BONUS-runoilut.ajatuksia.ja.muutasemmosta

Elämästä sivu kääntyy ja nyt on pieni väliotsikko ja siinä on monta kivaa juttua
kesä, kaverit
leirit ja pelit
ja kirpparilla pikkuset työtkin

niitä odotan
mutta samalla kavahdan
että syksyllä uusi sivu kurkkaa 
enkä tiedä yhtään miltä sieltä tuleekaan
kuin tarviisin silmälasit jonkun toisen 
tai oisin pessy ripsarin sillä yhellä huonolla aineella
joka tekee siihen katseen pintaan sumua
en näe kunnolla

En oo vielä kunnolla jotenkin tajunnut että niin, reilu neljä tuntia sitten se sivu hyppäs edellisen tieltä
pitäis olla uusi minä
ei viel tunnu siltä

nurmikolla makoilen
mä oon kesälomalla
meidän takapihalla
ja katselen kukkasia
ne antaa mulle toivoa

niin
näiden alkuhöpinöiden jälkeen
tässä teille mun tekemät
parit pikku runoset
yllätyksenä annan
ne just sulle


kuva: mamma



kaipaan ihmisiä joita mulla ei ole koskaan mun elämässä ollut

kaipaan rakkautta

sitä tunnetta jonka tunsin pienenä

lapsuuden viimeisenä kesänä

nurmella ja majassa

uimassa ja jäätelö suussa

hymy korvissa

iloinen huoleton

elämä


kasvaminen on pelottavaa

pelkään että olen se vanha outo naapuri jolla on papukaija
tai että mutuun puiseksi ovenkahvaksi
kova ja no aika arkinen

kääntyy alaspäin

silmät kiinni ja itken

sisälläni


miks kaikilla on nykyään rikkinäinen sydän

miksi se tuntuu kaikilla samalta

pieni tikku on yhtä kova kipu kuin sahalla halkaistu

se on suhteellista


mä en jaksa sitä kun eräät on aina niin kovin, kovin negatiivisia

kääntyvät selkiensä taakse valittamaan

“muuten ihan mukavaa mutta tuo yks”

se yks taidan olla minä

niimpä tietenkin


mä en taida osata lukea kunnnolla

enää

mä koitan lukea kelloa 

mutta minuutit vain vierii ja vierii enkä muista milloin on oikea aika

milloin väärä

meinaan olla aina vain myöhässä

aamuisin ajoissa

kun herään ennen kuutta enkä enää nukukaan

aivot eivät anna

ajatukset vaivaa

ja keho haluaa juoda vettä


mietin että huomenna ehkä ostan suuren suklaalevyn ja syön ihan yksin

tiedän

ei se ole kovin terveellistä

äiti ei olisi hirveen ylpee

mutta kun on sellainen olo

että ehkä se levy

voisi tehdä minusta kokonaisen


kaipaan ihmisiä joita en ole koskaan saanut

niitä jotka ovat kuin suklaalevy

lohduttavat ja halaavat

tekevät minusta 

kokonaisen taas




kalman kalpea kappeli on kuin eilinen muffiniparatiisi

mä en osaa sanoa miksi mun tunteet menee siksakkia mutta kai se kuuluu asiaan

tosin se on aika tympeetä, että ohjekirja on jossaki mursun perseessä jäämeren takana ja syvällä kuopassa meren pohjassa

vähän kaduttaa välillä kaikki

mut joskus sitten iloitsen siitäkin että söin pienen banaanin

kaikkea sitä



mun nenä on alkanu kutiamaan, pelkään et omistan allergiaa

mut mun päiviäni värittävät sen lisäksi hymynkareet

se on aika hassua

että vaikka yksin olen niin ei se mitään

te ootte aina mun mukana sydämessäni isossa lokerossa johon mahdutte te kaikki

kaikki jotka halit ja hymyt mulle annoitte

istuitte viereen

ja hengititte


sitä kaipaan

odotan kesää 

kun taas tavataan

pelkona suurimpana onkin

etten selviä sinne asti

jos vaikka kaadun rautatien alle ja kuolen


tähdet ovat kohdillaan

pilaan niiden tuoman tuurin 

aivastamalla aina vain kaksi kertaa

hyvää pahaa

rakkautta rahaa

ei se kolmonen

vaan koskaan tuu


ja vaikka tulisikin

niin aina

se valinta

on sitten kuitenkin

joku muu




Kommentit

  1. itkettää... oikeesti itkettää... ei tämmöstä pliis </3 toi eka runo... toiekaruno... *syvä hengitys*
    VAU. MITÄ. IHMETTÄ. MITEN. miten sä vaan... saat kaikki tuntees näihin? siis oikeesti. toi ensimmäinen oli NIIN SAMAISTUTTAVA. ja viimeinen kans. upeeta. oot ihana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Usva <3 Ei hitsit, oikeesti, upeeta et mun runo herätti sussa tunteita, otan tän suurena kohteliaisuutena :'3 Mää kysäsen viel nopeesti et tarkoititko ekalla runolla siis tuota joka oli ennen postauksen kuvaa vai vasta sen jälkeen? Eikäää, oikeesti en kestä, ihanaa et oot samaistunu :3 <3<3<3

      Poista
    2. honestly molemmat, mutta taisin tarkottaa kommenttii kirjoittaessani tota ton kuvan jälkeistä :) se kuva on tosi hieno btw <3

      Poista

Lähetä kommentti

Suosituimmat tekstit

Runoilut: anteeksi

OSA 2: maaginen Q&A-postaus