Viimeaikaisia seikkailuja ja ajatuksen poikasia

Heiippuli heips, aivan mahtis että oot päätyny uuden kirjotuksen pariin, tervetuloa <3<3


Tän viikon postaus on enemmän tämmönen päiväkirjatyyppinen teksti, eli mitä kaikkee oon tehny viimeaikoina, mitä kuuluu ja mitä ajatuksii oon pohdiskellu :)
Ei tod näk tuu olee kovin selkeessä järjestyksessä, kertoilen vaan mitä mieleen putkahtelee :D



kuva: Auriel

Just nyt kun kirjotan tätä, eli torstaina Minna Cantin päivänä klo 13.25, en ookkaan koulussa kuten usein tähän aikaan, vaan oon löytäny tieni Intercity 68:aan ja olen matkalla Suomen päähän: Helsinkiin :O (Oumaigaaaaaaads) 

Syy tähän yllättävään peliliikkeeseen on se, että huomenna perjantaina on nuorten parlamentti johon oon menossa! :D Nuorten parlamenttiin siis tulee yläkoululaisia eripuolelta Suomee ja me mennään eduskuntataloon ja päästään sinne täysistuntoon! :) 

Meidän koulusta tulee kaks muuta ysiä jotka on oppilasedustajia (he pääsee istuu sinne kansanedustajien paikoille!) ja mä oon toimittajaoppilas, eli teen meidän paikallislehteen(/lehtiin ?!?! :’D)  jutun tästä reissusta ja mitä siellä eduskuntatalossa tapahtuukaan! :) Ja istun siel täysistunnossa lehterillä sielä ylhäällä, jännääää :3 

Mut tää reissu tosiaan on vasta alussa, ehkä joskus myöhemmin kuulette siitä lisää! <3


On kyllä tullu viimesen kolmen viikon aikana junailtua yllättävän paljon, ja oikeestaan muutenkin nyt keväänä on luvassa monia matkoja (joista kerron lisää joskus toiste ;3) 

Nyt oon tosiaan tonne Helsinkiin menossa, viimeviikolla olin Ylivieskassa talvileirillä ja kaks viikkoo sit päädyin Tampereelle runotyttöklubille! :D 


Talvileirillä oli todella, todella kivaa, ja olin odottanu sitä tammikuusta asti! :) 

Yks parhaimpii juttuja tolta leiriltä oli kun mun ystävä anto mulle semmosen Canonin vanhan kameran jolla me sit otettiin siellä leirillä 250 kuvaa hehee!!! :D 

Olin siis haaveillu semmosesta vanhasta kamerasta jo jonkin aikaa, ja kun asia tuli puheeks niin mun ystävä sit sano et voin saada häneltä semmosen kameran (A JOS LUET TÄTÄ NIIN OIKEESTI NIIN ISO KIITOS SIITÄ KAMERASTA <3!!!!) Se on niin ihana, ensinnäkin siks että jäi tosi ihania muistoja noihin kuviin tolta leiriltä, ja sit kans se kuvien laatu on niiiiin siisti ja tunnelmallinen (joku sanois sitä huonoks tai vanhanaikaiseks, mut fr niissä sumeissa salamalla otetuissa kuvissa on tunnelmaa!!!!!!!!! Ihan bestii bestii!) (Oikeesti mää oon joku fyysisen median puolestapuhuja, ku kuuntelen jo niitä CD-levyjäkin hihii :DD) 


Sit runotyttöklubi! :3 Tää oli siis Tympeiden tyttöjen kirjoittajan Riina Tanskasen (ilmeisesti) järjestämä tapahtuma, johon sai tulla runotyttöjä ja tytönmielisiä ja miksei muitakin kuuntelemaan ja lausumaan omia runojansa :D

(Tosi tärkee välipohdinta, miks Suomalainen kirjakauppa lähettää mulle sähköpostii????? Kävin eilen ostaa jonku 1,90 maksaneen vaihtomusteen kuulakärkikynään ja nyt nää haluu palautetta miten ne onnistu palvelussaan jiida jaada jaa, fr kävelin sisään ja kävelin ulos en mie muista ees miltä se myyjä näytti??? lol)

Anywayyyyyyyy, olin nähny Lyytin (ihana artisti!!) stoorissa Instassa mainoksen tosta runotyttöklubista ja olin heti et “OMG KIINNOSTUNUT OLEN!!!!” 

Tutkin lisää sitä mainosta ja siis tää koko juttu vaikutti täysin ansalta:

Ensinnäkin: RUNO-, RUNOTYTTÖKLUBI. NIIKU MINÄ OLEN RUNOTYTTÖJEN RUNOTYTTÖ NIIKU JEEPPIS JEE OLEN JO MATKALLA.

Toiseks: Tapahtuma järjestettiin BISTRO-VILJASSA. GIRL. MIUN NIMI ON VILJA. NIIKU AIVAN SELKEE MERKKI?????

Ja sit kolmanneks: SIEL ESIINTYY ARTISTI JOSTA TYKKÄÄN, LYYTI????? (tosin tää meni vähän mäntyyn, koska kun olin siel perillä niin selvis et Lyyti oliki esiintyny siel runotyttöklubilla jo viime kuussa, eli se meni vähän mönkään… Mut ei haitannu yhtään, koska siel oli toinen upeus runotyttö eli Nelma U, hän laulo biisejä pari ja luki aivan super koskettavan runo/tekstin ystävyydestä, se oli UPEE JA SAMAISTUTTAVA!!!) 


Tän mainoksen perusteella siis aivan gout tapahtuma. 

Mun ystävä (heiiiii V <3) opiskelee Tampereella, ja heitin idean et mentäis hänen kaa sinne runotyttöklubille, ja hän oli messissä!
Sit alkaa tietysti se vaihe kun yritetään saada vanhemmat suostuteltuu sun neroihin ideoihin (voih). 

Ofc miun vanhemmat ei meinannu oikein suostuu tähän runotyttöklubireissuideaan. Lopulta kävi niin, että mun äiti sano torstaina eli PÄIVÄÄ ENNEN SITÄ REISSUU et jos haluun mennä sinne, niin mun pitää maksaa ne junaliput ITTE. BRO. EI OLLU SKIPIDI SIGMA NYT KYLLÄ.


Täs oli sit pattipaikka, et haluunko maksaa jonku satasen niist junalipuista ???

Ja pohdin hetken (köhkokopäivänjaillan…….) kunnes päädyin siihen, et elämässä on muutaki tekemistä ku money money money  ja hitto vie käytin satayks euroo ja yheksäkyt senttii yhen yön reissuun!!!!! :’D 

Mut sanon, et oli wörth it.


Tarinan opetus siis se et repäskää ja lähtekää Tampereelle hih!!! ;D



Siinä jäpping miun viimeaikojen junaseikkailuista. Oikeesti rakastan junailuu ja Suomee! Mikä on hauskaa niin koulus aina maantiedon tunnilla mun päähän tulee kaikkee haaveita mieleen mitä haluun tehä elämässä! Esim matkustaa kaikki meidän kirjastoverkon kirjastot läpi, käydä mahdollisimman monessa Suomen kunnassa yhen kesän aikana, mennä tutkimaan erilaisia jääkauden jälkii (esim hiidenkirnuja, NIIN SIISTEJ!!!!) ja lähtee joku random päivä jonnekki Suomen random pikkupaikkakuntaan tutkimaan kirppareita ja istuskelee puistoissa ja kiertää museoita ja syömään torijätskii yms yms! :) 


Uusimpana juttuna oon kiinnostunu/innostunu näistä Suomen eri maisema-alueista (en nyt muistan onks niil joku virallinen nimi, mut nää Järvi-Suomi, Pohjanmaa, Vaara-Suomi, Lappi ja Saaristo-Suomi yms) Musta on niin kiehtovaa ja oon aijemmin kans huomannu sen (varsinki Pohjanmaalle mentäessä) että kun menee eri paikkoihin niin maisena muuttuu tosi paljon! Ja mun uusin haave onki käydä tutkii näit kaikkii maisema-alueita, esim valokuvaamassa niitä :3 Ehkä eniten mua kiehtoo Vaara-Suomi ja toi Saaristo-Suomi!


Nyt meidän juna on Kuopiossa. Ilmane vinkki muuten, Kuopion rautatieaseman K-marketista saa ihan sika hyvii niit “irtokarkkipähkinöitä” (u know mitä siel laareis on :)) Kerran kamun kaa istuttiin tuol aulassa ja vaa mässytettiin niit ja juotiin limuu hihii <3


Hei, tähän väliin ennen seuraavii mietiskelyjä, mitä sulle kuuluu? <3 Olis ihana kuulla kommenteissa, mitä vaan :3 Kerro pitkästi tai lyhyesti, vaikka mitä söit ssamupalaks, tai joku hauska juttu mitä näit tänään, ite näin neljä joutsenta jee <3 Ja tästä seuraavaan asiaan


KEVÄT ON TÄÄLLÄ!!!! <3<3<3 (Hmmmh saatto olla et väittelin mun kaverin kaa asiasta että onkos se maaliskuu nyt kevätkuukausi vai ei, ja juu saatto olla et väitin et ei se oo, mut juu saattaa olla et se on sittenki aika keväinen kuukausi…. MYÖNNÄN TAPPIONI! :)))
Mut anyway, RAKASTAN TOTA VIEL VÄHÄN VIILEETÄ TUULTA! Ja sitä kuinka on aurinkoista ja lumet sulanu ja ai että!! :))) (Ei mainita katupölyä ja roskia jotka ryömii lumen alta esiim, kaks asiaa joita vihaan, vaan keskitytään siihen kuinka vapauttavaa on viimein päästä kiikkumaan koulun pihakeinussa talven jälkeen ja heittää pipo maahan ja antaa tuulen heiluttaa tukkaa, R A K A S T A N ) Ootan kans sitä kun silmut tulee puihin ja kaikki on hetken semmosta tosi heleän vihreää!!! Eniten odotan tuomien kukintaa, tosin se taitaa yleensä tapahtuu vasta toukokuun lopuilla, mut ootan sitä silti :) 

Meidän pihassa on yks iso tuomi, joka kukkii joka kevät. Se tuoksu levittyy kaikkialle ja on niin ihana! Niiku oikeesti kevät tekee mut love it. 


Nyt on tunneli tääl junassa! (tai no ei tääl junan sisällä mitään tunnelii oo, vaan juna on tunnelissa hehee ;33)  Tulee mieleen aina semmonen case kun matkustettiin siskojen kaa Helsingistä kotiin, ja väitin ettei enää pysäkin x jälkeen oo yhtään tunnelia (olin matkustanu sitä pysäkinvälii jonki verran ja luulin tietäväni mistä puhun…) niin sit tän väitteen sanomisen jälkeen sillä loppumatkalla oli tyyliin kolme tunnelia, nii ei menny ihan putkeen mun “faktatiedot” TuT


Pohdin muuten, et voisin perustaa tälle blogille instagramtilin! Sieltä olis sit helppo mennä linkin kautta uusiin postauksiin ja kans näkisin selkeemmin paljonko tällä blogilla olis lukijoita ja seuraajia :3 Kaikki ei kommentoi tonne alle ja sit ton blogin tilastot näyttää ihan kummia lukuja, et tätä blogia olis katottu täs kuussa jo 580 kertaa (???). Lisäks en luota noihin tilastoihin koska niihin lisätään kans se kun käyn ite kattoo tätä mun blogia (on järkevä) ja jokanen kerta kun lataa sen sivun uudelleen niin siihen tulee yks katselukerta lisää  (eli jos sä painat tuolt ylhäältä nuolta ja meet etusivulle niin se on jo uus katselukerta? :’) On viksu) nii siin ei oikein oo lodiikkaa, en luota siihen :D 

Laitan sit tohon blogin yläpalkkiin semmosen sivun josta löytää sen ig-tilin jos semmosen luon! :)


Siinä oli mun höpöttelyjä! Kivaa että luit tänne asti ja ihanaa päivää sulle :3 

Nähään ens viikolla runojen parissa! 


P.S. Junamatkustamisessa ainut huono puoli on huono netti. Plööö 👻


Kommentit

  1. oiii kuinka paljon oot päässy matkustamaan!! (Kunpa mäki voisin vaa lähtee tampereelle yms...) itekki RAKASTAN matkustaa junalla <3 MUTTA OUMAIGAAAD NUORTEN PARLAMENTTI oot NIIIINN LUCKY!!
    Suomen eri maisema-alueet on minunkin mielestä kiinnostavia ja kauniita, tämän takia mä haluan matkustaa Suomen ympäri heti ku oon 18/tai joskus silloin ku on tarpeeks rahaa ja aikaa :D mun sydän sykkii erityisesti Järvi-Suomelle, rakastan niin paljon especially Saimaan aluetta, kun siellä on tultu matkusteltua (mun äiti on sieltäpäin). Juuu.... anyway KEVÄT ON TULOSSA (tullut jo?) JOKA TARKOTTAA ETTÄ KESÄ ON KOHTA <33
    sun elämä vaikuttaa tosi kivalta, mun oma on taas hieman tylsä... ja mulla ei kauheesti kuulumisia oo... :) olin tänään koulujenvälisissä uintikisoissa :D ja huomenna on mun siskon synttärit! muuten ihan perus arkee oon eläny, meaning aika menee koulussa ja treeneissä enimmäkseen :')
    EIKUHETKONEN kyllähän mulla oli aivan mahtava yökylä mun kaverin kaa viime viikonloppuna, jonka aikana värjättiin mun hiukset ja käytiin kattoo Scream 7 :DD (tämä mun kaveri on kans just sellane jonka ideoihin mun vanhemmat ei ihan aina suostu)
    ajattelen että insta on hyvä idea, saisit sillä tälle blogille näkyvyyttä varmastikin (vaikka itellä instaa ei oo) <3
    höpötin näköjään aika paljon hups :') juups hyvää viikonloppua ja have fun in helsinki <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moyyyyy Usva ja kiitos pitkästä vastauksesta!! :3 <3 Ihana kuulla et sunkin haave on matkustella Suomessa! <3 Ja OIKEESTI JEP KOHTA ON KESÄ ???? MITÄH MIS VÄLIS :D Ja yökylät on ihanii ja besttttt :3 Toi Scream-elokuva kuulostaa joltakin kauhuelokuvalta, oliks se susta hyvä? Mä oon todella huono katsomaan elokuvia, ja varsinkin vielä kauhuelokuvia (eli en oo eläessäni kattonu yhtäkään......) ku katon lähinnä sarjoja joskus perheen kaa ja aina en ees sitä :') Mut ennen kuin häippään tästä kommentista jäppäämäst niin pakko sanoa että EILEN JULKASTIIN ANTTI AUTION UUS ALBUMI JA ARVAA KUKA PÄÄS KÄYMÄÄN LEVYKAUPASSA HELSINGISSÄ JA KUKA ON NYT 74,95 EUROO KÖYHEMPI :)))))) (HUOM Se Antin levy ei siis yksin maksanu yli viiskymppii, vaan ostin kans hänen toisen albumin ja Arpan ne kaikki levyt joita suosittelin siinä musapostauksessa :'3) Mut siis, halusin suositella tota Antti Aution uutta albumii Tie on maalattu maahan (jota kuuntelen tälläki hetkellä....;3) ja varsinkin yhtä biisiä siltä eli Kompassi (oikeesti oon aivan rakastunu siihe<3) Mutta eipä mulla muuta, ihanaa kun oot Usva :3 <3 Mukavaa viikonloppuu!

      Poista
    2. joo scream on kauhuleffasarja, ja se scream 7 oli yllättävän hyvä jos miettii että se on kuitenki seittemäs leffa samalla idealla :') siin oli hyviä näyttelijöitä ainakin. ja sama, en tykkää yhtään kauhuelokuvista, mutta mun kaveri suostutteli mut mennä kattomaan se, ja ei ollu niin paha!! ei ollu niin paljon gorea, ja jos oli niin suljin silmät... voin samaistuu tohon huono leffankatselija - juttuun, koska ite olin sellane ihan viime vuoteen asti. viime vuonna vasta innostuin leffoista, varmaan samoihin aikoihin kun mun marvel-innostus alkoi :D ja hups, tais mennä taas vähän rahaa sulla... no, hyvä musiikki on aina rahansa ansainnut! laitan kuunteluun tuon albumin :) oon kuunnellu pari biisiä Antti Autiolta, ja sen musa vaikuttaa hyvältä! ja IHANAA ku sä oot sä myös <3 sun blogi on mahtava!
      (sä et tiedäkään kuinka iloiseks toi ihanaa kun oot usva kommentti teki mut, emt miks, mut kiitos <3)

      Poista
    3. Okei, tän suosituksen perusteella aijon (jyrkkä ehkä ;D) joku päivä kattoo Scream seiskan (EN YKSIN :DDD) Ja maybe some day mullekki tulee innostus leffoihin, sitä ootellessa :3 Ihanaa et laitat TOMMin (hehee) kuunteluun! :3 Kerrohan sitten mitä tykkäsit siitä! <3 Ihana kuulla et tulit iloseks ja awww kiitosss sulle taas kommentista :3 <3<3)

      Poista
  2. Mä ja K sanottiin että maaliskuu on kevätkuukausi

    VastaaPoista
  3. Apuaa siis muistan että oon kirjoittanu tälle postaukselle kommentin mut sitä ei löydy täältä?? En oo sit julkassu sitä tai jotain?? :D mutta siis oli ihana kuulla tästä tamperereissusta, junaseikkailut on parhaita <3 ja toi runotyttöklubi kuulostaa upeelta!! hauskaa et sua kiinnostaa maisema-alueet, iteltä ne on täysin pyyhkiytyny mielestä seiskaluokan jälkeen :') ja siis kevään odotus niin realll, en malta odottaa että kukat kukkii ja on lämmintä ja tuulista ja ihanaa<33

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mihinhän mustaan aukkoon sun kommenntti on menny?? TuT No, onneksi aina voi kirjottaa uuden :D Ja jepp, JUNAILU BEST!!!! Keväänodotukseen tuli nyt tänään PIKKU takaisku koska ainakin täällä sano lunta!!! D: Mut sit kyl sato räntää ja vettä ja räntää ja lunta vuorotellen vähän nii eiköhän tää tästä keväisty :') (tai tää kyl saattaa olla kevättä parhaimmillaan, räntä-lumi-vesisade :') <3)

      Poista

Lähetä kommentti

Suosituimmat tekstit

BONUS-runoilut.ajatuksia.ja.muutasemmosta

Runoilut: anteeksi

OSA 2: maaginen Q&A-postaus