BONUS: Musasuositus ja levykauppaseikkailu !

Hei lukijat rakkaat, hyvää lauantaita, tervetuloa bonuspostaukseen! :D 

Oli aivan pakko tulla suosittelemaan uunituoretta albumia ja kertomaan hieman mun seikkailuista Helsingissä. Eiköhän aloiteta!

Eduskuntatalo!!! :0

Eilen illalla siis palasin kotiin viime postauksessa puhutusta reissusta :3 Oli todella mukavaa! Eduskuntatalo oli hieno ja oli tosi kiinnostavaa vierailla siellä. Isoimpana oppina sain paremman käsityksen siitä miten tuolla eduskunnasssa oikein työskennellään ja miten tätä maata oikein johdetaan ja miten asioista päätetään. 

Nuortenparlamentin jälkeen meillä oli vielä kaks tuntia aikaa ennen junan lähtöö. Olin puhunu jo edellisenä päivänä et musta olis kiva käydä levykauppa X:ssä, mut mun opettaja oli sanonu että ei tuu onnistumaan, sillä ei keretä. 

Helsinki torstai-iltana (taiteellinen kuva)

Mut mitä ihmettä, kun ehdotin parlamentin jälkeen tätä asiaa uudelleen, mun ope sano että voin mennä YKSIN käymään siellä ja hän ite menis muiden kahden oppilaan kanssa Sokokseen sillä aikaa.

Olin vaan et VOU. 

MIKÄ LUOTTAMUS JA VASTUU. 

Sanoin että sopii ja vakuuttelin vielä etten jää auton tai ratikan alle! :))

Lähdin siis suuntaamaan yksin pelkkä karttasovellus apunani Levykauppa X:lle villissä Helsingin kaupungissa :3 

~ ~ ~

Kävelin aikani ja seurasin tarkasti karttaa. Sit se ilmotti mulle että "olet perillä!" mut ei sitä levykauppaa näkyny missään :0
The Levykauppa X!!!


Kunnes käännyin kulman taakse ja mikäs se siellä olikaan! :))

Levykauppa sentäs!!!! <3<3 :DD

Eikun sisään astuin ja vouuuuuu!!! 

Se oli hieno mesta, oli kauheesti CD-levyjä (yllättäväää kö ;D) ja LP-levyjä, elokuviakin jonkin verran, pridelippu seinällä, erilaisii merch-tuotteita ja julisteita. 

Mulla oli mielessä yks tietty levy jonka takia halusin tonne kauppaan, nimittäin Antti Aution samana päivänä julkaistu albumi: Tie on maalattu maahan. 

Sen levyn löysin ekana uutuushyllystä ja nappasin heti käteen. Mielessä kävi että onks riski et ostan levyn jolta oon kuunnellu muutamii jo aikasemmin julkastuja biisejä, mutta muita en lainkaan. Et entä jos petynki siihen ja se on ihan huono? Mut en miettiny sitä mahdollisuutta kovin kauaa vaan otin sen levyn matkaan! :)

Tutkin lisää ja Kotimaiset-lootasta A-kirjaimen kohdalta alko löytymään settii: Antin muita albumeja ja tässä blogissakin mainittua Arppaa! 

Olin pohtinu jo kotona et haluaisin Arpalta ainakin Kinovalon alla- ja Valeria-albumit koska ne oli alle 10 euroo kipale. Valerian löysin siitä hyllystä ja samalla nappasin käteen Arpan Laavalamppuja- ja Antin Täällä sinua kaivataan-albumit.
Mut sit iski pohditus siitä ONKS VÖRT IT KÄYTTÄÄ 80 EUROO CD-LEVYIHIN ???? Soitin mun äitille :)))

Samalla kun pohdin puhelimessa mun suunnitelmia niin kävin kysyy Kinovalon alla-albumii kassalta ja sain sen. 
Huomasin kans samalla et KÄÄK, MULLA ON 2% AKKUA JÄLJELLÄ PUHELIMESSA. Pyysin myyjältä paperia ja kirjotin mun opettajan numeron ylös!


Hieno sähkökaappi :)

Lopulta päädyin puhelun jälkeen CD-levyjen oston kohdalla siihen, että raha on tuhlattavaks ja ostin ne kaikki viis CDtä (kts. kuva alla! :)) (olen nyt 74.95 euroo köyhempi mut sitäki onnellisempi <3)

rakkaat <3 

Lähdin levykaupalta Sokokselle jossa oltiin sovittu et tavataan. Soitin matkalla mun opettajalle sillä mun akku oli huvennu jo yhteen prosenttiin ja halusin ilmottaa että oon kunnossa mut akku finaalissa!

Mutta: puhelimeen vastas joku ihan muu kuin mun ope! :0
Sanoin että hetkonen, et taida olla mun opettaja, ja hän vastas että "ei en oo". 
Eli olin soittanu vahigossa samannimiselle tyypille kuin mun opettaja!!! Hyvä minä :'DD

Soitin tiwtty sit sille mun opettajalle, mut puhelu meni vastaajaan?!?! Ei himputti sentäs

Tajusin kans et olin tietenki kirjottanu siihen paperille sen väärän henkilön puhelinnumeron, joten eikun vaan äkkiä kaivaa kynä laukusta ja kirjottamaan se oikee numero ylös ennen kuin akku kerkeis loppua!

Valehtelematta alle kymmenen sekunnin päästä kun olin saanu sen numeron kirjotettua mun puhelin nosti hattua, kiitti, kumarsi ja simahti. 

Tilanne oli siis se että olin Helsingin keskustassa ilman akkua puhelimessa yksin ilman yhtyettä kehenkään. 

Voi kääk. 
Tie on maalattu maahan (<3)

~ ~ ~

No mutta hei, ennen kuin kerron miten kävi mulle niin kerron lisää tosta Antin uudesta albumista eli Tie on maalattu maahan -albumista jota haluan suositella teille kaikille :)

Albumilla on tusina kipaletta joista neljä on julkastu aikasemmin singlenä (Kuuma ja cool, Haahuillen, Sinä ja Viimeiseen virtaan.) 

Rakastuin heti alussa albumin kolmanteen biisiin nimeltä Kompassi. Ja en mitään muuta teiltä vaadi, mutta jos saan vähän vaatia niin kuunnelkaa pliis se biisi, se on niiiin hyvä! :))

Toinen mun lemppari on Kuuma ja cool, jota olin siis kuunnellu jo aikasemmin koska se on julkastu singlenä viime vuoden toukokuussa (tosin kuuntelin sitä ite vasta syksyllä :)) Se biisi oli yks iso syy miks halusin ostaa ton albumin CD:nä. Tänä talvena löysin siihen kipaleeseen ihan uuden rakkauden ja mua harmitti ettei sitä ollu millään CD:llä (koska singleistä ei tehä ainakaan yleensä CD:tä :P) Mut kun huomasin et se kappale löytyy tältä uudelta levyltä niin innostuin heti! :D Sekin on siis yks mun lemppareista <3

Kotimatkalla kuuntelin ton albumin yli neljä kertaa putkeen ja tänään oon kuunnellu sitä koko aamun, tälläkin hetkellä :3 Eli voin sanoo et oli vört it ostos!!

Mutta hei, nyt takasin mun seikkailuun!!

~ ~ ~

Pitää kiittää itseäni kun olin tajunnu kirjottaa sen mun open numeron ylös ja et olin kans tajunnu kirjoittaneeni ekana sen väärän numeron! 
Sokokselle saavuttuani menin ensimmäisen myyjän tykö, selitin tilanteen ja pyysin saada lainata puhelinta. Se sopi ja soitin mun opettajalle

JOKA EI PERKULE VASTANNU!!!! :))))

Harmiteltiin asiaa, ja sitten se kiva myyjä vinkkas et voin mennä lataamaan puhelinta Espresso Houseen. Suuntasin siis sinne samalla rukoillen et olin muistanu ottaa laturin mun laukkuun!!!

Ja olinhan mä! :D

Tilasin Caramel Laten, pistin puhelimen töpseliin, istuin alas ja aloin tutkimaan mun juuri ostamia CD-levyjä :3 (ja tottakai lähti toi Antin uus albumi heti kuunteluun <3)
Se oli semmonen kiva momentti sinä päivänä, et vaikka äsken oli ollu vähän kääk tilanne niin onneks kaikki selvis ja sain laitettuu mun opelle viestin mis oon ja et kaikki ok :3

~~~
Kuva hotellin ikkunasta

Tämmöistä jännää kävi Helsingissä eilen :D Sanoin tän varmasti jo, mutta reissu oli tosi kiva, opettavainen ja pohdituttava. Lähtisi todellaki uudestaan jos tarjoutuis tilaisuus! :3

Ihanaa että luit tänne asti :D Kerro jotakin jännää kommenteissa, esim omistatko ite yhtään CD-levyjä ja mihin kauppaan haluaisit mennä käymään Helsingissä :3 

Mukavaa päivää <3<3<3

Kommentit

  1. siis huhhuh, muaki jännittäis jos akku loppuis helsingissä yksin, vaikka hesa on mulle semi tuttu :'D (olen käynyt useita kertoja, kaveri asuu melkein keskustassa, mutta enpä kerro enempää ku en asuinpaikkaani haluu kertoo, sori jos kuulostaa oudolta)
    ite en omista cd-levyjä yhtään, sadly... haluaisin kyllä, mutta ei meil ees oo cd-levysoitinta! :') mukavaa et oli vörtti ostos, se on aina ihanaa, kun tajuu et joku asia jonka ostamisesta oli epävarma, olikin juuri se oikea juttu ostaa! <3 (mulla on käyny vaatteiden kanssa usein näin)
    ja vaikee sanoo jotain tiettyy kauppaa johon haluisin mennä... haluisin vaan mennä sinne kävelemään, ja kattoo mitä tulee vastaan (esim. Kallioon, ku se on tietääkseni semmone artsy kaupunginosa) :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeppp oli aika jännä seikkailu Helsingis! (meinaan koko ajan sanoo Hesa mut joku sano joskus et ei T O D E L L A K A A N saa sanoo Helsinkii Hesaks, nii yritän välttää sitä TuT) Kerrompa muuten toisen stoorin tolt samalta reissulta: Oltiin menossa junaan ja tajuan et hetkone, mulla ei oo hattua päässä!!!! Eikä se ollu mun laukussakaan, eli olin hukannu mun hatun!!! (jee TuT) Mietin sit et missähän se olis, ja päädyin et sen on pakko olla siel kahvilassa jossa olin ladannu mun puhelinta. Ja eiku vaan, 20min ennen junan lähtöö juoksemaan Sokokselle toivoen että se hattu löytyis!!!! Matkalla kuljin vahignossa PUNASII PÄIN OIKEESTI KAUHEETA (syytän sitä et jotkut muutki kulki siit yli enkä tajunnu!!!!!! :')) ja sit viel liukuportaissa kaaduin ja tuli haava polveen +puhelimen näyttöön kolme osumaa :')))))) Mutta siis, saavuin sinne kahvilaan ja juoksin sinne missä olin istunu, JA LUOJAN KIITOS SE HATTU OLI SIIN PENKIN SELKÄNOJALLA HUH. Nappasin sen ja eiku juoksu takas rautatieasemalle! :D Kerkesin onneks hyvin ja kotiin pääsin :) Mut voi, olipa kyllä kaoottista :DD
      Mut takas sun kommenttiin: En oo ennen kuullu millanen Kallio on, mut pitääpä joskus käydä tutkimassa mestaa jos Helsinkiin päädyn taas :3 Ja toi suunnitelma et käppäiee vaan ympäriinsä ja kattoo mitä jännää tulee vastaan on tosi ihana <3

      Poista
  2. Vähän myöhässä kommentoin tänne, mutta tätä oli aivan ihana lukee❤️ kuulostaa upeelta helsinkiseikkailulta, ja onneksi CD-levyt osoittautu hyviksi ostoksiksi :) ite oon kuunnellu sun suosituksesta vaan sen kompassin, ehkä muitakin pitäis:D ite omistan yhden ikioman CD-levyn, ja lisäksi kuuntelen mun vanhempien laajaa CD-kokoelmaa :3 helsingissä ehdoton lempikauppa johon haluan päästä on tietenkin Rosebud!! Eli se ihana upea kirjakauppa:33

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis apuua en oo koskaan ennen kuullu Rosebudista TuT Mut kuulostaa ihanalta, aijon jskus itekki käydä! :D Ihana kuulla et oli kiva lukee mun jäppingii :3 <3

      Poista

Lähetä kommentti

Suosituimmat tekstit

BONUS-runoilut.ajatuksia.ja.muutasemmosta

Runoilut: anteeksi

OSA 2: maaginen Q&A-postaus