BONUS-runoilut: mannerlaattoja

Hellurei kaikki napperot :3

Tälläkin viikolla nyt bonusrunoiluja pukkaa, hihi :D Syy tälle yllättävälle peliliikkeelle on se että mulla on jo suunniteltu ja tehty runopostaukset kesäkuulle ja kun nyt tuli eilen kirjotettuu niin kivoj runosii ja haluaisin näyttää näitä teillekin niin en millään malttais odottaa heinäkuulle ':D Joten siitä syystä runoja eetteriin, ompa ihanaa :3

Nämä on vähän samantyylisiä kuin tuossa viime perjantain runopostauksessa Avain mato nalle. Eli semmosta random sanailua leikkiä sanoilla muotoillaan kirjaimista esine ja tunne. <3

Kommentointia arvostan suuresti, voit kertoa ajatusta runosista tai kuulumisia! <3
Millasta ohjelmaa teillä on nyt vikalla kouluviikolla? Meillä on huomenna pesäpallo- ja jalisottelut (ysit vastaan 7&8-luokkalaiset) ja oon odottanu tätä matsii koko vuoden, oon ollu samassa tapahtumassa nyt jo kaks kertaa ja siel on ollu kamalan mukavaa :D Mä rakastan pesäpalloa, se on parasta, ja jalkapallokin on hyvä laji :3 Joukkuepelit kultaa.
Keskiviikkona meillä on sit ysigaala, mut sitä en odota niin kovasti, tuntuu nimittäin etten jotenki oo sillee "one of the ysiluokkalaiset", en niiku koe semmosta joukkoonkuulumista :'3 Vähän harmi mutta oon hyvin sujut asian kanssa. Mutta se hyvä puoli että ainakin me saadaan hyvää ruokaa kun ilmeisesti syödään lounaaks jonkun ravintolan lounasta hips hei :D (Koulussa olis kebabkiusausta, mun INHOKKI ruokaa !!) 

Nyt runojen maailmaan <3


Lyyti: Karsikon uimarannalla

mannerlaattoja en tajunnut pikkusena

luulin että siellä on sellaisia palikoita 

liikkuvat kuin se DVD logo 

reunalta reunalle

aavassa maailmassa

kuoren maan alla


kun törmäävät ne niin boom

menee rikki kuori ja maa

tulee tuli ja mereen vuori

kasaantuu kivet ja vyöryy uniini

jyrinä ja jytinä


. . . 


jyrinä on kamala kirja jonka voi avata vain kerran eikä enää koskaan sulkea

mun sielussa jyrisee tuhat palapelin palasta ja monta ihmistä joita mietin usein

ne on mystisiä hahmoja joita rakastan eri tavoilla

toista koko sydämestäni toista en lainkaan

vaikka hänen sydämensä on pienessä lipastossa mun sisällä

kaapissa rasiassa ja pelkään etten muista missä

en voi viedä

sitä pois


mun päässäni on kuoleman tuhannet portaat ja keltainen kesä

keskikesän turmion yöt

jolloin soutavat veneet ajavat kareille ja ystävät rikkovat tehdyt lupaukset

silloin särkyy maa ja kuori

silmissä näkyy suru ja en kestä katsoa muuta

kuin tuolin jalkoja

omissani on kengät joihin piirsit sydämiä

ne ovat nyt enää vain

myrkyllisiä





muutun kurpitsaksi keskiyöllä

en voi sille mitään

mut sun kanssa tuntuu kuin oisin joku muu

varjokuva ja esine

mä haluaisin olla vapaa kuin perhonen

mutta teet musta taas kotelon niinkuin ennen

en oo kovin onnellinen


musiikissa on muiden ajatukset ja tunteet

samaistun joihinkin ja joidenkin loppukoonnit keksin itse

ne auttaa mua tuntemaan sellaisia tunteita jotka on muuten vaikeita

niitä joita en omista

tai uskalla olla


mun omakuva katsoo mua peilistä

hymyilee, olen söpö!

mutta joskus sitäkin on hankala uskoa

kun muut meikkaa ja itse olet valmis alle 5minsassa

kerkesit jopa raudalla taittaa hiuksia

mitä täytyy tehdä ollakseen hyväksytty


kertakäyttöisiä ihmisiä olen vain saanut

nykyisetkin pelkään joskus menettäväni

loppuun kuluttavani

en mä vielä sitä voi tietää oonko jo meidän välistä nauhaa viilalla leikannut 

ohuempi päivä päivältä

luulemme vaan että ikuisuus on olemassa, rakkaus meitä kantaa

onko se valhe


tunnenko tuulen

oletko sä siinä

enää tiistaina





kello menee myöhän yli

eikös silloin ole jo aikainen

aamun ajankohta loputon

silmiin pistävä aurinko

ja hammastahnatahroja


kuu katsoo silmiimme

tunkeutuu sieluumme

se osaa sen se taitaa sen kuin vanha tekijä

se antaa rauhaa ja hyväksyntää

meiltä meille

itseltä itselle


kuu on minä ja minä olen kuu

silmät hymy ja nauru

joskus isompi ja joskus pienempi

siltikin aina sopiva

taivaankanteen tarttuva

sormenpäät ja onni


tuuli kääntyy kuin ajatukset virtaa

ne on kuin selkärangan nikamia

niks niks

kääntyy ja suoristuu

joskus katkeaa

älä koita kuitenkaan semmoista


kadut kuitenkin





sillan alla oli tunneli

kuuntelin Kohtalokseni 

ja luin seiniä


“eka yö kadulla tbh pelottaa”


“vittu jeesus, oon pääsiäisenä täällä”


“poliisit on homoja”


ajatuksissa keltainen kivi se on kova mutta hehkuu

sen voi heittää muiden kivien sekaan mutta voisi sen hyllylle nostaa

omana pitää

en tiedä jaksanko


älä hiisku tästä mä ostin jäätelöpuikkoja

kaipaan turvaa ja luottamusta

asioita joita en saanut tuntemattomilta

ne ei olleet oppineet mulle mukavia olemaan


olen aina se yksi

joka on kiva vain kun katsot sitä kaukaa





mun tervanen pää on ajatuksia täynnä

mä pohdin rakkautta ja suren kun taide on löytänyt mun sydämeen

haluan itkeä tunnetta

olen tunne

tunne olen minä


tunnetko sä mut

tunnetko oikeasti

osaatko edes kuvitella

tätä tunnetta


mä katselen uimarannan alla olevia särkyneitä sydämiä

niitä jotka tehtiin siellä ehjäksi

niitä jotka sai syyt pumpata

ja niitä yhtiä jotka unohti kuinka se tehtiinkään

niitä suren eniten

olen pahoillani ja silti onnellinen

ettei ikuisuutta ole olemassa

kaikki päättyy

aikanaan


mä en sano ikinä joo

jos joku kysyy kertoisinko salaisuuden

mä tykkään pitää ne kaikki itselläni pienessä lootassa salaisessa lokerossa

siinä jossa on tosi pikkunen avaimenreikä

se josta ei näe edes läpi


jollakulla on siihen

tosi tosi pikkunen avain

se voi sen avata


avaimen omistaja ei kuitenkaan sörkkimällä mee

ronkkimaan ja lootaa avaamaan

hän antaa

sen avaimen 

mun käteeni

jossa pureskellut kynnet ja kuivat ihosolut ei häntä haittaa

hän pitää siitä silti kiinni


avain mun kädessä

hän katsoo silmiini

hymy ja hengitys


tää huone humisee

onko koko maailmassa vain me kaksi

meitä on yhtä monta kuin kelloja seinällä

kaksi kpl

ne tikittää

tosin tuntuva aika vallitseva

se tuntuu pysähtyneen

paikalleen

kuin junttaavat junat ja elämä ja kuolema


avain mun kädessä

sä mun silmissä

hymys korvissas


mun hymy

se loistaa

mun sisälläni

arkun vieressä


uskallankohan

sitä milloinkaan

avata





Lempi-ihminen

jalkakäytävän kupeessa on rikottu muutakin kuin sydämiä

viinapulloja kaksi

ja yksi pyörä


katselen alas maailman pilviin

ne tuntuu olevan kuin odottavia kissapetoja sateella

ripisee rip rip

lepää sielun rauhassa

rip rip


sateenvarjon unohdin kotiin

ne sanovat että kesä kuivaa mutta se on valetta

kesä kastelee mut ja heittää tuulta niskaani

kylmä pohjoistuuli

se huutaa mun naamaan

ajattelen että olen ansainnut sen


kaiken jälkeen on kuitenkin lohdullista palata kotipihaan

en uskalla sisälle astua

jalallanikaan

se tuntuu vieraalta

ei omalta kodilta

kuin olisi leffassa jonkun toisen 

ja silmissä ajatukset

jonkun muun

naapurin tai koulun parkkipaikan odottavan vanhemman

se ei tunnu omalta

kodilta


ne kertovat salaisuuksiaan ja höröttävät hillitysti

niinkuin säädylistä on

en ymmärrä alkuunkaan mutta se ei haittaa mulla on oma piiri ja hymyt toisten

jotka näkee mun sydämen ja haluaa halata sen

katsella tuomion päivään asti mun kanssa luonnon kulkua

halata ja kertoilla meidän juttuja

meidän salaisuuksia

joita muut ei ymmärrä


. . .


mulla on lempi-ihminen

se ehkä lukee tätä runoa

mut se olis outoa kertoa sille

että hei, olet mahtava


se on salaisuus

pidän sen mun kämmenellä

katselen aina välillä

ja hengitän



Kommentit

  1. Ihania runoja taas kerran! <3 on ihana samaistua näihin ja sit tunnistaa tilateita, sanoitat kaiken vaan tosi upeasti :3

    Musta on kiva listata lempi säkeitä:

    "mun päässäni on kuoleman tuhannet portaat ja keltainen kesä

    keskikesän turmion yöt

    jolloin soutavat veneet ajavat kareille ja ystävät rikkovat tehdyt lupaukset

    silloin särkyy maa ja kuori"


    "mä haluaisin olla vapaa kuin perhonen

    mutta teet musta taas kotelon niinkuin ennen

    en oo kovin onnellinen"


    "kuu on minä ja minä olen kuu

    silmät hymy ja nauru

    joskus isompi ja joskus pienempi

    siltikin aina sopiva

    taivaankanteen tarttuva

    sormenpäät ja onni"


    "olen aina se yksi

    joka on kiva vain kun katsot sitä kaukaa" :(

    "jalkakäytävän kupeessa on rikottu muutakin kuin sydämiä

    viinapulloja kaksi

    ja yksi pyörä"



    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. HEI LUMI, kiitos kommentista!!!! :3 Tosi ihana kuulla et samaistut runoihin ! Ja voi kiitos, ihana et susta sanoitan hyvin asiat :D Lempisäkeet kans ihana kuulla jälleen, jippii <3<3<3 Olet ihana kultanuppu

      Poista
  2. tosi nättejä ja hienosti kirjotettuja runoja jälleen! :) sä osaat kuvailla niin älyttömän hyvin, niin kuin oon varmastikin hehkuttanut jo aikaisemmin! ja voi että kun toi eka tuntui luissa ja ytimissä asti, tuo mannerlaatoista kertova, se oli aivan upea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moips Usva :3 Kiitos kommentistaaaaa, ihana kuulla miltä runot tuntuu :D Ja et kuvailu on hyvää, jeeee! <3

      Poista

Lähetä kommentti

Suosituimmat tekstit

BONUS-runoilut.ajatuksia.ja.muutasemmosta

Runoilut: anteeksi

OSA 2: maaginen Q&A-postaus