BONUS: taksvärkki, kesää ilmassa ja pohdintoja

Hei lukijat rakkaat! Nytpä kirjoitan pikku kuulumisbonuspostauksen, kun seuraavat kaks sekalaisenviikon postausta on jo kirjotettu niin ette tuu siellä puolella kuulemaan mun kuulumisia ennen kesälomaa :3



Ekana suoristusrautapäivitystä: Munhan vanha suoristusrauta törkeästi VARASTETTIIN kun olin islannissa, enkä yhäkään tiedä missä se on tällähetkellä :( MUTTA, onni onnettomuudessa!!! MÄ SAIN SYNTTÄRILAHJAKSI UUDEN !!! :DDD Ja siis se on LOISTAVA, se on vähän pienempi kuin se mun vanha ja se saa aikaan ihan sika paljon muutosta tosi helposti ?!?!? Se on mahtava kapine. Lovetan isosti. 

Mutta heti samaan syssyyn suru-uutinen: TOMMia EI OO NÄKYNY !!!!!!!!!! :'( Eli siis Antti Aution Tie on maalattu maahan -CD:tä. Se on SUURI SURU, koska viime viikolla mä mietin hyvin usein koulussa että nyt olis mukava kuunnella sitä! Lopulta tein epätoivoisen peliliikkeen ja lainasin naapurikunnan kirjastosta sen :') Eli voi ei. Toivottavasti se mun oma levy nyt löytyisi !!!!!! :(( 

CD:istä puheen tässä pikku lista viimeaikoina kuuntelemistani albumeista (CD:inä siis :3):

Ursus Factory: Itua
Sur-rur: Entisyydestämmekinköhän
Antti Autio: Täällä sinua kaivataan (oon viimeaikoina rakastunu niin paljon ton albumin biisiin nimeltä Tähti, se on U P E A)
Katy Perry: Teenage dream 
Lyyti: Toiveet ja helyt (puhuin instassa mun kaverin kaa Lyytistä ja hän inspiroi mua kuuntelee tätä ihanaa artistia taas, varsinkin tätä albumia oon kuunnellu nyt lähipäivinä tosi paljon! Kerron siitä lisää joskus myöhemmin ;D)

Näistä Sur-rurin ja Katy Perryn albumeja oon kuunnellu tehdessäni aamu-/iltatoimia :D Siirsin mun CD-soittimen vessaan joitakin kuukausia sitten ja on nii söpö et mul on siel hammastahnan, sähköhammasharjan, hammaslangan ja pikku kellon vieressä pino CD:levyjä <3 Ihana. Ja oikeesti on kyl ihana herätä aamulla ja pestä yökoje samalla ku taustalla soi California Gurls. Lähtee päivä hyvin käyntiin :D



Muuten yks pikku uutisasia :3
Mun blogin voi tätä nykyä löytää blogit.fi sivustolta! Sieltä voi kans löytää muita kivoja blogeja, kannattaa käydä kurkkaamassa! :D



Keväinen kesä on saapunut ja on yhäkin saapumassa pikkuhiljaa tänne, jeii!! <3 Mää keksin tuossa viikonloppuna RIIPPUMATON ekaa kertaa tälle vuoteen ja siis AI ETTÄ, rakastan riippumatossa oleilua!! :DD Mää makoilin siinä kun olin ystävän kaa puhelussa, mä luin kirjaa siinä (Kiltti tyttö, kohta kuollut, jeppp sain luettuu kakkososan jo, jännää!! Se loppu oli kyl aivan kauhee ja voi Pipiä, mut kaikkien puheista päätellen tää kolmonen ei oo mitenkää keposempi... voi ei) ja sit kans maalasin siel riippumatossa :33 

(hmm köh... en nyt virallisesti mainitse mutta VOI OLLA, HUOM SAATTAA OLLA, et tää riippukeinu on sillee hmm 40% pakenemista mun omasta huoneesta jossa mun oma pöytä on, no, KAAOKSINEN KAAOS. Siel on kauniita torneja muunmuassa, esim semmonen jossa on vanha fysiikanvihko, kaverin antaman joululahjan laatikko, tarralaatikko, roskapäiväkirjalaatikkoja 2kpl ja joku random oivariinirasia (?!?!) :DD Nii sillee ehkä pakenen sitä pöytää ennen kuin se syö mut... MUT HUOM LOPUT ELI 60% ON KEVÄT-KESÄISESTÄ LUONNOSTA NAUTTIMISTA JA RAIKKAAN ILMAN HAUKKAAMISTA !!!! :)))))



Nyt teen samanlaisen ajatusdumpin kuin päärynäpostauksessa koska se oli musta aika hauska :D


  • Mul on uus soittolista jeii! :D Sen nimi on Sulkutulva, edellinen oli Triio, ja siis nykyään teen aina niin et löydän randomisti uutta musaa ja sit heitän ne vaan sinne soittolistalle ja sit kuuntelen sitä. Sit kun ne musat alkaa olla kulutettuja/huonon värisiä niin luon uuden listan. Pidän tästä systeemistä :3 Ja mun soittolistojen nimistä, keksin ne aina hyvin todella randomisti että nimeks tulee vaan se mikä tulee eka mieleen :DD
  • ENÄÄ KAKS MAANANTAITA KOULUA JÄLJELLÄ (?!?!?) PERUSKOULUA (?!?!?=?!?!="?!!?#?=!?")
    H U I 
    :'D
    Mut toisaalta, on tosi mukavaa et yläkoulu viimein päättyy. Kiva silleen päästä eteenpäin elämässä. Ja tutustua uusiin naamoihin :)) Ehkä se miks se on niin HUI on just se et kun se on uutta ja sit jännittää millasia tyypperöitä uudessa koulussa on :'3 Jotenki tuntuu etten oo osannu viel asennoituu lukioon jotenki, hmm oikein, tai ees ollenkaan. En oo sillee ajatellu sitä kauheesti? :'3 Ei se varmastikkaan haittaa, vielä. Mun ajatukset on ollu paljon kesälomassa, sillon tapahtuu paljon mukavia juttuja ja leirejä ja mökkeilyä, jipii! :D Ja muutenkin mää oon aika "go with the flow" tyyppi et sit ekana koulupäivänä oon vaa sillee "ohops se ois nyt lukio sitte" :DD
  • Koulussa ollaa kauheesti puhuttu armeijasta ?! Niiku yhteiskuntaopissa ja opossa. Se on aika mielenkiintosta, koska no mähän en tiiä armeijasta oikeesti lainkaan mittää :'D Ois kyl kans tosi kiva jutustaa siit muualla ku koulussa, ku tiiätte, koulu on aina koulu eikä sillee pääse niin paljon esittää omia näkemyksiä tai kysyy :'3 
  • Selkeesti toukokuu on ollu mulle joku virstanpylväs että en käytä ulkotakkia en!!! Mieluummin vaikka värjöttelen vesisateessa viiden asteen lämpötilassa kuin puen takin !! :'3 No, onneksi ei nyt tuommosta tilannetta ole käynyt mutta en tosiaan ole takkia käytössä pitänyt enää tässä kuussa. Päätin vaa pienessä päässäni et joops, ei sitä ennee tarvii :'D Vappu oli niin lämmin nii varmaan ajattelin et vapun sää = toukokuun sää. Ehkä on ollu nyt viimeaikoina kylmempää kuin vappuna, mut silti kuitenkin aik lämmintä! :D
  • Kesäisestä säästä puheen ollen LAITOIN EILEN EKA KERTA PYYKKEJÄ KUIVUU PIHALLE !!! :D KESÄ TULEE !! (oikeesti tää on tätä, et kevät-kesän aikaan tää blogi on aivan täynnä, no, pelkkää kesää :DD hih)
  • Onks teijän kouluissa kauheesti ryhmätöitä ?!? Koska meillä on, atm terkasta, enkusta ja ruotsista. Ja siis noista mää tiedän vaan enkun työn palautuspäivän, ja kun legit tällä viikolla opet alkaa pohtii todistukseen numerot niin en mää tiiä millon ne esitelmät pitää olla valmiita?? :'D Voi kääk
  • Mul on uus random haave: Haluan semmosen ison Suomen kartan johon voin merkata kaikkee kivoja paikkoja, esim ystävien koteja ja muuta mukavaa :3 Ja siis kun sanon et iso kartta niin ISO, joku huoneen oven kokonen :D Laittasin sen meidän vessan oveen niin sit kun kuuntelen Last Friday Nightiä ja pesen hampaita nii voin sit tutkailla sitä karttaa :DD 
  • Ylipäätään oon jotenki ihan maantietointoilija, legit tänää ku katoin karttapaikka-sivuston karttaa ja sit huomasin et semmonen iso tie on just salpausselän kohalla nii mää heti VIITTAAN VIITTAAN ja ope tulee sinne ja kysyn et miks asia on näin :DD (vastaus: koska salpausselkien maa-aines on jotenki tosi hyvää ja kestävää ja sillee, et se ei esim roudi nii sen takii siin on iso tie ja kans junarata :DD) 
  • Onks junaradalla ja rautatiellä jotaki eroa?? Onks ne sama asia ??? Vai onks junarata niiku semmonen lelurautatieasia ja sit rautatie niiku se oikee juna joka kulkee Mäntyharjusta Kuopioon ?? (ja muuallaki kulkee vaikka pasilasta Rovaniemelle asti mutta tuossa tuommonen höpsi esimerkki ;DD) Koska koskaa kuullu et joku sanois että "menen leikkimään rautatiellä" :DD
  • MUN KAULAKORUJA ON KADONNU JONNEKKI (?!?!?) Sillee et huomaan usein et niit vaa ei oo siel telineessä ja ei usein jotenki löydy siihen asuun sopivaa korua ?!?! toisin ku ennen. Mitä kummaaaaa :p
  • Tää viikko vaikuttaa ihan sika kivalta :3 Mulla on kouluu keskiviikkoon asti normaalisti, sit torstaina on vapaapäivä koska helatorstai ja perjantaina mulla on taksvärkki! :D Jeii! 

    Mä olin viimevuonna taksvärkissä kotona, pesin ikkunat ja saunan oven. Mut tänä vuona ajattelin et ois kiva käyttää tää hyödyks siten et menis johonki muualle ku kotiin (plus mun sisko jää taksvärkkipäivänä tekee sen ikkunanpesun kotio joten se asia hoidossa :DD)
    Mä eka kysyin mun kunnakirjastosta pääsisinkö sinne ja ne sano että tule maanantaina uudelleen kun silloin on kirjaston johtaja mestoilla. No, maanantaina selvis että en voi päästä :p (vissiin johtu tiiättekö siitä kun kirjasto on kunnan palvelu niin ne ei voi maksaa sitä rahaa siitä plööh. Mut eisemitään)
    Seuraavaks hain naapurikunnan yhestä kahvilasta paikkaa. Ne ei kuitenkaan vastannu mun sähköpostiin joten soitin niille (JES OLIN ROHKEE !!). Sain sit vastauksen et ei sovi valitettavasti, niillä on kuulemma jo harjoittelijoita ja pienet tilat niin ei onnistu :') No, eipäsekäänmitään. 
    Mut sit, kolmas kerta toden sanoo ja niinpoispäin, soitin samalla rysyllä mun lempparikirpputorille ja kysäsin olisko niillä hommia taksvärkkiläiselle. Mulle sanottiin että todellakin, hommia löytyy! :D Eli JEIII, PÄÄSIN MUN LEMPPARI KIRPPUTORILLE TAKSVÄRKKIIN HIHII !!! <3<3<3 

    Mun upee viikko ei kuitenkaan pääty tähän perjantaihin :3 Nimittäin lähen sieltä taksvärkistä suoraan rautatieasemalle ja junalla leirille! Tai no, se ei sinänsä oo niiku leirileiri vaan isosten valmisteluviikonloppu :D Oon siis isosena leirillä kesällä niin meillä on nyt semmonen hommeli jossa myö päästään vielä tutustuu toisiimme ja valmistelee juttuja ennen sitä leiriä :3 Ootan sitä NIIN INNOLLA, eniten sen takia et nään ihania ihmisiä ja mun ystäviä joista osan oon nähny viimeks lokakuussa :'D Se on niin kultanen tunne kun näkee tutut kasvot pitkästä aikaan ja saa halata <3 Odotan sitä niin paljon.
  • ARPALTA TULI UUS ALBUMI VAPUNPÄIVÄNÄ!!! Sen nimi on Iltamat Pihlajassa ja se on tehty yhdessä Jiri-serkun kanssa. Sen musan tyyli on Arpan perustyylistä hieman poiketen semmonen hmm kansanmusikihtava/tanssimusainen, mut lisäks TOSI jazzahtava, vähän vaihtelee biisien välillä :D Mun lempparibiisit tällähetkeltä siltä albumilta ovat Balalaikkaorkesterin naiset, ravintolavaunuun ja Rodenilta soitetaan. Laittakkeehan kuunteluun!
  • SIIS RAKKAAT LUKIJAT OMG, mää olin 9.-luokan terveystarkastuksessa ja ARVATKAA KUINKA PITKÄ MÄÄ OLIN.

    166,6 SENTTIÄ.

    (kävin asioikseni omakannassa tarkistaa !!! :DD)
    NIIKU JOS KASVAISIN PLIIS YHEN SENTIN TAI EES MILLIN TAI (omg) MOLEMMAT NII OISIN 167,7 SENTTII PITKÄ. OI ETTÄ :DDD (en oo 67-fani mut se on nii random asia olemassa et pakko fanittaa ja kiusata miun kavereita jotka ei pidä siitä ;DD hehee)
  • Pikku vauvahyttynen lentää mun vieressä ikkunaavasten. Voi pikkune
  • Sain muuten luettuu sen Eve Hietamiehen Tarhapäivä-kirjan :) Se oli hyvä kirja, oli mukavaa luettavaa kun luin sitä aina joka päivä jonkin verran (silloin kun pesin hampaita ;D). Ja lainasin kirjastosta siihen seuraavan osan, en tienny et siihen on jatko-osia mut tossa sarjassa on ainaki neljä kirjaa ilmeisesti! :D Kolmososan nimi on Hammaskeiju ja alotin sen lukemista eilen :)
  • Apua, tää on nyt jo semivanha juttu mutta kerrompa silti... 
    Työ varmasti muistatte että olin Islannissa, ja aikaero sinnesuuntaan on tällähetkellä huimat kolme tuntia (koska siellä ei oo käytössä kellonsiirtoo!). Eli kun kello on Suomessa kuusi iltapäivällä niin Islannissa se oli kolme päivällä :'3
    No, mulla vissii oli aika kova pala toipua siitä aikaerosta sillä paluuviikon sunnuntaina mää sain unta VASTA HITTO KLO 3.30. 
    H E L P 
    (syytin alus sitä että join illalla vahingossa 3,33dl kolajuoman ja mä olen todella hyvin tosi herkkä kofeiinille niin että sen takia ei ollu väsymystä ilmassa... Mutta tosin se aikaero voi olla kans syypää :'3)
    Mun yö meni silleen että menin vasta joskus yhdeltätoista sänkyyn (yleensä meen tuntia aijemmin mutta kun ei ollu kovin väsy ja sisko vitkutteli olkkarissa niin kukaan ei patistanu mua unille.) 
    Kuitenkin sit kun rupesin nukkumaan niin ei mitenkään tullu uni :p Kävin äitin luona olkkarissa ja katottiin hetki telkkaria kunnes äiti patisti mut petiin. 
    Mutta kaksi ja puoli tuntia myöhemmin (eli 2.30) olin yhäkin vaan hereillä. Ei väsymyksestä häivääkään. 
    JOTEN MUN RATKASU OLI ET VITUT, MEEN KIHARTAA MUN HIUKSET. 
    Ja niin mää tein, menin vessaan kuuntelee Sur-ruria ja kihartamaan mun hiuksia :'D 
    Siinä ei kuitenkaan tuntia nokka tuhissu vaan luin sit viel jotaki puolikka tuntia Tarhapäivää. 
    Lopulta tunsin että vähän väsyttää ja menin sänkyyn ja nukahin. 
    Ja kahen tunnin yöunien jälkeen sit kouluun :DD Jeppis jee. 
    (Mut mää pärjäsin sen päivän yllättävän hyvin ??? En kuollu väsymykseen tai nukahtanu portaikkoon. :DD Hyvä minä)
  • Viel vikana pohdintana haluan sanoa että kuinka ilonen oon tästä blogista ja teistä ihanista lukijoista :3 <3<3<3 Oon nii ilonen kun huomaan et tää tuo monelle iloa päivään ja on kivaa luettavaa :D Ja musta on aivan sikakivaa kirjottaa näit höpöttelytekstejä ja RUNOSII ja ottaa kuvii blogii varten ja tehä postaukset ja kaikki :D Oon nii ylpee ja onnellinen et alotin bloggaamisen. Ja ihanaa että luette, oikeesti, omistan teille lukijoille paikan sydämessäni, aina <3 
  • (ja muuten blogin kuvista puheen ollen, tosi monet otokset napsasin Saksassa, se oli aika blogikuvauksellinen paikka ;D)

Eli jonkinmoista yhteenvetoa mun kuulumisista: tän hetken mood mulla siis on mukava :) On kamalasti, KAMALASTI juttuja mitä ootan, leirejä ja ystäviä ja kukkia ja kesää :D Haluun päästä soittaa kitaraa nurmelle ja tekee kukkaseppeleen !!! 

Mutta nyt, tänk juu kun luit tämän pikku bonuspostauksen :3 Ihanaa viikkoa ja katsokaa noita kumpupilviä, ne on kauniita! <3<3<3

Kommentit

  1. YAYYY BONUSPOSTAUS <33 nää on aivan ihania ku usein näis on vaa sun random ajatuksii, ja emt miks, mut musta on aina kiva kuulla mitä toisilla on mielessä :'D
    MITÄ? KAKSI? KAKSI MAANANTAITA VAAN? HÄHMITÄMITEN? joo mullaki se peruskoulu loppumassa, mulle tulee ikävä mun opettajii nykysest koulust, mutta todellakin odotan fresh starttia jonka lukio tuo mukanaan :) jasiis wait... mulla on vaa yks maanantai jäljellä... koska ens viikolla oon leirillä... ja sitä seuraavalla viikolla... leirikoulussa? niin lasketaanko sitäkään? :0
    666 (sun pituus :0)... devils number... hihih mä oon vissiin aika paljon pidempi ku sä, oon 180,6 cm jos muistan oikein :D
    Taksvärkki kirpparilla kuulostaa tosi kivalta, mä oon ollu vaan kotona ja äitin työpaikalla (siellä järjestin hyllyjä)
    ja joo, tämä viikko on kyl kiva, ku on helatorstai, ja perjantaina meil on vaa unicef-kävely... hieman tylsää, mutta ig ihan kivaa että pystytää sillä tavalla kerää rahaa hyväntekeväisyyteen!
    nii... viel vikana: junarata=rautatie, ovat sama asia juu, niitä vaan käytetään eri tilanteissa!
    (en todellakaan kirjoittanut tätä kommenttia uskonnon tunnilla, kun pitäisi tehdä projektia)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii hei Usvaaa :D Jeppp, kaks maanantaita, vaikee uskoo !! :'3 Ja juuuuuh, oot mua vähä pidempi, ainakin pään verran :'DD ja APUA EN OLLU TAJUNNU TÄTÄ DEVILS NUMBER JUTTUA NYT SE YKS MILLI TÄNNE PITUUTTA LISÄÄ KIITOS !!! Toi Unicef-kävely niin en oo koskaan ennen kuullu tommosesta konseptista, pystytkö viel kertoo siitä lisää? :D
      (ps. määki luin sun kommentin koulussa, enkuntunnilla... hihii ;'3)

      Poista
    2. Unicef-kävely on siis semmone, että kirjaimellisesti kävellään jotain vajaan kilsan lenkkiä, ja sit yhestä lenkistä saa yhen tarran. Sit sä viet sen päivän jälkeen sen tarra-arkki-asian sun sponsorille, joka on yleensä joku perheenjäsen, niitä voi olla moniaki, ja se lahjoittaa sovitun määrän rahaa per kierros. Yleensä aika vähän per kierros, mut sit ku koko koulu tekee tätä, niin aika paljon rahaa menee hyväntekeväisyyteen, yleensä auttamaan koulutusta kehitysmaissa, että lapset pääsisivät kouluun! Se on tosi kiva tapa kerätä rahaa <3 ja se menee hyvään tarkotukseen!

      Poista
    3. Oi ompa kiintoisa :D En oo koskaan tommosella ollukaan. Osaatko sanoo paljonko rahaa teidän koulu sai kerättyä? :0

      Määpä voin nyt tähän väliin kertoa pikkasen mun taksvärkistä: siellä oli IHANAA. JA SIIS ARVAA MITÄ. MÄ LEGIT SAIN SIELTÄ KESÄTÖITÄ. ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ. Ne kehu paljon mun asennetta ja työintoa ja otti mun yhteystiedot ylös jos haluaisin mennä kesällä töihin!!!! :D Niiku WÄÄÄÄ, MÄ PÄÄSEN MUN YKKÖS LEMPPARI KIRPPARILLE TÖIHIN. TÖI - HIN. MULLE MAKSETAAN SIITÄ ETTÄ OON KIRPPARILLA. ??????????. MIETIN NIIN USEIN SIEL ET TÄÄ ON NIIN PASSELI TYÖ MULLE. :D
      Parasta siel oli kun pääsin käyttää kassaaaa ja piippaa ostoksia (opin sen aika nopeesti ja se oli kans aika jännittävää mut silti kivaa !!) ja siis sen kirpparin omistaja OSTI MULLE MUTAKAKKU-MOKKAPALA-SUKLAAKAKKUPALAN. IHANA. :'3 Elikkäs siis kaikin puolin tosi upee taksvärkki, ja ehkäpäs heinäkuussa pääsen tonne töihin!!! Jeiii! :DD

      Poista
    4. Oi onneks olkoon tosi ihanaa!! wouu mahtavaa :D

      Poista
  2. Upea ihana postaus!! Näitä on aina tosi kiva lukee, vaikka onkin vaikee vastata ku on niin paljon juttuja mistä tulee ajatuksia mieleen😭 no ainakin se että lyyti on niin ihana, ja toiveet ja helyt in upea albumi!! ❤️ Ihanaa että joku sai sut inspiroituu taas sitä kuuntelee :3
    Mun teoria sun kaulakorujen katoamiseen on se et joku harakka/korppi käy varastaa niitä :)
    Ihanaa et sul on paljon asioita mitä odottaa, odottaminen on niin kivaa!!!
    3:30 NUKKUMAAN ENNEN KOULUAAMUA?? En ymmärrä miten selvisit mutta onneks ei ilmeisesti ollu niin paha :D
    Vielä vika asua eli tuo että oot tykänbyt bloggaamisesta, se on ihana kuulla koska sun postauksia on ihan super ihana lukee❤️❤️

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suosituimmat tekstit

BONUS-runoilut.ajatuksia.ja.muutasemmosta

Runoilut: anteeksi

OSA 2: maaginen Q&A-postaus