BONUS-runoilut: mannerlaattoja
Tälläkin viikolla nyt bonusrunoiluja pukkaa, hihi :D Syy tälle yllättävälle peliliikkeelle on se että mulla on jo suunniteltu ja tehty runopostaukset kesäkuulle ja kun nyt tuli eilen kirjotettuu niin kivoj runosii ja haluaisin näyttää näitä teillekin niin en millään malttais odottaa heinäkuulle ':D Joten siitä syystä runoja eetteriin, ompa ihanaa :3
Nämä on vähän samantyylisiä kuin tuossa viime perjantain runopostauksessa Avain mato nalle. Eli semmosta random sanailua leikkiä sanoilla muotoillaan kirjaimista esine ja tunne. <3
Kommentointia arvostan suuresti, voit kertoa ajatusta runosista tai kuulumisia! <3
Millasta ohjelmaa teillä on nyt vikalla kouluviikolla? Meillä on huomenna pesäpallo- ja jalisottelut (ysit vastaan 7&8-luokkalaiset) ja oon odottanu tätä matsii koko vuoden, oon ollu samassa tapahtumassa nyt jo kaks kertaa ja siel on ollu kamalan mukavaa :D Mä rakastan pesäpalloa, se on parasta, ja jalkapallokin on hyvä laji :3 Joukkuepelit kultaa.
Keskiviikkona meillä on sit ysigaala, mut sitä en odota niin kovasti, tuntuu nimittäin etten jotenki oo sillee "one of the ysiluokkalaiset", en niiku koe semmosta joukkoonkuulumista :'3 Vähän harmi mutta oon hyvin sujut asian kanssa. Mutta se hyvä puoli että ainakin me saadaan hyvää ruokaa kun ilmeisesti syödään lounaaks jonkun ravintolan lounasta hips hei :D (Koulussa olis kebabkiusausta, mun INHOKKI ruokaa !!)
Nyt runojen maailmaan <3
mannerlaattoja en tajunnut pikkusena
luulin että siellä on sellaisia palikoita
liikkuvat kuin se DVD logo
reunalta reunalle
aavassa maailmassa
kuoren maan alla
kun törmäävät ne niin boom
menee rikki kuori ja maa
tulee tuli ja mereen vuori
kasaantuu kivet ja vyöryy uniini
jyrinä ja jytinä
. . .
jyrinä on kamala kirja jonka voi avata vain kerran eikä enää koskaan sulkea
mun sielussa jyrisee tuhat palapelin palasta ja monta ihmistä joita mietin usein
ne on mystisiä hahmoja joita rakastan eri tavoilla
toista koko sydämestäni toista en lainkaan
vaikka hänen sydämensä on pienessä lipastossa mun sisällä
kaapissa rasiassa ja pelkään etten muista missä
en voi viedä
sitä pois
mun päässäni on kuoleman tuhannet portaat ja keltainen kesä
keskikesän turmion yöt
jolloin soutavat veneet ajavat kareille ja ystävät rikkovat tehdyt lupaukset
silloin särkyy maa ja kuori
silmissä näkyy suru ja en kestä katsoa muuta
kuin tuolin jalkoja
omissani on kengät joihin piirsit sydämiä
ne ovat nyt enää vain
myrkyllisiä
☆
muutun kurpitsaksi keskiyöllä
en voi sille mitään
mut sun kanssa tuntuu kuin oisin joku muu
varjokuva ja esine
mä haluaisin olla vapaa kuin perhonen
mutta teet musta taas kotelon niinkuin ennen
en oo kovin onnellinen
musiikissa on muiden ajatukset ja tunteet
samaistun joihinkin ja joidenkin loppukoonnit keksin itse
ne auttaa mua tuntemaan sellaisia tunteita jotka on muuten vaikeita
niitä joita en omista
tai uskalla olla
mun omakuva katsoo mua peilistä
hymyilee, olen söpö!
mutta joskus sitäkin on hankala uskoa
kun muut meikkaa ja itse olet valmis alle 5minsassa
kerkesit jopa raudalla taittaa hiuksia
mitä täytyy tehdä ollakseen hyväksytty
kertakäyttöisiä ihmisiä olen vain saanut
nykyisetkin pelkään joskus menettäväni
loppuun kuluttavani
en mä vielä sitä voi tietää oonko jo meidän välistä nauhaa viilalla leikannut
ohuempi päivä päivältä
luulemme vaan että ikuisuus on olemassa, rakkaus meitä kantaa
onko se valhe
tunnenko tuulen
oletko sä siinä
enää tiistaina
kello menee myöhän yli
eikös silloin ole jo aikainen
aamun ajankohta loputon
silmiin pistävä aurinko
ja hammastahnatahroja
kuu katsoo silmiimme
tunkeutuu sieluumme
se osaa sen se taitaa sen kuin vanha tekijä
se antaa rauhaa ja hyväksyntää
meiltä meille
itseltä itselle
kuu on minä ja minä olen kuu
silmät hymy ja nauru
joskus isompi ja joskus pienempi
siltikin aina sopiva
taivaankanteen tarttuva
sormenpäät ja onni
tuuli kääntyy kuin ajatukset virtaa
ne on kuin selkärangan nikamia
niks niks
kääntyy ja suoristuu
joskus katkeaa
älä koita kuitenkaan semmoista
kadut kuitenkin
sillan alla oli tunneli
kuuntelin Kohtalokseni
ja luin seiniä
“eka yö kadulla tbh pelottaa”
“vittu jeesus, oon pääsiäisenä täällä”
“poliisit on homoja”
ajatuksissa keltainen kivi se on kova mutta hehkuu
sen voi heittää muiden kivien sekaan mutta voisi sen hyllylle nostaa
omana pitää
en tiedä jaksanko
älä hiisku tästä mä ostin jäätelöpuikkoja
kaipaan turvaa ja luottamusta
asioita joita en saanut tuntemattomilta
ne ei olleet oppineet mulle mukavia olemaan
olen aina se yksi
joka on kiva vain kun katsot sitä kaukaa
mun tervanen pää on ajatuksia täynnä
mä pohdin rakkautta ja suren kun taide on löytänyt mun sydämeen
haluan itkeä tunnetta
olen tunne
tunne olen minä
tunnetko sä mut
tunnetko oikeasti
osaatko edes kuvitella
tätä tunnetta
mä katselen uimarannan alla olevia särkyneitä sydämiä
niitä jotka tehtiin siellä ehjäksi
niitä jotka sai syyt pumpata
ja niitä yhtiä jotka unohti kuinka se tehtiinkään
niitä suren eniten
olen pahoillani ja silti onnellinen
ettei ikuisuutta ole olemassa
kaikki päättyy
aikanaan
mä en sano ikinä joo
jos joku kysyy kertoisinko salaisuuden
mä tykkään pitää ne kaikki itselläni pienessä lootassa salaisessa lokerossa
siinä jossa on tosi pikkunen avaimenreikä
se josta ei näe edes läpi
jollakulla on siihen
tosi tosi pikkunen avain
se voi sen avata
avaimen omistaja ei kuitenkaan sörkkimällä mee
ronkkimaan ja lootaa avaamaan
hän antaa
sen avaimen
mun käteeni
jossa pureskellut kynnet ja kuivat ihosolut ei häntä haittaa
hän pitää siitä silti kiinni
avain mun kädessä
hän katsoo silmiini
hymy ja hengitys
tää huone humisee
onko koko maailmassa vain me kaksi
meitä on yhtä monta kuin kelloja seinällä
kaksi kpl
ne tikittää
tosin tuntuva aika vallitseva
se tuntuu pysähtyneen
paikalleen
kuin junttaavat junat ja elämä ja kuolema
avain mun kädessä
sä mun silmissä
hymys korvissas
mun hymy
se loistaa
mun sisälläni
arkun vieressä
uskallankohan
sitä milloinkaan
avata
jalkakäytävän kupeessa on rikottu muutakin kuin sydämiä
viinapulloja kaksi
ja yksi pyörä
katselen alas maailman pilviin
ne tuntuu olevan kuin odottavia kissapetoja sateella
ripisee rip rip
lepää sielun rauhassa
rip rip
sateenvarjon unohdin kotiin
ne sanovat että kesä kuivaa mutta se on valetta
kesä kastelee mut ja heittää tuulta niskaani
kylmä pohjoistuuli
se huutaa mun naamaan
ajattelen että olen ansainnut sen
kaiken jälkeen on kuitenkin lohdullista palata kotipihaan
en uskalla sisälle astua
jalallanikaan
se tuntuu vieraalta
ei omalta kodilta
kuin olisi leffassa jonkun toisen
ja silmissä ajatukset
jonkun muun
naapurin tai koulun parkkipaikan odottavan vanhemman
se ei tunnu omalta
kodilta
ne kertovat salaisuuksiaan ja höröttävät hillitysti
niinkuin säädylistä on
en ymmärrä alkuunkaan mutta se ei haittaa mulla on oma piiri ja hymyt toisten
jotka näkee mun sydämen ja haluaa halata sen
katsella tuomion päivään asti mun kanssa luonnon kulkua
halata ja kertoilla meidän juttuja
meidän salaisuuksia
joita muut ei ymmärrä
. . .
mulla on lempi-ihminen
se ehkä lukee tätä runoa
mut se olis outoa kertoa sille
että hei, olet mahtava
se on salaisuus
pidän sen mun kämmenellä
katselen aina välillä
ja hengitän
Ihania runoja taas kerran! <3 on ihana samaistua näihin ja sit tunnistaa tilateita, sanoitat kaiken vaan tosi upeasti :3
VastaaPoistaMusta on kiva listata lempi säkeitä:
"mun päässäni on kuoleman tuhannet portaat ja keltainen kesä
keskikesän turmion yöt
jolloin soutavat veneet ajavat kareille ja ystävät rikkovat tehdyt lupaukset
silloin särkyy maa ja kuori"
"mä haluaisin olla vapaa kuin perhonen
mutta teet musta taas kotelon niinkuin ennen
en oo kovin onnellinen"
"kuu on minä ja minä olen kuu
silmät hymy ja nauru
joskus isompi ja joskus pienempi
siltikin aina sopiva
taivaankanteen tarttuva
sormenpäät ja onni"
"olen aina se yksi
joka on kiva vain kun katsot sitä kaukaa" :(
"jalkakäytävän kupeessa on rikottu muutakin kuin sydämiä
viinapulloja kaksi
ja yksi pyörä"
HEI LUMI, kiitos kommentista!!!! :3 Tosi ihana kuulla et samaistut runoihin ! Ja voi kiitos, ihana et susta sanoitan hyvin asiat :D Lempisäkeet kans ihana kuulla jälleen, jippii <3<3<3 Olet ihana kultanuppu
Poistatosi nättejä ja hienosti kirjotettuja runoja jälleen! :) sä osaat kuvailla niin älyttömän hyvin, niin kuin oon varmastikin hehkuttanut jo aikaisemmin! ja voi että kun toi eka tuntui luissa ja ytimissä asti, tuo mannerlaatoista kertova, se oli aivan upea!
VastaaPoistaMoips Usva :3 Kiitos kommentistaaaaa, ihana kuulla miltä runot tuntuu :D Ja et kuvailu on hyvää, jeeee! <3
Poista