton toisen niin siis se oli hyvin random, olin matikantunnilla meidän kotsanluokassa ja sit vaa tuli mieleen et hei, mähän olisin hyvä kotsanope. Ja siis legit olisin, mää tykkään antaa ohjeita ja auttaa ja neuvoa! :DD Nii saa nähä mitä musta sit tulee isona, ehkä joku näistä edellämainituista tai sitten ei.
Se ongelma niiku loppuelämän ammatin miettimisessä on se et pitäis valita joku jota sit jaksaa tehdä loputtomasti? Koska jos teet montaa työtä nii et saa oikein kunnolla pitkän linjan työkokemusta mistään ja sitten on hankalampi saada uutta työtä. Mut toisaalta, jos sulla on paljon kokemusta monenlaisesta työstä nii sit sulla on paljon erilaista työkokemusta nii eiks sekin oo hyvä juttu ?!?!? ÄÄÄh en mää tiiä :D Mut tiiän kyl sen et aikaa on ja urapolkuja on tosi monenlaisia.
Jos söisit kahta ruokaa koko loppuelämäs, mitkä ne olisivat?
WÄÄK vaikee kyspä, koska siis no rakastan ruokaa mut kaipaan vaihtelua :D
(Oikeesti mää rakastan itteeni ku oon niin logiikaton, mä siis sanon usein et tykkään vaihtelusta mutku tykkään kans ihan sikana rutiineista ?!?!??! Mää oikeesti itken jos vaikka mun hammasharjasta on akku loppu enkä voi pestä hampaita koska se on mun daily routine. Ja sit kans epäloogisuus nii toi case manradiini-satsuma, en tajuu ?? :DD )
Mut takas ruokiin! Jos mun pitäis syödä kahta ruokaa loppu elämä niin ne olis kyl pitsa ja pasta (let's go italians) Vähän nyt kiertelen täs tota kahden ruoan taktiikkaa, koska siis pitsa ja pasta on sillee semi isot käsitteet et kato pitsan päälle voi laittaa vaikka mitä eri täytteitä ja pastojakin on satoja erilaisii nii saa vaihteluu hihii :DD
Mut okei okei jos mun TÄYTYIS valita kaks tiettyy ruokaa niin sit Mikkelin pitseria Domin yks pitsa jossa on jotaki parmesaania tms ja sit pastasta nii hmm sovitaan vaik avokadopasta :)
EIH MUISTIN NYT MUN YHEN LEMPIRUOAN ELI BOLTSIVUOAN !!! SE ON NIIN HYVÄÄ! :D Se on siis semmonen vuokaruoka jossa on pastaa ja boltseja ja papuja ja paprikaa ja tomaattikastiketta ja jotaki muuta sälää, ja se on niiiin hyvää !!! Voin jakaa reseptin siitä jos joskus teen reseptipostauksen :D
Rakastan kans nachopeltii :3 Tai no me yleensä tehdään se vuokaan ja nyhtökaurasta. Se on aivan super hyvää.
Mut joo, mun kaks loppuelämän ruokaa on parmesaanipitsa ja avokadopasta :D (varmaa jos kysyisit tätä kysymystä ens viikolla nii saisit täysin eri vastauksen mut nyt sat tämmösen ja se riittää :3)
Onko sulla lemmikkejä?
Ei mul oo! Ei oo koskaan ollut. Mun vanhemmat on varmaan sitä mieltä että neljä lasta on tarpeeks eläimekästä menoa.. ':D Me kyl asutaan maalla eli tilaa olis eikä kukaan oo allerginen niin ei niistä ainakaan oo kyse syynä. Mut mua ei sinänsä haittaa et meillä ei oo lemmikkiä, se on sit kivaa jos kavereilla on :3 Ainut asia mikä mua harmittaa siinä on se että en osaa kovin sillee toimia eläinten kanssa, et en esim oo varma miten kissaa pidetään sylissä? Ei se varmaan oo kovin hankalaa mut en silti osais tehä sitä :'3
Sitten kun asun omillani niin mun tavotteena on omistaa akvaariokaloja!! :D Legit mun television tilalla on sit vaa akvaario mun kämpässä.
Ja haluaisin kans joskus omistaa kissan :3 Sen nimeks tulee Alvari. Ehkä. Saa nähä.
☆
Mutta nyt heips hei! Tavataan ensi viikolla runojen parissa, hihiii! :3
jee, Q&A! <3 oli tosi kiva postaus, hauskaa tietää näitä juttuja! mä oon susta eroten perunamuusin suurimpia faneja, jos se ei oo semmost klönttistä! jos kissa tulee syliin, ni sit se vaan tulee, sut on valittu. sit jos kaappaat kissan syliin, ni sen voi esim laittaa sillee et sen etutassut on sun olkapäillä ja tuet sen takajalkoja. Tai sit sillee et sul on sen takatassuis kiinni ja sen etutassut on sun kädellä, semmone mangustimaine asento :D hihhih iski kissanörttiys, meil on ollu kissoja koko mun elämän, mut viimene jouduttii lopettaa viime vuonna; mulla on ikävä kissoja!
VastaaPoistaja eihän sitä unelma-ammattii vielä tartte tietää, lukio on just sitä varten että siel saa yleistietämystä lisää :)
joop, mä kysyin aikas paljon kysymyksiä, toivottavasti niitä ei liikaa ollut!
sun puhelimenkuoret on hianot :3
Moips pööps Usva! Kiitos kissavinkeistä, pistän korvantaakse :D Minkä nimisii kissoje teil on ollu? :3 Ei haittaa todellakaan sun monet kysymykset, niihin oli ihana vastata! ^3^ Loppuihin kysymyksiin saat sit vastaukset i nästa veckan ;D
Poistameiän kissat oli Lara, Dina ja Maija. Maija oli itämainen lyhytkarva, Lara itämainen pitkäkarva (säälittävä tho, ei sil ollu kunnon puuhkahäntää mitä niil yleensä on), ja Dina oli ocicat. Lara meil oli viime vuotee asti mut Dina ja Maija kuoli ku mä olin aika pieni joku 6-8v.
PoistaOiii söpöt nimet :3 <3
PoistaIikss rakastan q&a postauksia ja tää oli ihana!! <3
VastaaPoistaluin sun vinkistä ton Tahdon elää, ja se oli kyllä upee :3 ja muutkin sun lempikirjat mitä oon lukenu, kirahvin sydän on tavattoman suuri ja korento-trilogia on kummatkin niin kauniita!!
Ammatinvalintakysymyksessä just se mitä itekkin sanoit et aikaa on, eikä sitä tarvii ajatella silleen että joku ura on sun loppuelämän ura. Löydät kyl sun oman jutun<3
Meilläkään ei oo koskaan ollu lemmikkejä, ja ymmärrän kyl mun vanhempien perustelut, mut silti olishan se nyt ihanaa jos olis vaikka kissa pyörimässä tääl kotona :') ja just toi et ei osaa sit niin hyvin olla eläinten kanssa, vaikka perusasiat tiiän ni oon jotenki tosi ekstra varovainen ja sit joskus pienempänä ku koitin ottaa mun tädin kissan syliin ni se vaan jotenki kiemurteli alas siit😭 toisaalta sama kissa nukku joskus mun reiden päällä ku istuin sohvalla, se oli niin söpöö ja oli helpotus etten pilannu meidän suhdetta sillä huonolla syliinottamis yrityksellä :D tästä kissa-asiasta tuli nyt kauheen pitkä selitys mut eipä se haittaa :)
Oiii se on ihana kun tulee kissa syliin istumaan, mulla on tapahtunu niin vaan kerran :'D Ei haittaa pitkä selitys, on kiva lukee sitä :3 Hyvä kuulla et tykkäät q&a-postauksista :D
Poista