Runoilut: anteeksi

Hei! Tervetuloa.

Tämän viikon runotekniikkaidean on antanut tuttu kuoma bloggaajakolleegani Lumi! Kyseessä on kirjansivurunot :) 

Sivulta ympyröidään ne sanat jotka halutaan käyttää ja loput sutataan. Kuten Lumi hänen blogissaankin sanoi, on mukava kirjottaa näitä kun ei voi olla niin vaativa, tulee semmosia kuin tulee :D Aina nää runot ei oo välttiis ees kovin järkeviä, ja sit taas joskus näistä tulee aivan nerous mestaruusteoksia, kuten yks Lumin tekemä runo jonka myös kirjoitin ylös mun huoneen seinälle. Voitte käydä lukemassa sen hänen blogistaan, linkkaan sen tän postauksen loppuun :3 Se on sellainen runo jossa puhutaan ihmisistä joita rakastan, kesästä ja kodista.

Mutta tässä siis mun kirjoittamia kirjansivurunoja <3 Olkaa hyvät, ja vielä krediitit Lumille, kiitos! <3


Lopeta!
kaikki vaikeudet ovat hänen syytään
ehkä

se on totuus
luuletko, 
että et ikinä olisi
ajatellut kevyesti

unohda se ainoa tapa
katso ylös

tammenlehdet hehkuvat

tiedätkö mitä haluan
tämän rojun alta

vaikka pienen hyllyn
se pelasti heidät molemmat

hymyilin
ehkä





rakastajani

kuolema olisi ratkaissut vain yhden pulman
joka tapauksessa

olihan kyseessä
epäonnistumisen pakko

niin luulen

minun on kovin vaikea olla syyttämättä itseäni

a n t e e k s i 


sanojakaan ei tarvittu
- Sinä luulit että olit rakas.

miksi tämä päivä olisi heidän?

tästä lähtien
yksikään muu
ei enää olisi
yhdessä

nyt he saattoivat päättää mennä takaisin Ranskaan
tai sitten he alkaisivat alusta
yhdessä

hän ojensi kätensä
yritti tavoittaa vartaloaan

ja hän näki
päivänvalon

alaston surkea pieni huone





hänen täytyisi soittaa jo eilen
hän iloitsi
että saisi kulkea yksin
ellei hän olisi pelännyt

Tulen kohta
hän repäisi käytävässä hissin nappia
yksi noista tyttösistä
ahmi ilmaa keuhkoihinsa

-Vihdoinkin!

ties mistä syystä hän tuli ajatelleeksi
merkillistä levottomuutta

taas hän pysähtyi katsoen kadulle
entä jos 
tämä ajatus
oli
poistunut






Mitä oli aika 
?

mitä hän pelkäsi

itseään?

hän tiesi
että nyt hän halusi taas sukeltaa
tuntea vierellään
hipaisun

hän halusi tuntea huulista uskoa

hän ei halunnut kysyä mitään
ikään kuin olisi alistunut kovaan kohtaloonsa

tuntui kuin yhdessä täsmälleen sama väijyi pitkän aikaa

-Kenen kanssa kävit täällä ennen?


Luulen että oikein oli erehdys
hänellä oli niin kauniit kädet

nyt elämäni tuli tänne minun luokseni
varmaan purskahtaisin itkuun
tai jotain

mutta koko ajan,
usko minua rakas,
koko ajan ajattelin vain sinua

minun teki mieli huutaa
sitä ei voi peitellä

anteeksi

mutta on pakko kertoa kaikki

pyydän että elämää on tarpeellista
kiitos

on asioita, jotka ajat sitten ovat jääneet järjestämättä
muista että olen sinun
aina


älä luule
 että ihminen on ainoa
 joka sattui tulemaan yllättäen sisään
kulannuppu






säikähtänyt pikku tyttö.

viime yönä
tämä seisoi keskellä huonetta

Hän huusi omissa ajatuksissaan
tyhjät kädet
täynnä rakkautta












Kiitos kun luit :) Tästä pääset Lumin blogiin lukemaan hänen tekemiään kirjansivurunoja <3 Heips heips!

Kommentit

  1. Tämä on kiva runoilutapa. Mie olen julkaissut myös yhden tällä metodilla toteutetun runon: https://taruntapaan.fi/kesakuun-runo/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Taru, ihana nähdä sun kommentti mun blogin sivulla :D Määpä käyn lukrmassa tuon sun postauksen, ihanaa et oot löytäny tän saman tekniikan! <3

      Poista
  2. Kommentoin tähän jo kerran mut se mun kommentti on jotenki ihmeellisesti kadonnu..joten uus kommentti! :D

    Nää on tosi upeita runoja, rakastan tätä blackout poetry-tyyliä :3
    Mun lempparit on "hänen täytyisi soittaa jo eilen" ja "säikähtänyt pieni tyttö", kummatkin oli jotenkin kiinnostavia ja sellasia kiehtovia, et ne jäi mieleen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Lumi! <3 Mitähän kummaa käyny sun ekalle kommentille... :'3 Määki rakastan tätä runotapaa, vielä kiitos sulle että esittelit sen mulle! :D Määki tykkäsin todta "hänen täytyisi soittaa jo eilen" -kohdasta :3 Kiitos kommentistaaa<3<3

      Poista

Lähetä kommentti

Suosituimmat tekstit

BONUS-runoilut.ajatuksia.ja.muutasemmosta

OSA 2: maaginen Q&A-postaus