BONUS: Random jäpping esim päärynästä
Heyyyy ja onnittelut tänne päätymisestä! :)
Tässä postauksessa on tärkee ilmoitusasia ja random jäpping random asioista, hihii :D
Tää piti alunperin olla sekalaisen viikon postaus, mutta päädyinki julkasee tän bonuspostauksena, ku on niin satunnaista sisältöö et en viiti viikon pääpostaukseks laittaa :3
Ekana tärkeä ilmoitusasia!
Blogilla on nyt oma WhatsApp-kanava, jee! :D
Syitä kanavan perustamiselle olivat mm. se että
- sieltä pääsee helposti linkin kautta lukee uudet postaukset ja myös muistaa käydä lukemassa ne! :D
- alustana Wappi on parempi kuin insta, sillä se tavoittaa enemmän lukijoita, ainakin näin uskon :3
- WhatsApp on myöskin mulle helpompi sillä siinä mulla ei ole aikarajoitusta, toisin kuin Instagramissa!
- Instassa kans stoorit katoaa 24 tunnin jälkeen, mut Wapissa ne julkaisut säilyy ja on helppo löytää ja sitä kautta sit päätyä postaukseen :3
Kanavaa pääset seuraamaan tästä linkistä: Kuuraviljan runoblogin Whatsapp-kanava
Todella huipsuli hyvä kirja, joka legit on mun uus lemppari: Jättipäärynä joka kasvoi talon kokoiseksi (eli kertomus siitä, miten Jeremias Jylhävirta pääsi takaisin hänelle kuuluvaan virkaan Poutarannan pormestariksi, kaupungin asukkaiden suureksi iloksi, kaikkien paitsi yhden) (kirjoittanut Jakon Martin Strid)
Jo kirjan nimi on aika todella hyvä jänskäli, ja kun katotte tota kansikuvaa nii toi piirustustyyli, aivan magee. Tarina on jännä ja käänteitä on ja neroja keksijöitä ja merirosvoja. Suosittelen varaamaan kirjastosta pikimmiten. Plussa kans et on nopee lukee! :)
Olin ennen kirjan lukemista kans kattonu tosta tehdyn elokuvan, sekin on ihan hyvä mutta ei vedä vertoja kirjalle :)
Sit toinen kirjajuttuli: Hampaita pestessä tarttu Eve Hietamiehen Tarhapäivä käteen ja aloin lukemaan sitä. Idea oli et pikkusen vaa lukisin sitä ajankuluks, mut nyt yhtäkkii tilanne on se et ootan vaa innoissani päivällä siitä et ilta saapuu ja pääsen pesee hampaat ja lukee sitä kirjaa (????semmone)
Tää on sellane kirja että ei itselle ole kovin hekilökohtainen tai koskettava, mutta sitäkin kiinnostavampi (stoori kertoo yksinhuoltajaisästä Antista ja hänen elelemisestä poikansa Paavon kanssa. Noiden jäbien elämään sit tulee käänne kun Enni katoaa ku tuhka tuuleen ja heidän kaksihenkiseen perheeseen tulee asumaan Terttu viis-vee).
☆
Tähän väliin postauksen viimeiseksi osioksi tulee majoneesin sijasta pohdintoja:
- Miks mun puhelimen näyttö menee niin herkästi rikki ???? (on menny jo kolmesti ja korjattu kahesti) Ei siis silleen että säröjä tulee tai semmosii, vaan et sinne sisälle tulee niiku semmosta mustetta ??? (tiiättekö mist puhun) Niiku et se vika ei oo et se lasi särkyis, vaan et siel puhelimen sisällä on joku perustavanlaatuinen vuoto/tulva/sössömössö/jarruraidat. Tällä hetkellä on koko näytön pituudelta tommone vähän vanhaa banaania muistuttava kaari joka on ns haljennu. Että semmosta. Nii ilmane vinkki: iPhone XR ei oo kestävää kamaa.
- Miksi ruotsi on niin kaunis kieli ? :)) Oikeesti voisin vaa kuunnella monta tuntii ku joku jäppäis ruotsia mulle. Ja sit viel jotkut väittää et ihan ruma kieli hyi, EI OO ??? Ruotsi on niin kaunista! :) Pitänee alkaa kuuntelee jotaki ruotsinkielisii podcasteja...
- KESÄ ON IHAN JUST TÄÄLLÄ NIIKU MIS VÄLIS TÄLLEE PÄÄS KÄYMÄÄN ???? :'D Peruskoulu loppuu ja alkaa kesä ja leirit ! :) (oon kolmella leirillä isosena jipii! :3 Yhteensä oon kesästä ykstoista yötä leireillä!) Ootan kyl kans mökkeilyy sikana, haluun yrittää värvätä mun ystävii meijän mökille :D
- Ilmane vinkki: ÄLKÄÄ HITSATKO TEIJÄN PARAS PAPPAVILLAPAITA PÄÄLLÄ!!! Koska siihen sattaa tulla reikä. Ei siis sillee et ois itelle käyny eii.... ;'D
- Sitä oon miettiny et miten nii mun pitäis olla jossaki yhessä asiassa erityisen hyvä, ku osaan vähä niiku kaikenlaista? Esim käsitöistä: tarvittaessa voin mm. hitsata (as you know), neuloa (myös kirjoneuletta), virkata, ommella ompelukoneella, kirjoa, painaa, maalata, sahata tai tehä vaikka jakkaran, mut en oikein oo missään yhes jutus niiku sillee tosi tosi hyvä??? :') (#jokapaikanhöylä)
- Tässä lista kaikista kirjoista jotka mul on hyllyssä ja "aion lukkee jossaki vaiheessa..."
Taylor Jenkins Reid: Evelyn Hugon seitsemän aviomiestä
Maria Aapala: Sininen pallo
Stephanie Garber: Caraval,
Laua Kay: Villi vuosi (HUOM TÄTÄ OON ALOTTANU)
Likanen tusina (novelleja) (TÄTÄKIN OON LUESKELLU SIELTÄ TÄÄLTÄ)
Emmi Itäranta: Kuunpäivän kirjeet
Revis Beth: Across the universe, matka alkaa
Leigh Bardugo: Korppien kehä (Lumin mulle ISOSTI suosittelema kirja! :D) - Reisitaskuhousut on CD-soitinkuuntelijan pelastus, niin kätevät<3
- Ihanaa ku unohtaa jonku hyvän albumin olemassaolon, esim Arpan Kinovalon alla, ja sit alkaaki vahingos kuuntelee yhtä biisii siltä ja sit se alottaaki toistaa sitä albumii ja oot vaan et ON HYVÄ MISSÄ ROTAN SÄNGYN ALLA TÄÄ ON OLLU VIIMESET KOLME VIIKKOO :DD
Loin tämmösen soittolistan ku Arppaa ja Anttia, ja tällä on siis Antti Aution ja Arpan parhaimpii biisejä ja siis RAKASTAN TÄTÄ LISTAA JEE!
- Vaihdoin mun seitsemälle viherkasville tänään mullat VIIMEIN! Mua vähän huolestuttaa heidän puolesta kun kaikki ne kaikki on viime aikoina ollu jotenki huonossa hapessa, lehtiä kuivunu yms, nii vähä huolettaa mistä ne on ottanu nyt itteensä :'( Varmaan oon antanu liikaa vettä tai multa on liian tiiviisti. Toivottavasti sen vaihtaminen nyt virskistäis niitä!
- Unohdan aina pestä pensselit kun maalaan. Plääääääh. Nytki tos mun eessä on neljä pensselii joissa on maali kuivunu :') Voi hitsi
- Ihanaa ku meidän kirjastossa on LP-soitin ja voi mennä sinne aina kuuntelee LP-levyjä jee! :D Meidän kirjastolla on mm. Maustetyttöjen Maailman onnellisin kansa ja Litku Klemetin Asiatonta oleskeluu LP:nä ja noista kahesta jälkimmäistä oon kuunnellu sielä kauheesti, Maustetyttöjä en oo kerenny ja heidän musa ei oo ihan mun lempparilemppari. Johtuu varmaan siit asenteesta jota en oikein osta :)
- Elkee ostako Foodinin lakritsitaateleita. ite ostin ku S-marketissa oli joku hullu ale niissä et makso alle euron pussi, ja siis söin niitä taateleita kuus ja ei enää pystyny. Varmaan päädyn viemään noi jonnekki perheen yhteiseen snäkkivarastoon niin kyllä joku ne syö ;)
- Lumi kävi Saksassa viimekesänä ja toi mulle tuliaiseksi pienen pahvisen rasian jonka sisällä oli MULTAKÖKKÄRE. KYLLÄ, KUULITTE OIKEIN. MULTAPALLO. (olin otettu :D)
Sit paljastuikin tarkemman tutkiskelun jälkeen että tää mysteerimultakökkäre on tarkotus istuttaa maahan/ruukkuun ja siitä kasvaa jotakin kukkia! :D Ja nyt kun tänään vaihoin noi viherkasvien mullat niin laitoin myöskin tän ison papanan ruukkuun ja kastelin, nii saa nähä et tuleeko tosta kukkaa vai perunaa vai joku lihansyöjäkasvi :')) Voin päivitellä Mupan tilannetta teille kun hän osoittaa kasvun merkkejä!!! <3<3 (Kyllä, multapalleron nimi on nyt Mupa :3) - Mul on uus idoli, Atte Kilpinen. Katottiin just Suurmestarin uuden kauden eka jakso jossa hän on vieraana ja siis LOVETAN ISOSTI !!!! Hänellä on vähän semmonen sama energia kuin ikonisilla Jorma Uotisella sekä Sami Syköllä, vitsin diivoja ovat! :D <3<3 Katoin kans eilen vähän aikaa äitin kaa Iholla-sarjaa, siin oli joku jakso jos Atte oli saanu varmaan borrelioosin ja sit meni apteekkiin ostaa antibioottia, ja rakastin kun hän pohti niin kovasti mitä hän pukee sinne päälle :'3 Ihana Atte
Yaas, kyllä hieno bonuspostaustauss!! Mut mulla on kaikki paitsi kolme maalipensseliä ihan rutikuivia(en saa pois maalia, apua). Ja tuun tunkeutumaan teidän mökille, vaikken ees tiiiä mis se on. Mutta anywayssss. Mistö vedit CD-levysoittimen??! Ää haluanannnnn... Tv. Ruukkukasvi, eiku se yks ja ainoa Kalalammikko, joka unohti postailla omaan blogiin- hups heijjaa
VastaaPoistaKiitoksia! <3<3 Iskä vinkkas et maalin saa pois kynsilakanpoistoaineella! :D Yritetään saada sut tungettuu meidän mökille, katotaan ;3
PoistaVedin CD-soittimen eka meidän kunnankirjastosta ja sit iskä toi mulle semmosen taskuun mahtuvan omaks!! (Oon täysin rakastunu siihen) Iskä oli siis puhunu mun CD-levyinnostuksesta töissä ja se oli saanu sen soittimen sen työkaverilta, ja sit iskä anto sen mulle :D Eli kiitokset sille työkaverille! <3
Jos postailet sun omaan blogiin niin tell me, haluun käyä lukee sitä! :3 <3
yay boonuspostaus!! :D toi tarhapäivä-kirja vaikutti kivalta, taidanpa lukee. täytyypä mennä seuraa tota wa-kanavaa... :) oumaigaad atte on ihana kyl hän on niin sweet <33 ja wait näinkö mä sun lukulistalla CARAVALIN? EHDOTTOMASTI LUE PLIIS SE TRILOGIA ON TODELLA HYVÄ!! erityisesti ehkä toka osa. se on paras. i wish että olisin jokapaikanhöylä, oikeesti eihän sitä tartte olla vaa yhessä jutussa hyvä! ja siis miten oot kolmella leirillä isosena? miten tämä on mahdollista? mä pääsin yhelle, ja sehän on meiän seurakunnassa maksimi, ja pitää olla aktiivinen isoskoulussa. ja no worries, en osta lakritsitaateleita. en tykkää lakritsin makuisista asioista paljoa... (tykkään kyllä lakusta, mutta en lakritsin makuisista jutuista, ja tää ei taas meiksenssaa yhtää mutta idc) ja onpa multakökkäre ihana lahja, olisin itsekin otettu :D ootan innolla Mupa - updateja. JA JEP IHAN MAHTAVAA ET KOHTA ON KESÄ!! YAYAYAYAYAYAYAY <3 siis oon pitäny jo joitain kesä/kevätvaatteitani ja olin unohtanu kuinka mukavii ja ihanii ne oli! ja sit mulla on muutamii uusii vaatteita kesälle ja oon niin innoissani ku pääsen kohta käyttää niitä :) ja voi harmi ku pappavillapaitaan tuli reikä, ne on ihania myös!!
VastaaPoistatoivottavasti saat tästä kommentista selkoo, kun kirjoitin kaikki mitä mieleen tuli tästä postauksesta, ja ne ei liity mitenkään toisiinsa :') toivon sulle (ja kaikille muille) kivaa alkavaa viikkoa!
Ihana viesti, poskiin alkaa kohta sattuu ku hymyilyttää TuT
PoistaKyllä, mun hyllyssä on Caraval, sain sen iskältä joululahjaksi! :D Aijon ehottomasti lukee sen joskus (kirjatoukkien ikuinen mantra.... :'))
Mie oon kolmella leirillä isosena koska ensinnäkin käyn kahta eri isoskoulutusta (en käyny riparii omalla paikkakunnalla :3) ja sit sillä kolmannella leirillä oon "isosena" eli niiku vetämässä ja auttamas niit lapsii, niiden ryhmänvetäjien nimi ei virallisesti oo isoset mut ne on periaattees sama juttu :3 Sen takii kolmella leirillä oon <3 Ja ihanaa et sääki oot päässy isoseks, jee!
Lakritsista tykkääminen ja lakristin makusista asioista ei-tykkääminen meikkaa täysin senssii, en mäkään tykkää esim mistään asioista joiden maku on juusto (esim juustoriisikakut BLYH) mut sit taas j u u s t o , niiiin hyväää :D <3
Tuun kertoo teille MuPa updatee, laitan tod näk whatsapin puolelle! :3
Ja ei huolta, sain kommentita hyvin selkoooo ;3 <3 Kiitos paljon! Hyvää viikonloppua sullekkin!!!!! ✿
iiks apua ihana postaus 😭 ensinnäkin mikä sattuma, mun kaveri alko just lukee äikässä tota tarhapäivä-kirjaa esseetä varten :D ruotsi on super kaunis kieli!! niin real myös toi et kesä alkaa ihan just ja en tiiä, kevät on jotenki edenny kauheen nopee ja nyt on tulppaanit jo kohta kukassa :') älä huoli en ollu menossa hitsamaan mitään asiaa mikään paita päällä, enkä ollu myöskään ostamassa lakritsitaateleota koska en tykkää Foodin-merkitä. true dates-lakritsitaatelit on ihan ok :) ja kyllä, ole hyvä vaan MULTAKÖKKÄREESTÄ, jos siitä ei kasva mitään tuun olee niin pettynyt. JA SIIS OMG ATTE KILPINENN en oo tienny et se on iconic tyyppi muuten, oon vaa ihaillu sen balettiuraa :') rakastan näitä sun bonuspostauksiaa :33
VastaaPoistaAINIIN, JA KIRJAT JOITA AIOT LUKEE NIIN JEII ETTÄ SE KORPPIEN KEHÄ ON SIELLÄ (toivottavasti en nyt ylihypetä tätä..) Evelyn hugon steistemän aviomiestä oli kans muistaakseni hyvä :3 Ja siis itekki oon tota kuunpäivän kirjeet- kirjaa miettiny, kerro sit kun luet et onko hyvä!
Poistasteistemän???
PoistaHei Lumi, ihana lukee sun kommentit :3 Ei kuitenkaan mulla niihin muuta sen kummempaa sanottavaa kuitenkaan kuin se että JOOOOOO I'll tell you jos Kuunpäivän kirjeet on hyvä, se oli ainakin isos suositus meijän kirjastonhoitajalta :D (I promise luen sen jokupäivä, mut pitää saaha nyt alta pois tuo Korppien kehä JOKA ON JOKU KUUSSATAASIVUNEN TIILISKIVI MINKÄ JÄTIT MAINITSEMATTA ?!?!?!? :') Sit voi rueta miettii mun loputtomasta lukulistasta että minkähän kirjan valitis... ':D Siinäpä muuten hyvä postausidea, mun lukulista ;3 Hihihi)
Poista